![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Hoe ver blijf jij doorgaans onde de maximale belasting Johan?
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Onder 75 % van Ampere en Volt Goedkope motoren (en ook duurdere) kunnen schlecht tegen hitte en toeren . Ik heb nu op de Oxalys de Turnigy van Hugo die die losse magneten hatte . Hij draait perfekt met de gelijmde magneten onder de 75 % door een kleinere prop te nemen als max. Hij word niet eens warm na 10 min volgas . En er word altijd gemeten bij elke prop en niet geraden wat de verbruik is . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
Ik heb 5 Turnigy SK's gehad: Eén 35-30-14, da's een kleintje, doet het perfect, heb ik nog steeds. Twee keer 42-50-65, die zijn iets groter, 2x losse magneten. Beide defect verkocht, terugsturen vond ik duur. Eéntje aan Johan, zoals je hierboven leest, maar ik gebruikte hem wel op 100%. Eén 42-40-75, voor het monteren losgehaald en met CA nagelijmd, die heeft nog niet echt gelopen. Eén 42-60-50, da's een flinke; 2x magneten los, waarvan de laatste keer bij full power en toen molde hij de mantel. Ergo, voor de grotere maten liever wat anders... Het loslaten van de magneten wordt op WattFlyer (US forum) verklaard door flex van de (te) dunne mantel van de rotor. Voor mijn volgende grote toestel kijk ik naar een niet-SK turnigy, om te proberen. Overigens heb ik de grootste SK nu vervangen door een Hyperion uit de Zs serie, ben ik erg tevreden over. De ESC's zijn een ander verhaal, ik gebruik eigenlijk alleen nog de Plush van Turnigy en heb er, met de program card, veel plezier van. Mede door mijn eigen toedoen hebben ze al heel wat te verduren gehad (waterlandingen, grove crashes, etc) en ze doen het nog steeds (wel netjes laten drogen...) Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
ron ik was maar aan het geinen hoor (vandaar de smiley's ) kan niet uit ervaring spreken wat betreft turnigey, maar merk wel grote enthousiasme van de mensen die ze gebruiken ,en dat de kwaliteit in verhouding met de prijs zeer goed is te noemen .en dan spreek ik wel over het geen wat ik irl zie ,en dus niet via een forum of het web |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Guest
|
Het enthousiasme is vooral gestoeld op de prijs. Ze zijn dan ook extreem gunstig geprijst. Ik heb nu een kleintje onderweg voor op een 700 grams toestelletje. Verwacht eigenlijk dat die prima is. Ook de kleintjes voor op shockflyers heb ik in gebruik en die bevallen gewoon ERG goed. Van de groteren heb ik alleen de 'F3A-kandidaat' gezien (3.5kW) in het echt en dat met wisselende resultaten. De allereerste die ik zag (en hier nog heb liggen) was een goudkleurige, en dat was brandhout. Slecht verlijmde magneten, dat ze loskwamen kwam niet door een flexibiliteit van het huis, die motor had nog nooit gelopen.. van de 12 (geloof ik) zaten er 3 vast, de rest lag er min of meer los in. Daarnaast was de chroomkleurige coating er op diverse plekken af of niet opgezet, waardoor de magneten zelf zacht en bros geworden waren. Er zat ook te weinig lijm tussen. De 2e die ik zag zaten de magneten wel van vast maar bij de 3e vlucht kwamen ze los. Ook hierin zaten nog magneten met een chroomkleurige coating. De laatste die ik gezien heb, was beter. De magneten hebben een messingkleurige coating en zitten duidelijk beter verlijmd. Ik vermoed dat Hobbycity wat met de klachten gedaan heeft. Van die laatste moesten wel vrij kort na in gebruik name de slechte chinese lagers vervangen worden, maar voor de rest doet ie wat ie moet doen. En dan heb je het wel over een 3.5kW motor voor pak-m-beet 70 euro. Daarom ook mijn 1e posting in dit topic.. het zijn prima dingen, maar de waar is naar z'n geld. Als je er een aanschaft, zeker de grotere, is het raadzaam even de magneten na te lopen en bij de echt grote de lagers alvast te vervangen door goede. Maar dan.. stel je koopt die 3.5kW motor, gebruikt UHU endfest voor de magneten die eventueel niet vastzitten (verpakking: ca. 9 euro) en zet er nieuwe lagertjes in (ca. 25 euro).. dan heb je toch voor 70 + 9 + 25 = 104 euro een dijk van een motor.. |
|
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2005 Locatie: Okselaar. Leeftijd: 48
|
De Turnigy motoren zijn goedkoop, en de lagers die erin zitten nog honderden maal goedkoper. Ze zijn niet allemaal even "mooi" gewikkeld, en de magneetjes kan je best nadruppelen met CA voordat je ze in gebruik neemt. Er komt ook al eens een af-fabriek-gesoldeerd stekkertje los, en de assen zijn zacht kwetsbaar, maar verder zijn ze perfect. Of ben ik nog wat vergeten. De SK-serie hebben Japanese-style lagers, maar die motoren reeks is dan ook ontieglijk duur Een clublid heeft bij SKF vervanglagers in bestelling, zouden zo'n 10 euro per stuk kosten. 2 nieuwe lagers kosten evenveel als een brandnieuwe motor...
__________________ I love the smell of Zap in the morning. "Toeval is het krachtigste wapen van het noodlot" www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Voor het geld zijn het echt super goede motoren. De regelaren zijn ook goed maar neem wel de plush serie, die zijn het beste. Magneten heb ik nog niet los gezien maar dat gebeurd bij de dure axi's ook Prestaties zijn wisselend per model maar meestal meer dan voldoende. Rendement van 75% is ook leuk, hoeft echt niet altijd 90 te zijn. Ik vlieg met alle formaten en heb wel gezien dat het opgegeven kv kan afwijken. Kijk daarom altijd naar de reviews en probeer die prop / accu combi. Ik heb 1 motor van 500kv opschrift die eerder 800 is. Kwam goed uit want die bestond niet maar had ik nodig op een speed kist
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Turbine Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Herman, je mag er van uit gaan dat geen één motor een rendement heeft van 90%. Hoogstens bij lage stromen, die je niet gebruikt. Hou 80% aan bij goede motoren, en minder dan 70% bij mindere kwaliteit. Voorbehoudje: stator- en ijzer-loze motoren, zoals Kontronik Tango.
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 19 juni 2009 om 17:58 |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Kleine opsomming van mijn ervaring tot dusver: Turnigy 250kv: Eerste motor liep bij maximaal opgegeven vermogen binnen 30sec stuk. 20 euro verzendkosten later een nieuwe onder garantie gekregen die op 1600W prima loopt (opgegeven 2400Wmax). Overigens wijkt de kv waarde nogal af, deze is 210kv. Turnigy SK 1000kv: Loopt als een speer op een wondertje. 580W max opgegeven, ik draai op 620W. Turnigy SK 750kv: Loopt totaal niet volgens specs en onbruikbaar voor mij. zou 22A moeten doen, ik kom met een veel grotere prop dan opgegeven nog niet op 7A. Turnigy SK 230KV: Loopt tot nog toe prima. Opgegeven 3200Wmax , zit nu rond de 2100W en plan richting 2500W te gaan. Ervaring clubgenoten hadden: Turnigy 380kv : losse magneten (bij 2 personen) Turnigy SK 270kv: losse magneten en de trommel met magneten schroefde zich los. Turnigy SK 650kv: Loopt als een speer op 6s lifepo en een Puma. 700W (1100W max) Trek zelf uw conclusies... Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl Laatst gewijzigd door Gerben; 20 juni 2009 om 09:56 |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik hoef geen perfekte motor... ik wil liever een behoorlijk goeie voor een leuke prijs. Maar, ik vlieg dan ook puur voor de fun en de hoeveelheid fun is voor een deel afhankelijk van hoeveel verschillende modellen ik heb liggen. Ik heb wel een klein Turnigy probleempje met een klein Turnigy motortje, een 2830; ik wil die in een model stoppen waar de motor vóór de firewall komt. De as moet dus omgezet. Ik heb geprobeerd de as voorzichtig uit de bell te tikken (uiteraard na demontage van de bell en losschroeven van het imbusje) maar toen kwam er een magneet los... motor teruggestuurd en nieuwe gekregen. Ook van de nieuwe krijg ik de as niet los, maar ik durf er niet meer op te tikken. Iemand een ideetje?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Guest
|
Hey Bart, De Bel goed ondersteunen met een ZWAAR stuk metaal/ijzer. Met een kleine geregelde verfbrander of een grote soldeerbout de as en het aluminium verwarmen (niet te heet, zo'n 60 a 70 graden), an kan je heel smooth de as keurig naar beneden/boven tikken. De regelaars vind ik erg goed, vooral de plush serie. De motoren zijn prima, maar idd niet te vergelijken met enkele erg goede anderen. De goede anderen bedoel ik bepaalde Plettenberg, SCORPION, een enkele kontronik, bepaalde feigao's (ook die hebben de ijzerloze BL motoren Greetz, Aldert |
|
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2006 Locatie: De Efteling Leeftijd: 39
|
Ik heb ook bij een Turnigy motor gehad dat de magneetring zich losschroefde van het alu stuk waar de as in zit. Dat bleek aan de regelaar te liggen. De timing stond niet goed waardoor er af en toe een flinke tik door de motor ging. Ik heb de schoefdraad goed schoongemaakt en met epoxy ertussen de motor weer in elkaar geschoeft. Ook de timing op de regelaar op high gezet. Daarna geen last meer van gehad. Over het algemeen voldoen ze bij mij uitstekend.
|
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 november 2006 Locatie: De Efteling Leeftijd: 39
| Citaat:
| |
| | |
| | #29 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Ik heb wel aan verwarmen gedacht... maar juist omdat de as onvermijdelijk zal mee-verwarmen, dacht ik dat dat geen zin zou hebben... misschien nog eens overwegen. Citaat:
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | ||
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2007 Locatie: Lekkerkerk Leeftijd: 38
|
Als er nog iemand een Turnigy aan de tand wil voelen, ik heb nog een ongebruikte C6354-250 in de aanbieding (nieuw in doos)
__________________ what goes up, must come down... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless, goedkoop, regelaar, turningy |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |