![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juni 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 25
|
Zojuist heb ik bij RC-central een tweedehands (1x mee gevlogen) Protech Skyraider gekocht voor 60 euro. Ik zocht voor de gein een toestelletje waarmee ik een beetje kon beginnen en kon hem voor deze prijs niet laten liggen. ik beschik over een MX12 (half jaar geleden gekocht om te simmen en meer...) Nu wil ik mijn MX12 ontvanger inbouwen zodat ik ook daadwerkelijk met mijn MX12 kan vliegen (Bereik is meerdere malen beter dan de meegeleverder zender van Protech (duhh)). Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: Op de ontvanger van Protech zitten 5 aansluitingen/kanalen; 1 t/m 4 zijn normale aansluitingen en leveren dus geen probleem op. Aansluiting 6 (ja 6 geen 5..?) is genoemd: 6/B en daar is de ESC op aangesloten. Het mooie is, de LiPo is aangesloten op de ESC. Er gaat dus maar 1 kabel (met 3 draden) van de ESC naar de ontvanger. Mijn gok is dat het signaal naar ESC en de benodigde Voltages door 1 kabel lopen?? Mijn R700 ontvanger geleverd bij de MX12 heeft 7 kanaal aansluitingen en een aparte Batt. ingang... Hoe kan ik toch de huidige ESC behouden en tóch mijn MX12 ontvangen monteren? Dit alles het liefste zonder een nieuwe ESC aan te hoeven schaffen. Hopelijk is dit duidelijk en anders moet ik even wat foto's of schema maken. Alvast bedankt! Sander.
__________________ Grtz, Sander Laatst gewijzigd door aslahaye; 3 juli 2009 om 20:40 Reden: Typfoutjes en duidelijker gemaakt :-) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
De regelaar in de Protech maakt gebruik van het bec systeem , op die manier voorzie je de ontvanger en servo's van stroom via die ene kabel van de esc naar de ontvanger. Tegenwoordig is bijna elke ontvanger wel voorbereid om via die weg te kunnen werken , ook al is er een aparte ingang voor een batterij
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 juni 2007 Locatie: Almere Leeftijd: 25
| Citaat:
Ahh, dus als ik mijn ESC op bijv. kanaal 7 gooi dan zou het goed moeten gaan? Moet ik wel zeker weten anders blaas ik straks de boel op denk ik haha. iig bedankt voor je zeer snelle reactie!
__________________ Grtz, Sander | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
De esc moet je aansluiten op het bijbehorende (gas)kanaal van de zender Opblazen lijkt me zeer sterk..... Zoals ik al zei , tegenwoordig zijn de meeste ontvangers geschikt om op die manier te werken. Ze hebben het niet voor niks Battery Eliminating Circuit genoemd ....
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2002 Locatie: Almere, Gooi&Eemland Leeftijd: 42
|
Op de ontvanger zitten alle plussen met elkaar verbonden, evenals alle minnen. De battery aanluiting is niets anders dan een gewone servo aansluiting zonder servo signaal. Ontvanger accu mag je op elk vrij kanaal aansluiten, dus ook via de BEC op het ECS kanaal. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| airraider, esc, mx12, protech |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |