![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2005 Locatie: Beuningen, GLD
|
Ik ben een twee-motorig e-vliegtuig aan het bouwen. Ik wil twee brushless motoren met twee aparte BEC regelaars gebruiken. Kan dat eigenlijk wel? Ik wil beide regelaars op hetzelfde kanaal aansluiten - maar ben bang dat de stroomvoorziening via BEC een probleem oplevert. Ik vraag me af of het vergelijkbaar is met twee accus die parallel geschakeld worden - dat kan ook leiden tot stromen tussen de accus. Dit zou de regelaars kapot kunnen maken. De regelaars zijn simpel en goedkoop - ik kan de BEC niet uitschakelen. Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee? dank je, Robert. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Als je van 1 van de regelaars de rode draad doorknipt schakel je deze bec uit. 2 bec's paralel zetten kan problemen geven. De uitgeschakelde bec kun je wel gebruiken om iets anders te voeden, maar dan geheel gescheiden van de ontvanger. Secces Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Ik heb zonder problemen twee dezelfe regelaars (turnigy) aan een Y-kabel hangen in mijn twinstar.. Niet knippen joh.. is zonde. Gewoon met iets met een scherp puntje het metalen pinnetje uit het stekkertje halen en met wat isolatietape/krimpkous uit de weg plakken. Kan je 'm later evt nog verhergebruiken zonder solderen.
__________________ ✁ Katana [HK] 2.49m ZDZ80 RV (bouw) ☺ Remedy [MT] 2m 6364 230kv 10s ☺ Yak 54E Profile [EF] 1.22m 3548 1100kv 3s ☺ Parkmaster [MPX] 98cm 2217 950kv 3s |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Ik weet niet of Willem ook met 2 motorigen vliegt maar ik heb in moment 2x een 2 motorige vlieger waar bijde regelaars gewoon via V-kabel in de ontvanger gaan . Dit levert helemaal geen probleem op . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2005 Locatie: Okselaar. Leeftijd: 48
|
Algemeen advies is STEEDS op 1 BEC te voeden, sommige bec's killen elkaar... Waarom het ene merk niet, en het andere wel is me een raadsel, maar zo is het nu eenmaal.
__________________ I love the smell of Zap in the morning. "Toeval is het krachtigste wapen van het noodlot" www.diestmodelclub.be |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| bec, brushless, electro, regelaar |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |