![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Bathmen (Battūm), nabij Deventer Leeftijd: 16
|
Hallo allemaal, Helaas is gisteren mijn Calmato EP (de hoogdekker) de grond in gedoken. Hoe het kwam weet ik niet, ik stuurde hem in een bocht, en toen kon ik niets meer. Ik heb volgas gegeven, gas dicht, up - down, niets reageerde. Het vreemde is dat dit (storing?) in de paar maanden dat ik de Calmato heb nog nooit eerder gebeurd is, terwijl ik er niets aan veranderd heb! Hij kwam met een behoorlijke smak naar beneden (vleugel eerst, daarna ving de motor en de propeller de schok op) en er is natuurlijk schade. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hebben jullie misschien tips bij het repareren? Wat voor een inkopen moet ik allemaal doen (balsa, voorlijst.........)? Afmetingen doe ik zelf. Bedankt!!!
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter Laatst gewijzigd door Coenair; 14 augustus 2009 om 18:23 Reden: Foto's |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
De " storing " kan heel makkelijk van een lege ontvanger akku of kapotte BEC komen . Of ergens een stekkertje los gegaan . Als niks het meer doet is het vaak een stroom probleem . En de reparatie is als je handig bent niet zo'n probleem . Vaak is een plankje van de sterkte van de beplanking genoeg + een 10 mm plankje waar je ook het stukje neuslijst van maakt . Wel overal goed nakijken of er verder in de vleugel niks gebroken is . Dan zou hij kapot kunnen breken bij de volgende vluchten . Lijmen met bruislijm omdat dan de kieren ook gevult worden . Waar beplanking aan elkaar moet komen een strookje onder de voorhandene beplanking lijmen zodat het nieuwe stuk op een strookje gelijmt word. ook nog naar de setup kijken , vaak is de motoras krom en moet dan vernieuwd worden. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2003
|
Als niks meer werkte heb je waarschijnlijk ook een spanningsprobleem. als je gaat inkopen heb je hier een begin: balsa,triplex planken, schanieren,servos, wielen,neuspoot,folie,epoxy,secondenlijm,glasvezel schanieren, motor, regelaar, prop, spinner, meenemer,regelaar, akku, stuurstangen, m2/m3 bouten +moeren. Denk wel dat je voldoende hebt wat zegt je club ervan? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Coen, Ik heb er ook nog eens over zitten denken. Klopt het dat je 5 servo's en die LED-verlichting hebt aangesloten? (hoogte, richting, 2x ailerons, bommenluik en die lampjes) Dan denk ik dat net als bij je Twinstar de BEC het gewoon niet trekt. Omdat je op 3 cellen vliegt heeft je BEC het zwaar te verduren als je er teveel verbruikers aan hangt. Van die lampjes weet ik niet hoeveel stroom ze trekken, dat zou je eens uit moeten zoeken. Ik weet dat je al een paar keer met lampjes hebt gevlogen maar dat betekent niet dat het altijd goed blijft gaan.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Bathmen (Battūm), nabij Deventer Leeftijd: 16
| Citaat:
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| calmato, crash, kyosho |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |