![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
Ik denk (ben bang dat) het op de grond nog wel eens behoorlijk mee kan vallen met hoeveel stroom zoon 8X8 trekt. Zo erg in stal dat er maar weinig echt verplaatst word, tov bv zoon 9X5. Ik had bij mijn Quicky's ook niet echt een logische meting zodra ik richting de 9-10" spoed ging. Hoeft niet natuurlijk, maar toch, als je stroom gaat meten is de beste plek in de lucht. (bij gebrek aan een logger oid een paar minuten volgas te vliegen en gewoon kijken hoelang dat was en hoeveel mah je er weer terug in stopt.) Over de max snelheid van zoon dikke vleugel, Die 120 is natuurlijk geen absolute grens, als je maar genoeg vermogen hebt kan hij ook een heel stuk harder. Maar met een sp400 in de juiste kist kun je ook al 120 halen. Met zoon dikke nuri heb je 8X het vermogen nodig om het zelfde te bereiken (en ben je de een kwart weer kwijt als je een beetje bocht neemt). Het zal gewoon nooit 'echt' snel gaan, en kost je veel meer moeite om behoorlijk vlot te laten vliegen dan iets dat er wel voor ontworpen is.
__________________ - |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2005 Locatie: Den Haag (lid GMVC) Leeftijd: 39
|
kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van het voorste gedeelte van het binnenwerk waar de accu in moet? en kan een lange, dunne lipo, bijvoorbeeld een litestorm 1800 VX 3S (33x100x23) ook over dat randje geplaatst worden, of levert dat allemaal problemen op?
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 |
| | |
| | #33 (permalink) | ||
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
De Turnigy 3530-1400kV met APC-E 8x8" moet zo'n 31,9A gaan doen bij 823 gram static thrust en een Vopt van 101km/u. Dus dat klopt ook wel aardig Zoals Nando al zegt: Kwestie van elektronen voeren. Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | ||
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2005 Locatie: Den Haag (lid GMVC) Leeftijd: 39
|
Bedankt! Toch nog een vraagje: zit dat schotje dan helemaal tot aan het dak of zit er nog ruimte tussen? (vast wel; voor de kabels) Zo ja: hoeveel ruimte? gr. Dennis
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2006 Locatie: Linter Leeftijd: 20
|
Ben helemaal niet tevreden over de Xeno, ik was aan 't rondvliegen met iemand van de club zijn Xeno, toen dook ik plots aan (zonder motor) en begon hij te flutteren.. Bijgevolg: Xeno is in 2 gespat in volle vlucht. Piet
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
maar dat licht aan de electronika toch? niet aan de xeno
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2006 Locatie: bilthoven Leeftijd: 18
|
flutteren is toch dat de servo's gaan"klapperen" of denk ik nu verkeerd?
__________________ rijden: tt zk2 brushless-lipo, varen: depron airboat, t2m seacret vliegen: axn floater jet, extra 330 shocky, multiplex magister, extra 330 55", mini quadje, mx-12, lama v4! |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Welke motor zou erin passen dan? Ze zijn slim genoeg om te verplichten van de (veel te dure) motor de kopen. En aanduiken zonder motor in een recht stuk... dat is niet normaal. Piet
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
Piet
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. | |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
en aangezien zon ding een enorm scharnier is kan ik me voorstellen dat het misgaat als hij niet geheel stijf en stug is.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Nee, de roeren gaan klapperen. Er zijn meerdere oorzaken denkbaar; slappe roeren, speling op roeren, zware roeren zonder contragewicht... het gebeurt doorgaans pas bij hoge snelheid, maar niet altijd.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| multiplex, nürflugel, wing, xeno |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |