![]() |
| | #106 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 maart 2008 Leeftijd: 48
| Citaat:
Ik heb `m erop zitten en ik vind er niets fragiels aan. Sterker nog, doordat de motor pod tussen de romphelften in geklemd zit kan het nergens naar toe. En nadat ze de carbon aandrijfas vervangen hebben door een stalen as is ook dat probleem verholpen. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #107 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2009 Locatie: Beveren-Waas Leeftijd: 32
|
Zoals verwacht is een 1700Kv motortje met een 8x8 wel iets te vet. Gisteren doorgebrand na een iets te stevige vlucht ... (eigen fout) Zal voorlopig terug met een 1700Kv vliegen maar met iets kleinere prop. Daarna schakel ik wellicht over op deze motor => HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w Die heeft ongeveer hetzelfde gewicht, iets lagere toeren en kan een beetje meer aan (hoop ik) Citaat: |
| | |
| | #108 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 februari 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 28
| Citaat:
dit was van wat ik overal las een zwak punt in de aandrijving ivm dat de as kon splijten en/of breken na een tikkie dat je motor mount geklemd zit heb ik ook op mijn motor steun dit is een mooi principe ja grtz lip
__________________ Wat niet weet wat niet deert ik lees en ik leer | |
| | |
| | #109 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2009 Locatie: Beveren-Waas Leeftijd: 32
|
deze motor => HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w met een 8x8 prop er op is een leuke combinatie voor m'n xeno. Deze morgent even wat test vluchten gedaan en blijkt niet echt warm te worden, even afwachten en zien of de setup langer meegaat dan de 35-30 1700kv motortjes |
| | |
| | #110 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Boskoop Leeftijd: 64
|
@Zambezi: bevalt je Hyperion 2209/24 nog steeds? Ik heb zojuist ook een Xeno aangeschaft, en voel wel wat voor die setup. Over je motorsteun: past de Hyperion daar zonder meer op? En waarom zoveel plaatjes voor de klapprop-houder? (ik vind nergens hoe dik de GFK plaat is). Groeten, Max.(ook GMVC) |
| | |
| | #111 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2007 Locatie: Itterbeck
|
Hallo, Heb hier nog een tuning aandrijfset liggen Himax2816-1220 met BL-30 regelaar en ook de stalen as met kogellager. Helaas zijn de spinner en de bladhouder en props niet meer aanwezig,wel zitter er 2 lipo`s bij Robbe3S 850. Dit alles mag weg voor een goede prijs en dan krijg je de Xeno draagtas er gratis bij. Iemand interesse? Egbertje |
| | |
| | #112 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Boskoop Leeftijd: 64
|
Mijn Xeno is klaar om in te vliegen: ![]() Motorbokje type eigen ontwerp/bouw (freeswerk door www.RBCkits.com): |
| | |
| | #113 (permalink) |
|
Motortje is een Suppo 2208/14 met Graupner 8x4,5 klapprop. Middenstukje a la Zambezi-ontwerp, maar met voor- en achterkant zodanig dat de bladen niet door kunnen slaan. Materiaal is 1,5 mm epoxy printplaat (freeswerk wederom RBCkits) ![]() Standstroom vanmiddag gemeten op 15 A, wel een beetje hoog, motortje mag maar 12 A voor 1 minuut hebben. Hopelijk gaat de stroom tijdens het vliegen naar beneden, maar niet te lang volle pot vliegen. Laatst gewijzigd door max z; 1 september 2011 om 20:13 |
| | |
| | #116 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2009 Leeftijd: 42
|
vandaag mijn 1e vlucht gemaakt met de xeno, setup 2200 kv motortje wat ik nog had liggen met een vaste prop erop een 6x5, trekt 20a en een 3s 2200 mah lipo erin, de motor zit op de orginele plek ,past goed en heb geen motor mout nodig en hoef geen lood te plakken voor in de neus. hij vloog heerlijk maar begon te flutteren en brak in 2 stukken ,,, hier het filmpje ervan Xeno Multiplex met flutter. - YouTube |
| | |
| | #117 (permalink) | |
| Citaat:
Kijk wel even de servo's na. Die van mij waren gestript (ach ja... zuinigheid hè... kunststof tandwieltjes doen het ook Met de metal gears erin geen probleem meer gehad. Ik vlieg 'm met de tuning set van MPX. Power zat en een heerlijk geluid. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S | |
| | |
| | #119 (permalink) |
| De originele die bij de tuningset geleverd wordt en die je tussen de twee Ron helften klemt. Daar hoort ook een as bij die van de motor naar de prop loopt, want bij de originele motormount zit de motor aan de voorkant en de prop achter. Voordeel is dan dat je 'm ook als hel hellingzwever kunt gebruiken met de andere rompkap. De hele constructie zit dan mooi op zwaartepunt en die kun je er dan zo afhalen zonder dat je het zwaartepunt aan moet passen. De originele motormount kan dus ook niet afbreken of zo. Werkt perfect. De motor zelf is de motor die bij de set geleverd wordt. Een Himax 2816-1220 motor met een 9x6 prop. Loopt heel mooi en geeft een lekkere sound. Willem.
__________________ Honeybee FP2/MPX Easy star, Xeno, Merlin/Trex 250/Kyosho Minium Flybaby//MX16S |
| | |
| | #120 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2009 Leeftijd: 42
|
bij mijn xeno zat maar 1 motor meenemer in de doos ,voor een 3 mm motor, is dat bij jullie ook of moeten er 2 bij zitten een 3mm en een 4 mm , heeft mischien iemand een 4mm over zoja dan wil ik die graag overnemen Fernwelle mit Mitnehmer (für Motorwelle Multiplex 733505 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| multiplex, nürflugel, wing, xeno |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |