Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Electronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 20 januari 2010, 20:29   #1 (permalink)

Leeftijd: 53
Question Andere servo's voor Belt-CP V2

Ik heb sinds een maand een Belt. Ik lees hier en daar dat de srandaard servo's niets waard zijn en dat je ze beter kunt vervangen.

Waaraan merk je dat andere servo's beter zijn?

En heeft iemand dan ook een linkje naar HobbyKing welke servo's dat dan zouden kunnen zijn?

En past dat allemaal gewoon (zowel mechanisch als electrisch)?

Het enige dat ik nu merk is dat ik op het hele systeem van servo tot blad pitch enige speling heb. Die speling lijkt vooral te zitten IN de servo. Misschien is dat wel de reden dat ze niet zo goed beoordeeld worden.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Groet!
Oud 20 januari 2010, 21:00   #2 (permalink)

Remo's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Toen ik nog met de Belt vloog had ik er TP-SG90 of TP-SG91 servo´s in zitten. Die hebben meer torque dan de originele en zijn voordelig geprijsd. Kwaliteit van de servo´s was ook prima. Gezien het geringe bedrag ervan zou ik ze gewoon in NL bestellen wat weer een week wachten scheelt.

Gegroet.
Oud 20 januari 2010, 21:37   #3 (permalink)

Standaard

Die TowerPro's zijn inderdaad niet duur. Loont het nog de moeite om de MG90 te nemen (metal gear) ipv de kunststof tandwielen?

Hier zijn er overigens 10 voor nog geen 20 euro:

10x TP SG90 9g Mini Servo SG-90 RC Helicopter Car UK - eBay, Parts Accessories, Aeroplanes, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 03-feb-10 01:47:49 CET)

Dus als een andere belt user met me mee wil doen... ieder 5 (1 reserve) voor een tientje de man?
Oud 20 januari 2010, 23:51   #4 (permalink)

Standaard

zijn t wel echte towerpro's? gezien het woordje towerpro op de servo is doorgestreept
Walkera #36; HK450; Hornet-X; Mimi Mini DLG; supervee27; Powerpeak ultimate 2; Ultramat14; Cellpro 4s
JenS is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2010, 00:01   #5 (permalink)

Standaard

Tja, daar twijfel ik nu toch wel aan. Je bent al de tweede die dat opmerkt. Nou ja, elders op Ebay staan ze 6 voor nog geen 25 euro echte
Oud 21 januari 2010, 04:53   #6 (permalink)

Leeftijd: 31
Standaard

Ik heb ze een vraag gestuurd of het de echte zijn ivm het verwijderen van het merk. Ik zelf heb al een aantal items bij ze besteld en ook piloot, tot nu toe waren het gewoon de echte merken. Ik neem aan van wel maar we wachten het af ik zal het je laten weten Mark (piloot).

Edwin
Oud 21 januari 2010, 16:36   #7 (permalink)

Standaard

Volgens de verkoper zijn het originele.

Hoor wel van je Mark of het wat is. =-)
Oud 22 januari 2010, 01:16   #8 (permalink)

Talking

lol, ik was net overtuigd van het feit dat dat niet kon en heb die 6-pack besteld!

Nou ja, was ook niet duur.

Vandaag trouwens flink overmoedig geworden en besloten een batterij niet aan mijn opleidingsschema te besteden maar aan vrij vliegen.

Dat betekende in dit geval hoveren en daarna forward flight door mijn tuin en optrekken voor het einde (bosjes) en dan minder pitch , stabiliseren en weer terug laten komen (tail in).

Alleen.... die windvlaag!

Ging dus ruim boven het huis.....en ik had hem bijna weer heel beneden toen ik toch nog een fout maakte. Crash tegen boompje.

Wonder boven wonder waren alleen de blades en de balancing pole vernietigd... maar voordat ik die laatste vervngen had.. pffff.

Ik wilde de rotorhead en de lagers niet kapot maken maar heb flink zitten zuchten voordat ik alles gedemonteerd had.

Tja, dat zal me leren. Maar het was WEL leuk :O
Oud 22 januari 2010, 04:48   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piloot Bekijk bericht
lol, ik was net overtuigd van het feit dat dat niet kon en heb die 6-pack besteld!

Nou ja, was ook niet duur.

Vandaag trouwens flink overmoedig geworden en besloten een batterij niet aan mijn opleidingsschema te besteden maar aan vrij vliegen.

Dat betekende in dit geval hoveren en daarna forward flight door mijn tuin en optrekken voor het einde (bosjes) en dan minder pitch , stabiliseren en weer terug laten komen (tail in).

Alleen.... die windvlaag!

Ging dus ruim boven het huis.....en ik had hem bijna weer heel beneden toen ik toch nog een fout maakte. Crash tegen boompje.

Wonder boven wonder waren alleen de blades en de balancing pole vernietigd... maar voordat ik die laatste vervngen had.. pffff.

Ik wilde de rotorhead en de lagers niet kapot maken maar heb flink zitten zuchten voordat ik alles gedemonteerd had.

Tja, dat zal me leren. Maar het was WEL leuk :O
Wie niet waagt wie niet wint !!!
Zonder mensen die hun nek uitsteken waren we nooit zover als nu gekomen als mens. Daarom vind ik ook laat die Laura Dekker toch lekker de wereld rond zeilen moet ze lekker zelf weten.

Die balancing pole heb ik idd ook al vervangen wat een crime om die lagers eruit te krijgen waarmee die mount vastzit. Heb het uiteindelijk met een schroevendraaier moeten doen maar om dit zonder beschadigingen te kunnen doen ben ik wel een uur bezig geweest. Verder viel het me toen eigenlijk wel mee. Ben alleen wel bang dat al die schroefjes redelijk snel doldraaien in dat plastic. Ik heb zelf ook nogal chronisch last van dat kan nog wel iets strakker aangedraaid worden. zeker met die snelheden waarmee alles ronddraait zou ik toch niet willen dat er iets los vliegt.

als je maar plezier hebt gehad daar draait het om.

PS. je hebt een PB Mark. =-)
Oud 22 januari 2010, 09:52   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDeath Bekijk bericht
Wie niet waagt wie niet wint !!!
Zonder mensen die hun nek uitsteken waren we nooit zover als nu gekomen als mens. Daarom vind ik ook laat die Laura Dekker toch lekker de wereld rond zeilen moet ze lekker zelf weten.
Haha we gaan off-topic!

Ik vermoed dat Laura wel de zeilkwaliteiten heeft die het mogelijk maken een poging te ondernemen met een redelijke kans op succes. Maar ik denk ook dat de discussie daar niet over gaat.

De vraag is: hoeveel vrijheid wil je ouders geven om hun kinderen op te voeden. Hoever mogen ze gaan in norm afwijkend gedrag voordat je als maatschappij ingrijpt in het belang van het kind. Ouders die hun kinderen mishandelen: over de lijn, ouders die hun kinderen niet naar school laten gaan: over de lijn, ouders die hun kinderen opleiden voor topsport: meestal geaccepteerd, ouders die hun dochter van 15 de wereld rond willen laten varen........

De vraag is waar je als maatschappij je verantwoordelijkheid moet nemen. Als Laura MIJN dochter was liet ik haar denk ik (nog) niet gaan, maar nogmaals: de vraag is of die wens ZO norm afwijkend en mogelijk schadelijk voor Laura is dat de maatschappij de zware stap moet zetten om in tegrijpen in het ouderlijk gezag.

Je hebt helemaal gelijk dat mensen die hun nek uitsteken de wereld vooruit kunnen helpen. Maar kan een meisje van 15 die beslissing nemen of moet ze toch nog als kind beschermd worden?

Moeilijk
Oud 22 januari 2010, 15:09   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Haha we gaan off-topic!

Ik vermoed dat Laura wel de zeilkwaliteiten heeft die het mogelijk maken een poging te ondernemen met een redelijke kans op succes. Maar ik denk ook dat de discussie daar niet over gaat.

De vraag is: hoeveel vrijheid wil je ouders geven om hun kinderen op te voeden. Hoever mogen ze gaan in norm afwijkend gedrag voordat je als maatschappij ingrijpt in het belang van het kind. Ouders die hun kinderen mishandelen: over de lijn, ouders die hun kinderen niet naar school laten gaan: over de lijn, ouders die hun kinderen opleiden voor topsport: meestal geaccepteerd, ouders die hun dochter van 15 de wereld rond willen laten varen........

De vraag is waar je als maatschappij je verantwoordelijkheid moet nemen. Als Laura MIJN dochter was liet ik haar denk ik (nog) niet gaan, maar nogmaals: de vraag is of die wens ZO norm afwijkend en mogelijk schadelijk voor Laura is dat de maatschappij de zware stap moet zetten om in tegrijpen in het ouderlijk gezag.

Je hebt helemaal gelijk dat mensen die hun nek uitsteken de wereld vooruit kunnen helpen. Maar kan een meisje van 15 die beslissing nemen of moet ze toch nog als kind beschermd worden?

Moeilijk
Behoorlijk off-topic ja, dus zal er ook niet verder op in gaan. Mijn mening was iig duidelijk. =-)
Oud 22 januari 2010, 19:37   #12 (permalink)

r.marijnissen's schermafbeelding

Standaard

De towerpro 90 is dezelfde als de hxt 900 die HC verkoopt.
Alleen label verschilt

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.15

Dan is er ook nog een kopie van deze servo:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy TG9 9g / 1.6kg / 0.12sec Micro Servo $2.99

Maar die is iets minder goed.
Maar is dan ook een kopie.
Oud 22 januari 2010, 22:39   #13 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels een 6-pack op ebay besteld voor een vergelijkbare prijs. Nu eerst maar een paar weken geduld uitoefenen.....

Ik merk overigens wel dat langzamerhand al die linkjes wat speling gaan krijgen. Misschien moet ik na een tijdje ook maar die DTS mod uitvoeren die Sdeath al gedaan heeft.

Merk jij nu een heel ander vlieggedrag Sdeath?
Oud 23 januari 2010, 04:48   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels een 6-pack op ebay besteld voor een vergelijkbare prijs. Nu eerst maar een paar weken geduld uitoefenen.....

Ik merk overigens wel dat langzamerhand al die linkjes wat speling gaan krijgen. Misschien moet ik na een tijdje ook maar die DTS mod uitvoeren die Sdeath al gedaan heeft.

Merk jij nu een heel ander vlieggedrag Sdeath?
Is wat moeilijk te zeggen voor mij, ik heb maar één keer zonder "gevlogen" en dat was de maiden voor de heli en voor mij. Wat mij opviel is dat hij een stuk directer leek. De eerste keer dat ik hoverde zonder de DTS mod had ik het idee dat hij bij correcties wat traag reageerde. Nu reageert hij meteen is super direct en toutchy.
Voordat je die mod doet heb ik nog wel wat tips voor je, dingetjes waar ik tegenaanliep die bij jou voorkomen kunnen worden.
Ik zal dan ook wat hoge resolutie foto's maken waarop alles wat duidelijk wordt denk ik. Als je ermee wilt beginnen moet je het even laten weten.
Oud 23 januari 2010, 22:47   #15 (permalink)

Remo's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Schaf een stuk of 5 van die TP's aan, als je al valt over 1 of 2 euro laat het helivliegen dan voor wat het is. Als je met een 500/600 een keertje crasht kijk dan niet op van min. 50 euro sleutelkosten.

De Belt is een leuke heli maar maak um niet te zwaar, dat neemt heel veel dynamiek weg en vlieg vervolgens zeer matig. Wat je ook kunt doen is extra tandwieltjes voor de servo's bestellen. Vooral veel oefenen (eventueel op de sim) maar crashen dat hoort er gewoon bij, hou daar dus rekening mee.
Reageren

Labels
belt cp v2, servo keuze

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten