![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2009 Leeftijd: 41
|
Na veel lezen nu een vraag. Mijn Belt-CP V2 heeft ook het probleem dat in HH mode de staart langzaam naar links weg draait. Best irritant want je moet regelmatig een beetje rudder geven om de staart weer recht te zetten. (Niet echt de bedoeling van een HH gyro.) ![]() Nu ben ik benieuwd of iemand de standaard gyro heeft vervangen om dit probleem op te lossen. Bij voorkeur ervaringen met de KDS-800. Deze gyro is nog betaalbaar, vandaar. Thx!
__________________ T-Rex 500 ESP, Futaba T7C Laatst gewijzigd door helidude; 1 maart 2010 om 23:59 Reden: typo |
| |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Ik ken die gyro niet, maar kun je dit niet gewoon wegtrimmen dan? Mijn Walkera doet dit ook (maar dan naar rechts) maar alleen als de gyro afkoelt of opwarmt tijdens het vliegen. Dus bijv. als ik de heli vanuit huis buiten breng, en ga vliegen, begint hij steeds meer af te wijken. zo nu en dan een paar tandjes trimmen en dan is er verder goed mee te vliegen. Laat ik hem eerst 10 minuten in de temperatuur staan waarbij gevlogen word, dan heb ik nergens last van. Mischien dat dat voor jou ook helpt.... Groet, Bert |
| |
| | #3 (permalink) |
|
Beste Bert, Uiteraard heb ik alle manieren om het weg te regelen al geprobeerd. Daar is voldoende info op het net over te vinden. Het is een standaard kwaal van deze gyro waar je in meer of mindere mate last van kan hebben. Ik wil er dan ook geen afstel draadje van maken. (Met alle respect.) Ik hoop dat er mensen zijn die hun ervaring willen delen met andere goedkope gyro's om dit euvel op te lossen.
__________________ T-Rex 500 ESP, Futaba T7C |
| |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: soest Leeftijd: 33
|
dit probleem met de esky gyro heb ik ook ondervonden, en heb voor mijn king2 nu een kds800 gyro en een hyperion atlas DS11GCB staart servo (0.05s), deze combie is redelijk goed koop maar erg betrouwbaar en razend snel nooit meer een weg draaiende staart of waggeling meer gehad de kds gyro houd de heli super strak!! hehe voor mij is dit een zeer goeie snelle combie voor weinig geld en strakke staart
__________________ hbk2, Trex450pro, ff7 2.4G, |
| |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 mei 2008 Locatie: Alkmaar
|
Ik heb dit probleem ook gehad met de E sky gyro die standaard op de King zit. Er is blijkbaar een aantal gyro's die problemen heeft. Enkele webshops zijn hierover erg eerlijk (waaronder aerotronic.nl): "AeroTronic heeft gemerkt dat een ongeveer 1 op de 10 gyro's de helikopter eerst 3 tot 4 minuten perfect in 1 koers houdt, maar vervolgens de controle compleet verliest. We raden u eerst aan om nog eens goed te kijken naar uw installatie, maar de kans is groot dat uw gyro vervangen moet worden. Neem per e-mail contact met ons op en de vervanging is zo geregeld!" Ik heb nu de KDS800 gyro op de heli zitten en ben erg enthousiast. Houdt de staart heel goed en simpel op afstand af te stellen op kanaal vijf (de draaiknop rechts op de zender). Zorg er dan wel voor dat je de delay op de gyro zelf (schroefje) helemaal naar min toe draait en de gyro op digitale servo's afstelt!
__________________ E sky Lama V3 Xtreme -- E sky Lama V4 -- Proboat Blackjack 26 brushless -- Hobbyzone Champ -- Hobby King AXN Floater (to be build) |
| |
| | #6 (permalink) |
|
Bedankt voor de berichten. De KDS-800 is besteld. @knoxville: Bij mij is het direct mis dus niet pas na enkele minuten. Overigens verliest hij zeker niet compleet de controle, maar de staart blijft langzaam wegdraaien. Als de KDS-800 op de Belt-CP V2 zit laat ik mijn ervaring nog even weten.
__________________ T-Rex 500 ESP, Futaba T7C Laatst gewijzigd door helidude; 13 maart 2010 om 13:05 Reden: Typo |
| |
| | #7 (permalink) | ||
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Een slechte combinatie van die drie (of eigenlijk vier zaken), maakt van de Esky gyro al snel een vrij 'waardeloos' ding. Het is echter best een redelijk goede gyro eigenlijk, mits dus goed ingesteld. Het luistert namelijk nogal nauw of de helicopter goed horizontaal stond tijdens het aansluiten van de accu, maar zoals gezegd ook trillingen tijdens het vliegen zorgen voor gyro drift. Daar kan deze gyro gewoon niet goed tegen. Een andere optie is overigens de belt spanning die wellicht niet helemaal goed staat (te los of juist te strak), maar dat is een minder waarschijnlijk euvel. Dan draait de staart meestal opzij bij gas punches. Verder is die KDS-800 op papier inderdaad wel iets beter en absoluut geen miskoop, maar hij is eigenlijk gelijkwaardiger aan de Esky gyro dan de meeste mensen denken. Het grootste verschil is namelijk dat de KDS gyro net even wat meer trillingen kan weerstaan zonder dat dat voor problemen zorgt en ook vooral net iets sneller is. Citaat:
Wil je het verschil tussen Esky en KDS echt merken, dan zul je er ook een snellere staartservo op moeten zetten. Laatst gewijzigd door Quasti; 16 augustus 2010 om 12:27 Reden: ( even gemist dat deze thread al wat ouder was ) | ||
| |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Heerhugowaard Leeftijd: 32
|
ik ben net van de e-sky gyro zonder heading lock overgestapt naar de kds800 , ik vlieg belt cp V1. ik ben zeer tevreden! plus dat ik vanaf de zender nu kan schakelen HH of normal.
__________________ eehhh.... |
| |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
| Citaat:
Wat een flauwekul. horizontaal? al hou ik m onder een hoek van 60 graden.. zolang k m maar stilhou maakt het echt geen HOL uit hoe ik hem hou. en alsjeblieft, ga hier nu niet ook geen wellus/nietus topic van maken. want ik heb gelijk.
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2010
| Het gaat om de uitgangspositie die de gyro nodig heeft voor calibratie en daarbij maakt ook de hoek weldegelijk uit. Als je gyro scheef op de heli zit ga je dat ook merken in de vorm van gyro drift. Driemaal raden waarom.
Laatst gewijzigd door Quasti; 14 augustus 2011 om 01:40 |
| |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
een gyro meet rotatiesnelheden en heeft geen flauw benul van de richting van de zwaartekracht dit is iig zeker zo voor de moderne gyros (mems tuning fork gyros bijvoorbeeld) en volgens mij heeft het voor een piezo gyro ook geen effect. Dus je kunt hem net zo goed op zijn kant leggen en dan laten initialiseren. Scheef monteren is weer een heel ander verhaal. Dan meet hij gewoon de verkeerde rotatie. |
| |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 36
|
Op mijn Belt-CP 2 deed hij het altijd goed tot na een paar crashes, toen begon hij ook weg te draaien. Je kan dit oplossen door te trimmen. Maar helaas elke keer dat je hem aan zet, moest je weer opnieuw trimmen. Hij zit nu op mijn Esky HBCP3 met een staart motortje, en daar doet hij het weer prima. hij houdt de staart zo strak als een huis. Ik heb later ook de KDS gyro op mijn Belt gehad.
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
| Jij hebt t over de relatie van de hoofdas versus de gyro hoek. dan klopt t. een gyro traytje moet 90 graden verdraait staan tov de hoofdas. hoe die er verder opzit maakt echt geen hol uit..
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |