![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2008 Locatie: Heerde
|
Is bij iemand bekend of deze combinatie goed werkt ! een Graupner MC 24 met een graupner (s)PCM 19 DS 35 mhz ontvanger Ik krijg geen response op de servo's, ik gebruik orginele graupner (r) ds en (T) sss kristallen! De zender heb ik staan op modulatie spcm 20! (uiteraard 35 Mhz Fm module) Enig Idee, het zijn nieuwe kristallen! en ik heb het op twee van dezelfde type ontvangers geprobeerd! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
??? Er bestaat wel degelijk een SMC-19DS 35 toch? Alle SMC ontvangers moeten iig door de zender met spcm aangestuurd worden. en als je een DS-19 FM 35 hebt moet de zender op PPM moduleren. groet Steven
__________________ Met die ouwe meuk, ging dat toch best leuk! Zteven! does F3c!!! Team Twente! www.dutchf3c.nl Laatst gewijzigd door heimhelicopters; 4 maart 2010 om 13:00 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Op PCM 20 heb ik het ook geprobeerd, geen succes. Ik ben benieuwd deze combinatie al door iemand word gebruikt en waarbij het werkt! het kan ook zijn dat het Zender kristal kapot is of de onvanger(niet kunnen testen) alleen dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat beide ontvangers het niet doen! het is een sPCM 19 DS onvanger, (smalle uitvoering), die speciale kristallen nodig heeft, type ds, heeft vermoedelijk iets met nauwkeurigheid of type puls te maken! Het is een "computer" gestuurde ontvanger, moet er iets specifieks gedaan worden, bijvoorbeeld resetten! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
SPCM-ontvangers hebben als type-aanduiding SMC, dus een SMC19DS is inderdaad een SPCM ontvanger. Ik was even abuis met de benaming PCM, maar die is al vele jaren geleden vervangen door MC voor het oude pcm-systeem. Deze ontvanger behoort gewoon te werken op een MC24, die op spcm staat en tevens op elke andere Graupner-JR zender, die spcm kent. Uiteraard daarbij vooropgesteld, dat de ontvanger is uitgerust met een D(oppel)S(uper) kristal en dat de zender na het omschakelen naar spcm een keer uit- en weer aangezet is.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. Laatst gewijzigd door Corrien; 4 maart 2010 om 13:40 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
oplossing gevonden: Bij een MC-24, schakeld de HF Modus pas om naar spcm als je deze insteld bij een nieuw model (eentje die nog niet in het geheugen staat) Betekend dus dat je de ontvanger niet zomaar kunt wisselen van type voor een zelfde programma of model. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Goed dat het werkt, maar wat je hier schrijft is niet helemaal correct. Dit zou betekenen, dat je in een model nooit het ontvangertype zou kunnen wisselen en dat is natuurlijk onhandig. Vermoedelijk heb je menu 91 gebruikt, waarmee je een vóórinstelling kunt geven. Elk nieuw model, dat je aanmaakt wordt hiermee gestart. Dus o.a. de mode en de modulatiesoort zijn dan zoals in dit menu is ingesteld. Je hebt echter ook menu 21 en daarin kun je deze instellingen per model wijzigen. Overigens kijkt de microprocessor uitsluitend bij het inschakelen in welke modulatiesoort er gewerkt moet worden. Hierdoor moet je na het omschakelen van de modulatie de zender altijd even uit- en weer inschakelen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Menu 91, had ik ook gewijzigd, hoewel je zou verwachten dat deze instelling effect heeft op het actieve model programma, blijkt dat dus niet zo te zijn. Als je de instelling naar PCMS wijzigd in menu 21 (Base setup model), werkt dit wel, en werkt dit ook door op het al aanwezige modelprogramma. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |