Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Electronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 6 maart 2010, 10:16   #1 (permalink)

Leeftijd: 18
Exclamation Welke Servo upgrade voor Belt CP V2 ??

Hallo,

Ik lees veel verhalen dat de standaard servo's (weet nie eens hoeveel het er zijn) op Belt CP V2 niet goed (genoeg) zijn.

wat denken jullie daarvan?....

Als ik ze zou moeten upgraden, welke zal ik dan nemen? (ik zit te denken aan: TowerPro SG-90 )

Als het nodig is, hoeveel servo's heb ik dan nodig?, ik denk zelf alle 4 de servos (of moet ik alleen servos voor de swash plate hebben??)

Alvast bedankt voor de hulp.

Nog kleine edit:

welk gereedschap heb ik allemaal nodig (behalve kruiskop schroevendraaier), om gewoon alles te kunnen veranderen/bewerken etc. (Belt CP V2, gewoon de hele heli, dus mischien ooit CNC metal upgrade voor de kop/tail etc)

Laatst gewijzigd door aadje93; 6 maart 2010 om 11:02
aadje93 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2010, 19:17   #2 (permalink)

Standaard

niemand.....
Oud 8 maart 2010, 20:54   #3 (permalink)

Leeftijd: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk bericht
Hallo,

Ik lees veel verhalen dat de standaard servo's (weet nie eens hoeveel het er zijn) op Belt CP V2 niet goed (genoeg) zijn.

wat denken jullie daarvan?....

Als ik ze zou moeten upgraden, welke zal ik dan nemen? (ik zit te denken aan: TowerPro SG-90 )

Als het nodig is, hoeveel servo's heb ik dan nodig?, ik denk zelf alle 4 de servos (of moet ik alleen servos voor de swash plate hebben??)

Alvast bedankt voor de hulp.

Nog kleine edit:

welk gereedschap heb ik allemaal nodig (behalve kruiskop schroevendraaier), om gewoon alles te kunnen veranderen/bewerken etc. (Belt CP V2, gewoon de hele heli, dus mischien ooit CNC metal upgrade voor de kop/tail etc)
Hoi Aadje,

Ik heb zelf pas mijn originele servo's vervangen voor de TP SG90, wat een verschil maakte dat. De e-Sky servo's waren binnen 2 maanden eigenlijk al zo goed als op. Er zit zo ongelooflijk veel speling in die dingetjes. de TP's zijn een heel stuk sterker en strakker. Ze bewegen gewoon perfect. Ik heb ze via eBay gekocht €20,- voor 10 servo's dus dat is geen geld. De servo's werken zonder aanpassingen, tijdens het inbouwen zul je het gat voor de servo's linksachter wel wat op moeten ruimen geloof ik. Ik heb zelf de DTS mod uitgevoerd dus weet het niet zeker, ik weet dat de user : piloot ook deze servo's heeft en die heeft ze ook gewoon op de originele plaats zitten. Misschien dat je via hem nog wat instructies kunt krijgen indien nodig, maar denk dat je daar zelf ook wel uitkomt.
Je hebt minimaal 3 servo's nodig maar voor die paar euro zou ik, zoals ik zelf ook heb gedaan, ze allemaal meteen vervangen. De TP's komen ook veel beter weer in het midden terug wat voor je tailrotor stand geen overbodige luxe is.

Er zitten dus in totaal 4 servo's op je heli, 3 voor de swash en 1 voor je tailrotor.

Qua gereedschap heb ik zelf de 31-in-1 schroevendraaier set erbij genomen bij V-nix, verder is een ballinkplier (kogellink tang) wel handig, verder gebruik ik ook nog een zijkniptang voor de tyraps en een Leatherman crunch om het een en ander goed vast te kunnen houden. Een pitch meter is eigenlijk inmisbaar.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Oud 10 maart 2010, 07:53   #4 (permalink)

Standaard

hier heb ik zeker wat aan

Nog een vraagje..... kun jij er mischien 4 missen....

Ik weet niet hoeveel je ervoor wilt.... Of weet je goedkopes op E-bay (ik hoef er namelijk geen 10, heb alleen de Belt CP V2)

EDIT:

4x TP SG90 mini servo 800g Torque Helicopter Cat Boat S - eBay (item 110495791757 end time Mar-18-10 20:54:33 PDT) .....

4stuks, 5 dollar

Komt nog wel iets van 7dollar bij voor "shipping" mischien dat ik ze dan bij mijn vertrouwde hongkong shop koop (dealextreme, verkopen ze ook VEEL spare spul voor Bell CP V2 (full carbonfibre blade/tailboom/stabie voor 40 euro; shopzinnig.nl vraagt er bijna 70 voor d8 ik)

Ik denk dat ik ze gewoon bij Hobbymaniac koop (6,49)

En dan nog een vraagje: http://www.v-nix.nl/index.php?contro...roduct_id=1029
wat heb ik nodig om die op mijn "standaard" Belt aan te sluiten (lijkt me wel stoer om dan int donker te kunnen vliegen)

Laatst gewijzigd door aadje93; 10 maart 2010 om 08:04
Oud 10 maart 2010, 11:50   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
hier heb ik zeker wat aan

Nog een vraagje..... kun jij er mischien 4 missen....

Ik weet niet hoeveel je ervoor wilt.... Of weet je goedkopes op E-bay (ik hoef er namelijk geen 10, heb alleen de Belt CP V2)

EDIT:

4x TP SG90 mini servo 800g Torque Helicopter Cat Boat S - eBay (item 110495791757 end time Mar-18-10 20:54:33 PDT) .....

4stuks, 5 dollar

Komt nog wel iets van 7dollar bij voor "shipping" mischien dat ik ze dan bij mijn vertrouwde hongkong shop koop (dealextreme, verkopen ze ook VEEL spare spul voor Bell CP V2 (full carbonfibre blade/tailboom/stabie voor 40 euro; shopzinnig.nl vraagt er bijna 70 voor d8 ik)

Ik denk dat ik ze gewoon bij Hobbymaniac koop (6,49)

En dan nog een vraagje: Simulated LED System
wat heb ik nodig om die op mijn "standaard" Belt aan te sluiten (lijkt me wel stoer om dan int donker te kunnen vliegen)
Zou er theoretisch wel 4 kunnen missen, echter wil ik ze zelf gewoon als spare houden. Ik heb ook alleen de Belt CP v2.
Ik bestel bijna al mijn spullen bij global.mart op eBay waar jij ook die 4 had gezien, daar komen ook mijn 10 TP's vandaan.
Altijd de shipping erbij optellen soms wordt hetzelfde artikel aangeboden met free shipping voor hetzelfde geld als prijs + shipping. Ga altijd voor de free shipping. Heb het nog nooit bij global.mart gehad maar sommige stellen voor bij problemen de prijs - shipping terug te betalen. Dan kun je beter de volle prijs hebben met free shipping dan 5 dollar + 7 voor shipping want dan krijg je alleen 5 dollar terug. =-)

Voor wat betreft de lighting heb je niets nodig je kunt hem als het goed is op de ontvanger bijprikken op de plaats waar normaal de batterij komt, maar omdat de ESC met een BEC is uitgerust komt de stroom via de ESC op de ontvanger binnen. De + en - zijn beide één bus op de ontvanger als het goed is. Correct me If I'm wrong.
Je trekt je stroom dus via je ontvanger via de BEC (ESC) vanaf je LiPo.
Oud 10 maart 2010, 11:58   #6 (permalink)

r.marijnissen's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn de zelfde:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $2.99
Oud 10 maart 2010, 12:51   #7 (permalink)

Standaard

Ik ken hobbyking, maar kan NERGENS de aanmeldknop zien voor een acountje, en ik denk dat ik ze gewoon bij hobbyking koop als ik een acountje kan maken (denk bij checkout) als het uit china komt moe ik weer 2 weken wachten ofzo

Nog over de lichtjes etc, Ik neem waarschijnlijk een anderre esc, dit ding brande ik gister bijna me handen aan (tegen de 50 graden dus)

Wat raden jullie aan?? (niet meer dan €40 alst kan)
Oud 10 maart 2010, 14:09   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik ken hobbyking, maar kan NERGENS de aanmeldknop zien voor een acountje, en ik denk dat ik ze gewoon bij hobbyking koop als ik een acountje kan maken (denk bij checkout) als het uit china komt moe ik weer 2 weken wachten ofzo

Nog over de lichtjes etc, Ik neem waarschijnlijk een anderre esc, dit ding brande ik gister bijna me handen aan (tegen de 50 graden dus)

Wat raden jullie aan?? (niet meer dan €40 alst kan)
Ik denk dat de levertijd uit de USA niet veel anders zal zijn dan uit HK. Ik moet tussen de 1 a 2 weken wachten op onderdelen.

Voor wat betreft de ESC ik heb via eBay de EMAX 30A besteld met programmeer kaart en die bevalt perfect, na een 15 minuten hover is hij iets warmer als handwarm. Dan ben je voor minder dan €35,- klaar, thuisbezorgd.
Oud 10 maart 2010, 14:43   #9 (permalink)

Talking

ik heb er eentje gezien van KDS.....:

Brushless ESC (40A) [KDS-2003-3] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

40A, (zonder progam kaart), €26,99

Ik moet daar denk ik nog meer hebben, anders even kijken bij hobbyking ofzo (daar servo's denk ik)
Oud 10 maart 2010, 14:45   #10 (permalink)

Standaard

Niet duur.
Oud 22 maart 2010, 19:40   #11 (permalink)

Standaard

nemen? (beetje laat, maargoed )
Oud 22 maart 2010, 19:44   #12 (permalink)

laurens's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Ik zou eerder die 40E sparen, en dan later betere servo's kopen.
Oud 22 maart 2010, 19:45   #13 (permalink)

Standaard

40A (ampere) 27 euro
Oud 22 maart 2010, 19:48   #14 (permalink)

laurens's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Ow, ik ben weer niet wakker. Om terug te komen op servo's, ik ben heel happy met Hitec HS65MG. Deze centeren heel erg goed, en ze zijn sterk zat. Ik heb ze momenteel in mijn Furion.
Oud 22 maart 2010, 19:49   #15 (permalink)

Standaard

prijs (A).... (esc wordt echt warm nu ik bietje rond vlieg en hoog gas zit (3D gaat dus zowieso niet werken met deze)
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Electronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten