![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 februari 2010
|
hallo ben sinds niet al te lange tijd bezig met heli vliegen en heb een copterX gebouwd,hierin heb ik de ontvanger van een esky 2,4Ghz gezet hij deed het prima totdat ik het antennetje van mijn ontvanger brak heb er een nieuw stukje draad in gesoldeerd en alles liep naar mijn zeggen perfect totdat ik ging vliegen en de staartrotor af en toe zwiept mischien hebben jullie een oplossing hiervoor groetjes bas |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 36
|
Omdat je zegt zelf een nieuwe antenne op jouw ontvanger te hebben gesoldeerd en voor die tijd geen problemen had denk ik aan statische elektriciteit waardoor je staart servo staat te schokken. Ik heb dat ook ooit eens gehad op een 450 heli, toen bleek dat de statische elektriciteit die opgewekt werden in de staartbuis en via het carbon frame en antenne in de ontvanger terecht kwam waardoor de servo's stonden te schokken. Is de antenne die je er zelf op hebt gesoldeerd een blanke draad of zit er plastic omheen? Als het een blanke draad is en hij komt tegen het carbon frame dan kan dit problemen geven, beter een geisoleerde draad gebruiken. Als het door statische elektriciteit komt dan is de oplossing om je staartbuis doormiddel van een draadje te aarden met het frame en motor bevestigingsplaat, meestal is dit voldoende. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 27 februari 2010
|
ik heb een geisoleerd draadje erop gesoldeerd en wat jij zegt zou best eens kunnen ik zou het moeten uitproberen !! heb laatst ook iets gehoord over de lengte van dit draadje als dit niet klopt dat het waarschijnlijk hieraan ook zou kunnen liggen de lengte zou dus bepalend moeten zijn als verder iemand weet hoelang hij zou moeten zijn hoor ik het graag het gaat om de esky ontvanger van de belt CP V.2 rotored jouw idee zal ik gelijk eens uitproberen gr bosinky |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |