![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 42
|
Op mijn mini titan zit een lgt 2100. Deze werkt prima. Nu had ik er nog een liggen en heb die op een TRex500 gezet. Het gekke is nu dat de heli constant langzaam naar rechts wegdraait in hh mode. De (sub)trim staat centraal dit kan je ook aan de tail rotor zien, in rust beweegt hij niet. Ik heb de rotation rate hoog en laag gezet en de gain tussen 30% en 100% gevarieerd. Telkens met hetzelfde resultaat. Voor de zekerheid heb ik de heli in normal mode goed afgesteld zodat hij niet wegdraait. Het grappige is nu eigenlijk dat hij in normal mode beter vliegt... ![]() Enig idee? Laatst gewijzigd door Jippieee; 16 maart 2010 om 19:24 |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Nog ff gecontroleerd, maar er is niets gemixed. Kan het met trillingen te maken hebben? Verschillende headspeeds maakt trouwens ook niet uit. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2008 Leeftijd: 38
|
Hoi hoi, Gebruik jij toevallig 2.4ghz???? Als dat zo is dan kun je hetzelfde euvel hebben als een vliegmaat van me. Het schijnt dat de 2100 sneller initialiseert dan dat de ontvanger contact heeft met de zender. Wanneer de 2100 initialiseert voordat hij een nulpunt doorkrijgt van de zender, hij een verkeerd nulpunt neemt, en vandaar dat die dus wegdraait. Mijn maat had af en toe geluk wanneer hij 2x achter elkaar de accu op zijn heli aansloot, het ging nog beter toen hij een schakelaar tussen de gyro en de ontvanger deed. Dus eerste stroom op de heli, als alles werkte deed hij de schakelaar om van de gyro, en alles werkte perfect. Ik zou zeggen probeer het eens, niet geschoten altijd mis. Veel geluk, ik hoop dat je er wat aan hebt. remon |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zal het morgen eens proberen met een schakelaar! Laatst gewijzigd door Jippieee; 16 maart 2010 om 20:15 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 44
|
De mini-titan/lt2100/Fasst werkt prima dus het 2.4GHz<->initialisatie 'probleem' zal het wel niet zijn. Misschien dat een hercalibratie het probleem verhelpt. Zo niet, dan is het toch prettig te weten dat de gyro weer gecalibreerd is (zeker als hij een klap gehad heeft!). Om te calibreren druk je het menu knopje in en houdt deze ingedrukt terwijl je de accu aansluit. De 8 rode leds lichten tegelijk op en knipperen. Laat de knop los en de leds gaan 'lopen'. Dit duurt een minuut of 3(tegen het eind gaan de leds sneller lopen ten teken dat het proces bijna ten einde is). Als het calibreren klaar is zie je de rode leds weer tegelijk knipperen. Accu afkoppelen, et voilą. Logictech Korea: "DEDICATED TAPE FOR GYRO The performance of the 2100T Gyro can be unable to function very well since the program applied to 2100T gyro is with highly sophisticated control. The typical symptom is the drift. It happens particularly when you don't use the dedicated tape we offer. We highly recommend you make it sure to use the dedicated tape for Logictech Gyro and also notice this information to customers for their through understanding"
__________________ McpX - T450SE - T500 - 6HV fbl. - DX8 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Power-up vertraging maakt geen verschil. Ik heb de servo net zolang versteld totdat er geen drift meer was. In normal mode roteerde de heli wel, maar in hh mode stond de staart stil. Na een paar keer opnieuw opspinnen begon de heli weer te driften. Ik heb de gyro net opnieuw gecalibreed en het gekke is nu dat de heli ineens de andere kant op drift. Helaas is het nu te laat om nog veel lawaai te maken maken, ander zou de de gyro weer in normal mode kunnen afstellen... als dit al zou helpen, dan ben ik wel van mening dat deze gyro niet lekker werkt met deze heli. Ik ga maar eens een spartan bestellen... Zonder hoofdbladen werkt de gyro wel goed, maar de bladen zijn wel goed gebalanceerd. Het zal wel iets van een trilling zijn..?? Laatst gewijzigd door Jippieee; 18 maart 2010 om 20:21 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2007 Locatie: Zeist Leeftijd: 25
|
Jammer om te horen dat de gyro die je in gedachte had niet goed werkt op (mijn ex) heli. Ik had er zelf een Spartan op staan, daarmee stond de staart gewoon netjes stil. Maar een vriend van mij vliegt de T-rex 500 met een 2100T dus dat zou ook gewoon moeten werken. Ga even na dat de regelaar nog goed staat (governer uit, mid timing) en of je goede gyrotape hebt gebruikt.
__________________ 450PRO : Atom 500 : DX7SE |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb er al heel wat tijd ingestoken om het goed te krijgen. Op een gegeven moment heb ik de gyro wat verder van de servo verplaatst en daarna eerst 1 laag en daarna 3 lagen pads geplakt, iedere keer hetzelfde resultaat. Op de werkbank zonder motor of met motor aan maar zonder rotorbladen staat de staart wel stil dus het moet wel iets van een trilling zijn. Er zijn een hoop mensen die tevreden zijn over deze gyro maar bij mij lukt het even niet (en wellicht doe ik iets fout). Groeten, Marc Laatst gewijzigd door Jippieee; 18 maart 2010 om 23:22 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2007 Locatie: Zeist Leeftijd: 25
|
Zoals ik je al zei tijdens de koop had ik ook last met de 2100T, maar dat was toen te wijten aan foute instellingen in de ESC (governer stond aan, timing op low). Helaas kwam ik daar pas achter nadat ik de Spartan gemonteerd had. De staart was bij de Spartan namelijk nog steeds niet snaar strak, pas nadat ik de ESC goed had gezet bleef de staart netjes staan. Ik heb de 2100T daarna niet meer geprobeerd. Wat voor gascurve gebruik je trouwens? De T-rex 500 staat bekend om te gaan wiebelen bij een te lage headspeed. Weet niet of de 2100T daar dan weer gevoelig voor is.
__________________ 450PRO : Atom 500 : DX7SE |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |