![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
... Maar wel zelf opgelost Ik weet niet of dit common knowledge is, maar ik heb het volgende ontdekt bij een FF9 met FUT8 module erin. Omdat ik het halve internet heb af moeten struinen om het antwoord te ontdekken, dacht ik: Ik plemp het ook hier, voor toekomstige zoekers Als ik mijn model tijdens het instellen uit zet, maar de zender aanlaat, dan onthoud de zender welke twee kanalen er zijn gekozen door het DSM systeem. Als ik daarna het model weer aanzet, heeft deze de twee kanalen ook onthouden door wat restspanning in de elco's van de ontvanger of de esc. Maar omdat de spanning er af is geweest, knipperen de DSM RX'en of satellieten met de knipperfrequentie die een brown-out aangeven! De ontvanger denkt dat de spanning is weggevallen, omdat hij nadat hij weer spanning kreeg dezelfde kanalen toegewezen kreeg! Oplossing: Elke keer als je je RX uitzet ook je TX uitzetten, dan scanned de TX bij het aanzetten weer naar twee vrije kanalen die je rx dan weer overneemt bij het aanzetten. Groetjes, Ton.
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Hier worden wat zaken door elkaar gehaald. Futaba 2.4 GHz systemen kennen geen satellieten of uitschakelsignalering via LED's in de ontvanger. Zal wel gaan om een Spectrum zender met Spectrum ontvanger(s) of een Futaba zender met Spectrum 2.4 GHz module en dito ontvanger(s).
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Gaat inderdaad puur over spektrum ontvangers (DX 6,7 en JR). Mooie functie, kan je gelijk zien of je een spanningsdip hebt gehad tijdens een vlucht(meestal moet je dan spullen rapen Alleen lastig als je de spanning er even afhaalt. Dan moet je inderdaad ook even eerst je zender uit en aan zetten om opnieuw te linken. Goeie info. Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
| Citaat:
Citaat:
Ton.
__________________ Depri worden? Tjek dit! | ||
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 juli 2003
| Citaat:
Heeft ook niet veel met het onthouden van kanalen te maken of restspanning ed, het is gewoon volgens design dat als de spanning van de ontvanger eraf is geweest zonder dat de transmitter uit is geweest (detectie via peer-to-peer linking) er een brown-out signaal led aangaat, wat ook klopt, want je receiver is zonder spanning geweest. Heeft verder geen invloed op het functioneren wanneer je gaat vliegen met knipperende leds, alleen weet je na de vlucht niet of er een brown-out is geweest., veroorzaakt bv doordat je BEC instort tijdens een zware belasting ofzo.. Grt Menno
__________________ Heli: Outrage 550, TREX 500, TREX 250 Planes: Angel S30e, Kyosho Kelly 70, Kyosho Focke Wulf 50 , Yak 54 40e, Spitfire Grey Nurse, AcroMaster, Sebart Pitts Python. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Dit klopt ja, dit is ook iets waar je rekening mee kan houden met accu's wisselen van je heli.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Dit is inderdaad geen fout of eigenaardigheid maar exact zoals het zou moeten werken. Als jij de ontvanger uit en aan zet is dat een brownout, ook al doe je het zelf bewust
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Dit zou dus alleen bij een heel korte onderbreking het geval moeten zijn. Bij het wisselen van accu's heb ik iets dergelijks nog nooit meegemaakt.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
De functie geeft aan dat er een stroom onderbreking is geweest. Of dat nu heel kort was of 10 min maakt niet uit. Bij een storing wil je dat graag wel weten, niet alleen de korte.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |