![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Ik heb op mijn Trex 600 de Futaba 401 gyro vervangen door een Spartan. Echter nu ben ik ondertussen al een paar uurtjes verder en krijg de staart niet rustig. Ik stel de gyro via een laptop in en heb ondertussen alle instellingen al gehad maar de staart blijft waggelen, dit is volgens mij een te hoge gain waarde. Ik heb al veel gelezen maar kom er niet uit, welke waarde moet ik nu terug zetten om minder gain te hebben. Tevens vraag ik mij af wat nu de schakelaar op de zender (F7C) voor functie heeft? Hier kan je 2 waardes in % instellen maar van welke waarde? ik had ook al instellingen van het net geplikt maar ook dit helpt niet? Hiervoor zat de 401 erop en toen was de heli perfect in balans en is er niet meer veranderd. Hoop dat iemand mij iets op weg kan helpen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2008 Leeftijd: 41
|
Zit het aansluitkabeltje vrij van het frame (niet helemaal gety-rapt) en heb je een paar cm ruimte gehouden? Kan zijn dat het aansluitkabeltje van de gyro trilt en daardoor dus de staart van de heli.
__________________ There are no foreign lands. It is the traveler only who is foreign. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2008 Locatie: Moerbeke-Waas Leeftijd: 30
|
Gain verzet je via je zender en niet via de gyro, kijk maar eens op welk kanaal de gainsensor zit.
__________________ Do not run out of altitude and experience at the same time, the result will be expensive. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
| Citaat:
In de zender stond de gyro instelling uit, heb de instelling "aangezet" en gain op 30% gezet....en heli vliegt als een eitje! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |