![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 mei 2006 Locatie: oldehove Leeftijd: 62
|
ik heb met mijn HB king 2 een probleem gehad regelaar doorgebrandt heb er een nieuwe op gezet en nu is mijn servo van de hekrotor stuk nieuwe er op gezet en nu komt het hij gaat met de staart slingeren ik gebruik een graupner MX12 zender bij deze heli en een KDS 800 gyro, wie kan mij helpen dirt probleem op te lossen |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 februari 2009 Locatie: Bennekom Leeftijd: 38
| Citaat:
Ik neem aan, dat je rondslingeren bedoelt. Heb je op je gyro, hem wel een omgezet? (reverse of normal) Misschien dat de servo andersom staat, dan zou je dat kunnen proberen. Ik zou hem dan wel effe vast zetten op een draaiend plateau. Als hij heen en weer slingert, zou je je gain kunnen proberen. Of hij loopt weg, bij een beetje wind. (als hij niet goed staat) Succes. | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Die KDS gyro heeft een instelbare gain op de zender als ik me niet vergis... Die zit op een kanaal aangesloten (aux of gear op de ontvanger) waar je de maximale travel van in kan stellen op je MX12. Hiermee regel je de gevoeligheid van de gyro. Als de staart langzaam heen en weer slingert. Dan moet de gain (gevoeligheid van de gyro) hoger gezet worden d.m.v. de waarde op te hogen in het juiste kanaal in het travelmenu van je zender. kwispelt de staart snel, dan staat de gain te hoog. Ik stel ze meestal hoog af tot hij kwispelt en ga dan langzaam in gain zakken totdat de kwispel weg is. Krijg je het niet weg, dan kan het zijn dat je toerental op de kop (headspeed) iets te laag is. Iets meer headspeed lost het meestal op als je met de gevoeligheidswaarden niet meer weg komt. Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" Laatst gewijzigd door EricW; 28 maart 2010 om 23:37 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 mei 2006 Locatie: oldehove Leeftijd: 62
|
ik heb twee draden naar mijn ontvanger 1 op kanaal 4 rood,zwart,wit, en de andere draad is geel en die zit op 5 mijn vraag hoe kom ik daar bij op mijn graupner mx12 ben aan het zoeken geweest maar weet niet waar ik moet zoeken gezien dat ik geen engels en duits kan lezen ik was er al achter dat je het in de zender moest veranderen Laatst gewijzigd door hazenberg; 29 maart 2010 om 12:10 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
In deze manual: http://www.instructionsmanuals.com/u...er-MX12-en.pdf Op blz 13. Zie je een Plaatje van de aansluitingen zoals ze behoren te zijn. Alleen is er een gyro afgebeeld zonder gevoeligheids kanaal. Je ziet daar ook een "gear kanaal" poortje bijstaan. Die zit naast het rudder kanaal. De stekker met rood/zwart/wit gaat in het "rudder" poortje in het midden. De stekker met het gele signaal draadje gaat in het "gear" poortje. Kijk dan op blz.20 Daar staat het zgn. travel adjust. Met die functie kan je de travel van het gear kanaal instellen. Hoeveel je exact in moet stellen kan ik niet zo goed inschatten. Misschien dat iemand die een MX12 gebruikt even uit kan leggen hoe de waarden ongeveer ingesteld moeten worden voor headinghold of normal. Het lijkt erop dat het bereik loopt van -100 tot +100. Dan zou het bereik bijv.van -100 tot +70 ingesteld kunnen worden als een begin. Hoop dat het zo iets duidelijker is Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |