![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2010 Locatie: Benschop Leeftijd: 18
|
Hallo Ik had een aantal vragen: 1. Ik wil graag een nieuwe esc gaan kopen voor mijn Belt CP V2, ik heb zitten kijken naar een kds esc 40A, is die goed genoeg voor de stock motor van mijn Belt CP V2 met een 3s lipo? 2. Ik weet ook dat het "beter" is voor je esc om een externe BEC te kopen, maar, bij die KDS zit er al eentje in 3. Ik wil graag "towerpro sg 90" servo's gaan kopen voor mijn beestje, maar kunnen die ook op de tail? of alleen de swashplate?. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Moge, 1: Is al beantwoord, maar toch 2: Niet per definitie beter, als je esc er mee kapt kun je nog sturen door de externe bec en je belast je esc iets minder. Rest de vraag: Ben jij goed genoeg om een Belt te autoroteren? Anders gewoon een ESC met een 2-4A BEC kopen 3: SG90's zijn voor de beginner op de swash best aardig, op de tail zou ik het niet doen. Kan wel, maar niet echt ideaal.
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
de KDS heeft d8 ik een 3A BEC erin zitten (komt zon ontvager voedings kabeltje uit) en over de servo's, dan bestel ik gwn 3 sg 90 servo'tjes De stock motor trekt meer als 25 A denk(30 ofzo), esc wordt echt warm, brand me vingers eraan als ik beetje hoveren doe (geen idle up) |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Je kunt ook de betreffende plus-draad doorknippen maar dat is wat permanenter dan de voorgaande methode. About BECs, #servos and battery voltage: Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 298 - RC Groups
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
| Citaat:
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
heb even verder gezocht, heb een 30A bij hobby.... gekocht, en een losse BEC van 4A -7,5 burst (als ik me goed herinnner) In die esc zit ook een BEC van 1,5-2A, dat is weinig (vind ik), heb even lopen spelen met me servo's (zonder motor te laten draaien) en dan word het heatsinkje ook redelijk warm..... Maar, ik kan dan dus wel de methode van jou overnemen (Ron) |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
De kds regelaar heeft een 2A bec. dat is te weinig om 4 servo's een ontvanger en ene gyro op te laten werken, zal snel heel heet worden.. ideaal voor een 450 is minimaal 3, liefst iets van 5 a 6, helemaal icm digitale servo'. Ik gebruik sg90's allround, ook op de staart bevallen ze prima.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
ik ga 4x hxt 900 gebruiken (vergelijkbaar met sg90) linkje van de BEC: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly $15.40 ik zie nu dat ie 8-15A is (hij is wel klein) Ik zie wel wat ie echt aankan, hij zal wel sterk genoeg zijn. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2010 Leeftijd: 35
|
Welke budgetvriendelijk 450 setup is nou ideaal voor een beginner? Servo's (swash + staart), ESC, BEC (extern?) Hoe reken je precies uit hoeveel A je BEC aan moet kunnen? Zo'n Turnigy 40A Sentry, is dat voelde (ESC + BEC) voor een 450 heli? Of komt de BEC nog tekort? |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dat is voer voor een nieuw draadje, je zult ook meer input krijgen. Of zoeken op discussies met΄450΄, nog sneller en meer info. Helaas zoekt de forumsoftware alleen op termen van vier karakters en meer, je moet de Google search gebruiken onder het eerste blauwe lint.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
| Citaat:
Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |