![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Ik heb sinds enkel dagen de Futaba F8FG in het bezit. Was weer een paar avonden stoeien maar heb de boel aan de praat en heb mijn eerste vluchten achter de rug. Wat mij nu ineens opvalt..Ik hover in de "normaal" mode en tijdens mijn eerste vlucht moest ik de tuimelschuif iets trimmen. Op zich geen probleem dus nadat de heli in hover goed was uitgetrimt ging ik de heli proberen in de ïdle up 1" stand. Ik heb hier kleine aanpassingen in pitch en gas curve gedaan en de heli vliegt goed. Thuis aangekomen was ik wat aan het pielen en wat zie ik nu ineens, op het scherm staat de trim waarde (normaal mode) idd anders dan de waarde "0" maar als ik de mode idle up 1 bekijkt staan beide tuimelschijf waardes weer op "0"? Waarom is dit? Moet ik nu de trim waardes in alle modes gelijk zetten |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Den Bosch Leeftijd: 36
|
kijk ff in je handleiding. Je kan bij Futaba zenders voor elke vliegmode verschilende trims in stellen. Is bij mijn 7C ook mogelijk. Gewoon ff spitten in de manual. http://manuals.hobbico.com/fut/8fg-2_4ghz-manual.pdf kijk dan eens op pagina 67 wordt het wel duidelijk. Oftewel RTFM Laatst gewijzigd door gevaho; 28 augustus 2010 om 16:38 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Hoe redt jij dat bij de 7c? want dat is bij mij dus echt niet mogelijk hoor...
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Ga naar menu OFFSET. scroll naar beneden en zet OFFSET van Inh naar OFF. Koppelen aan switch E en je trims zijn per vliegmode instelbaar. Dus ook als je aan het vliegen bent in Bijv IDLE 1 en je verzet je trims veranderen alleen je trims voor IDLE 1. Dus ga je naar IDLE 2 en verander je dan je trims verandert alleen de trim voor IDLE 2. Staat allemaal in je handleiding. http://manuals.hobbico.com/fut/7c-manual.pdf pagina 70 van de pdf. Je 7C kan dus meer dan jij denkt Anko !!!! IS ook gewoon een super zender. Nu weer voor de 8FG Laatst gewijzigd door gevaho; 28 augustus 2010 om 17:34 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Ah ok, ik vind dat soort dingen altijd ruk, misschien handig voor planken, maar een heli moet je gewoon mechanisch in order maken, en maat van me had dus rudder trim .. met de gyro, gaf dat in hold een strakke staart(geen creep van de servo) en in normaal een creepende servo, dus ging die piro'en.... heel raar. kwam er idd na 2 uur achter dat er verschillende trims in een dx7 zitten. ik laat t lekker uitstaan
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Omg. Utrecht Leeftijd: 47
|
Ik weet wel hoe het werkt, ik vroeg mij alleen af waarom? Tijdens het precisie hoveren dan merk ik het wel als de hel verkeerd getrimd staat. Maar bij het rondvliegen merk ik het (nog) absoluut niet als de heli iets verkeerd staat uit getrimd. En uitzetten gaat niet,zover weet. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Lees die pagina 67 er eens op na staat het precies uitgelegd. Je hebt combination mode(alle trims veranderen op alle flight modes) en seperate mode (elke trim afzonderlijk). dus je kan het hebben zoals je wil. en waarom>???? gewoon omdat het kan ! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |