![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Parkflyer ontvangers zijn alleen gegarandeerd tot minder range. Op zich werken ze prima in een 450. Dit heb ik ook lang gevlogen. De plaating is prima, dat is het niet. Carbon reflecteert 2,4Ghz signalen, dus omhullen in in een carbon romp is vragen om problemen. Als je dit hebt moet je de ontvanger uit de romp halen of in ieder geval de antennes. Hier heb ik wel een kitjes voor gezien. Maar dit is bij jou niet het geval. Aangezien jou soldeerkunsten niet perfect lijken als ik het zo lees zou ik hulp hiermee vragen. Het is werkelijk zo gepiept en goedkoper dan een nieuwe ESC. Daarnaast: RANGE CHECK !!!!!!! dat als ALLEREERSTE nu doen.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2009
| Citaat:
(als ie afgekoelt is natuurlijk) en is ie dat nu niet dan zal hij dat binnen een jaar wel worden. 330 graden is ook zwaar overdreven. Ze noemen dat soldeerrot. (grijs brokkelig) Ik neem aan dat je gewoon 40/60 gebruikt hebt met harskern (belangrijk voor stekkers en geen s39 enz). Dit smelt al bij 185 graden dus waarom 330!
__________________ Sponsored by AlfredoRC - Outrage 550-Scorpion PD 4025-1080-1.6mm-YGE100 v4-BLS251/451/VBAR 5.24 Pro- Voodoo 600-PD Scorpion 4225/530kv/1.32mm -bls255hv/bls256hv/Vbar+YGE120HV/Gryphon Hyper/mCPX BL C05M 8t | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
als jij het hele jaar hebt gevlogen zonder problemen dan zou ik het in een heel andere richting zoeken : de accu. door het koude weer neemt de inwendige weerstand van je lipo erg toe, hierdoor daalt de spanning onder belasing, tijdens het vliegen dus veel meer dan op een mooie zonnige lente dag . Dat kan dan als reultaat geven dat de spanning soms zo laag wordt, dat de bec van je regelaar in de problemen komt. Vervolgens krijgt de ontvanger even kort een te lage spanning en , floeps, verbinding weg... en dan duurt het even voordat die weer terug is. Dit is echter wel lastig op de werkbank te testen zonder meetaparatuur / datalogger ... Wat je kunt proberen is een check met draaiende motor, dan verschuif je de motor zodat deze niet meer tegen het hoofdtandwiel aankomt en laat deze gewoon draaien. Dan is er toch een vorm van belasting (je moet iets proberen). Je stelt fail safe in op de ontvanger, zodat de motor uit gaatbij problemen. Vervolgens flink met de sticks blijven roeren en kijken of de motor stil valt, zoja dan is de accuspanning te laag geworden. Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 Laatst gewijzigd door 666yeti666; 17 december 2010 om 14:05 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |