![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2010 Locatie: Beigem, Belgium Leeftijd: 1
|
Hallo, Ik heb een g611 van futaba gekocht, en daarop wil ik mijn turnigy gy911 digitale servo laten werken, en als ik alles op fabrieksinstelling aansluit, slaagt mijn servo helemaal nar links, en kan ik met mijn rudder stick, enkel van center naar links gaan, maar naar rechts heb ik geen beweging. NU is het zo dat de ontvanger een r6008hs op high speed staat, dus die geeft 5,9volt door. IK heb al geprobeer mijn ontvager terug op normale modus te zetten, maar dat lukt mij niet meer. Op de cyclic staan diezelfde servo's, en die doen het allemaal op high speed zonder warm worden of andere problemen. Kan iemand mij helpen aub??? gr Kevin
__________________ Vario R22 E-Power G-Zapy scale Futaba 9Zap-WC2 2.4Ghz |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
kijk eens in de handleiding op blz 2 bij coutions http://manuals.hobbico.com/fut/gy611-manual.pdf gr Richard |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Edit. het is een 760us gyro.. je hebt dus ook een 760us staartservo nodig.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert Laatst gewijzigd door Anko; 22 januari 2011 om 22:22 |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
NU heb ik ook gelezen dat die niet op 5.9 V maag werken. Maar als ik mijn ontvanger op High speed zet om digitaal te werken, dan krijg ik natuurlijk meer voltage. gr Kevin
__________________ Vario R22 E-Power G-Zapy scale Futaba 9Zap-WC2 2.4Ghz | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Wat zijn de spec`s van de turnigy gy911 digitale servo ? Bestaat deze wel ? Het verschil tussen de normal-mode en de HS-mode(ontvanger) heeft niet met de voltage van doen, maar met de framerate. Het belangrijkste als je een servo kiest is de max. spanning(in jouw geval 6 volt en 760us) Of de S9256 gebruiken met een step-down regelaar ertussen. gr Richard |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Sorry, was verkeerd, het is deze De Turnigy MG930 is een precisie servo die zeer geschikt is om in helicopters gebruikt te worden. Een uitstekende keuze en hij past precies in helicopters van het type 500! Gewicht: 26g Afmetingen: 36.2*15.2*28.7mm Stall torque: 3.6kg/cm (4.8V) - 4.5kg/cm (6.0V) Snelheid: 0.14sec/60 graden(4.8v) - 0.11sec/60 graden(6.0V) Voltage: 4.8-6.0V Temperatuur bereik: 0- 55deg Servo Stekker: JR (Past op Graupner en Futaba)
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ik moet er nog aan beginnen, de heli staat bij mijn vader, ik ga er nu naartoe, ik hoop dat het lukt. Zodat ik toch al eens een testvlucht kan doen met dze gyru en servo. Zal me achteraf wel een bls servo eens kopen, maar zijn nog niet gemakkelijk te vinden in 2dehands, zeker niet die 760us soorten
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Heb het net even getest, ben dus effecitef in de secret menu ingeraakt, ik heb een aanpassing gedaan van narrow naar wide gezet, maar bij de eerste test leek het negatief te werken. Enig advies nog verder?
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Heb je de servo afgekoppelt tijdens het omzetten in het menu? Ruil die servo eens met een andere, want misschien is ie al naar de eeuwige hely-velden. Wat is eigenlijk de size van jouw hely, want er zijn al betere gyro`s die veel kleiner zijn dan een GY611. Ik bedoel dat er gyro`s zijn compleet in het formaat van de sensor van de GY611 zonder al die kabels en zonder besturingsbox.(scheelt een hoop ruimte en ook een hoop ergenis als dit. gr Richard |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 maart 2009 Locatie: Limburg
| Citaat:
![]() Zet er de servo op die erop hoort en dan is deze gyro een van de betere. Maar de servo die men wil gebruiken,is niet geschikt.Er zijn twee servo's voor deze gyro en ze komen niet uit Hong-Kong.
__________________ T-Rex 600N Le,Raptor 50 Titan SE,Trex600 gasser | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Je hevbt volkomen gelijk, en die zal ik wel aankopen ook, maar ik wou gewoon de test doen om te weten of de gyro zijn werk doet, heb hem 2dehands gekocht. Na een beetje aanpassen is het eindelijk in orde. De gyro doe het met deze servo. En merkwaardig maar waar. Vrij goed ook eigenlijk, servo warmt niet en centered nu netjes. alvast bedankt voor de hulp heren. gr Kevin
__________________ Vario R22 E-Power G-Zapy scale Futaba 9Zap-WC2 2.4Ghz | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Staat op een trex500 die word ingebouwd in een align airwolf 500. Werkt goed, maar ben wel van plan alvorens ik hem inbouw dat ik een bls servo aankoop die op 760us werkt.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |