![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 maart 2009 Locatie: Limburg
| Citaat:
een seconde opmerkt
__________________ T-Rex 600N Le,Raptor 50 Titan SE,Trex600 gasser | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Euh.. De allereerste Robbe PCM zender (was dat niet de Robbe CM-Rex?) had last van een heel lichte vertraging in het signaal t.o.v. PPM zenders (vanwege de verwerking van de foutcorrectiecodes als ik me goed herinner) en dat lag ook in de orde van grootte van 0.02 sec. Het precieze van de technische details weet ik niet, dat zou je Corrien moeten vragen. Een van de vliegers op mijn toenmalige club gebruikte daarom voor wedstrijden liever PPM, omdat die vertraging volgens hem vervelend merkbaar was. En in die tijd had je nog geen supersnelle digitale servo's deie je de schuld kon geven.... Dus ja, volgens mij kan een geoefend vlieger (ik niet) dat wel degelijk merken.... Groet, Bert |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2008 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 18
|
En je denkt niet dat dat gewoon 99% tussen de oren zit?
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Weet ik niet. Wat ik wel weet: heb ook een tijdje met autootjes gereden, en daar was het vrij simpel: een snellere stuurservo, en de eerste middag zat je bij het insturen kontinue aan de binnenkant van de bocht in de boarding.... Ik bedoel maar: bij 100 km uur maakt een servo die 0.05 sec nodig heeft in plaats van 0.1, toch wel dat alles waar je op mikt opeens anderhalve meter eerder gebeurt..... Blijkbaar "kalibreer" je je hersens er toch op. Het zit dus denk ik letterlijk tussen de oren, maar niet op de manier die jij bedoelt.... In het geval van een hekrotor en een goede gyro, maakt het wel degelijk een hele hoop uit. Het is niet voor niets dat ze voor die toepassing tegenwoordig geen 50 Hz pulsfrequentie meer gebruiken maar 170 of zelfs 300 Hz..... Dat is "maar" een winst in reactietijd van 0.006 tot 0.012 sec. Met een servo-looptijd va 0.04 sec over de halve slag zou je zeggen dat die tijdwinst volledig in het niet valt, maar blijkbaar niet dus...... Groet, Bert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |