![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Op het land waar het leven goed is Leeftijd: 74
|
Goedendag. Gisteren en heel vervelende ervaring gehad. Heli met: E-Sky belt met carbon chassis. Dx6i zender. 6100 ontvanger. Esc = E-sky EK 1-D350 9.2 - 14.8 volt / 25A. De ontvanger zit tijdelijk aan het landings gestel dmv tay rap. De bedrading hangt nog los (ivm testen). Wat gebeurde er !! Tijdens het proefdraaien om de staart af te stellen. De motor draaide net onder lift off. Opeens luisterde hij niet meer naar de zender. Ik kon er niets meer en de motor bleef doordraaien. Ik heb de zender uitgezet ! wat helemaal fout was wat ik later hoorde van een ervaren heli piloot. Dat was dus mijn nare ervaring. Gelukkig liep alles nog goed af. Ik had hem al vaker opgetoerd en toen ging het wel goed. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ? Vr Gr Ludi Pesman |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Hoi Ludi.... Ik meende dat jij een KDS had in plaats van een E-Sky Belt CP???? En ook een KDS ESC??? Nu je het zo vertelt, (gisteren meldde je niet dat de ontvanger er zo onder gebonden was) zou het heel goed kunnen dat je antenne's zodanig gezeten hebben dat het carbon chassis de boel afgeschermd heeft. Dan springt een 2.4 gieg ontvanger voor zover ik weet automatisch in fail-safe en houd hij zijn laatste signaal vast. Als op dat moment je motor loopt, blijft de ontvanger de ESC met dit signaal aansturen en blijft je motor dus gewoon doordraaien. In dat geval had even met de zender naar de andere kant van de heli lopen waarschijnlijk in elk geval de verbinding weer hersteld. In het vervolg in elk geval de ontvanger goed plaatsen en vooral de antenne's goed leggen voor je een test doet. Ook is het verstandig, om even de fail-safe functie in je zender op te zoeken (als een DX6i die heeft tenminste) en zodanig instellen dat de motor uitgeschakeld word als de verbinding verloren gaat.... da's een stuk veiliger. Groet, Bert Laatst gewijzigd door brutus; 4 februari 2011 om 11:40 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Op het land waar het leven goed is Leeftijd: 74
|
Dag "meneer" Brutus Ik heb ook een KDS maar daar ben ik nog heel zuinig op. Eerst meer leren en oefenen met andere vliegers. Vandaar de Belt. Ik zal de ontvanger een andere plek geven. De zender heeft een trottle cut. Die had ik niet aan gezet ,nu wel misschien helpt dat. Ik ga het weer proberen zonder rotorbladen is wel zo veilig. En zo prutsen we maar verder. Gr Ludi |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Als je geen verbinding met je ontvanger hebt zal de throttle cut ook niet werken.
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Je hbt helemaal gelijk Merlijn, Vandaar ook de opmerking om even de fail safe functie op te zoeken (als een DX6i dat heeft, weet ik niet uit mijn hoofd....) Groet, Bert PS: het zal van het weekend wel geen vliegweer worden, wanneer heb je dat kannetje peut nodig? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |