![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2009 Leeftijd: 37
|
Ik ben bezig met het inbouwen van mijn regelaar, ik wil nu al de draden definitief aan de motor bevestigen omdat ik er nu nog bij kan. Als later blijkt dat de motor de verkeerde kant opdraait dan kan ik dat toch gewoon in mijn zender reversen en hoef ik toch niet twee draden om te zetten? Het is nu tijdens de montage n.l. erg lastig om de motor nu ook te testen op zijn draairichting. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Je geeft niet aan waar je de motor in gaat gebruiken. Als het en vllegtuigregelaar is kan je de draairichting niet veranderen door het kanaal te reversen. Wat je dan bereikt is dat als eerst gas dicht beneden positie van de stick is, dan gas dicht de bovenpositie is. Voor een autoregelaar zal ongetwijfelt hetzelfde gelden, alhoewel ik daar geen ervaring mee heb. De draairichting veranderen lukt alleen door de motordraden te verwisselen. Nooit de accudraden vewisselen! Dan ontsnapt de magische rook waarop de regelaar werkt en moet deze terug naar de servicedienst voor nieuwe rook... Het beste is toch vooraf de draairichting testen. Volgens de wet van Murphy zal achteraf altijd blijken dat de draden verkeerd zitten.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen Laatst gewijzigd door N.P.S.; 6 februari 2011 om 12:26 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2009 Leeftijd: 37
|
Ik ben een Trex 700 aan het bouwen, de verbinding tussen de motor en regelaar zitten op een nogal moeilijk bereikbare plaats dus nu ik nog ruimte heb wil ik de verbingen alvast klaar maken. Het testen wil ik dus na de bouw doen.
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2009
|
Met welke regeling ga je hem dan aansluiten, er zijn regelingen waar je ze software matig kan omdraaien. gegroet
__________________ Rechtdoor vliegen is een kunst !! http://www.mvcsunflyers.nl/ http://www.flytobiggs.com/ |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Inderdaad, sommige regelaars voor borstelloze motoren kunnen in de software de draairichting veranderen. Je gaf niet aan of je een borstel- dan wel borstelloze motor gebruikt, dus deze optie heb ik niet genoemd. Je kan toch de nog niet ingebouwde, maar wel op de regelaar aangesloten motor testen op draairichting???
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen Laatst gewijzigd door N.P.S.; 6 februari 2011 om 12:58 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2009
|
De cc kan je software matig omdraaien , dus bouw maar in en later kan je alles instellen. gegroet
__________________ Rechtdoor vliegen is een kunst !! http://www.mvcsunflyers.nl/ http://www.flytobiggs.com/ |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Gebruik zelf een Castle Creations Phoenix Ice 75. De handleiding geeft aan dat voor het wisselen van de draairichting het omwisselen van twee motordraden nodig is. Via de Castle Link, een USB interface, tussen PC en Phoenix en de bijbehorende PC-software is het mogelijk de draairichting softwarematig aan te passen. Dit gaat ook met behulp van de Castle Creations programmeerkaart.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen Laatst gewijzigd door N.P.S.; 6 februari 2011 om 14:00 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Gewoon pluggen gebruiken.. werkt het beste. kan je het ook nog loshalen mocht je iets gaan veranderen..
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |