![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 december 2008 Leeftijd: 32
|
Ik ben er inmiddels uit dat ik een spartan Quark Gyro wil hebben. Ik vraag mij alleen af welke servo' s ik hier het beste bij kan nemen en waarom vind je dat dit de beste servo combinatie is? Overigens heb ik een KDS450s |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
Van de Quark was ik persoonlijk heel tevreden! erop knallen en strak die staart e gewone snelle digitale servo: Supports all types of digital servos (760us, 960us and 1520us) denk dan aan een DS650 v align vr de 600 bvb vr e 450 zou je es moeten kijken
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 26 mei 2009 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 41
|
Ik heb 2 quark's (op 450 en 500) en op beiden zit een Align DS520 servo. Ben er erg tevreden over. Lekker strak in alle standjes ![]() groet, Patrick
__________________ Modellen? Te veel! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 26 mei 2009 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 41
|
De Align DS520 zit bij mij op een T-rex 450 pro, daar zit ie in het frame, dat is een wat andere constructie. In principe past hij ook wel op de staart je moet alleen even naar de maat van de servo houder kijken als dit een gesloten frame is. Zijn het 2 losse armpjes dan past dit ook wel alleen dan is het de vraag of de gaatjes op de juiste afstand van elkaar zitten (zitten hoh 8mm)
__________________ Modellen? Te veel! |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ik ben niet helemaal thuis in servo's en heb nog wat vragen? 1. Welk type servo moet ik hebben voor een KDS450s? Micro, mini ....??? 2. Past een servo van het juiste type altijd in mijn heli? Zitten de bevestigingen dan op de juiste plek? 3. Hoe snel moet een staartservo zijn? 4. Hoe snel moet een swash plate servo zijn? 5. Hoe sterk moet een staartservo zijn? 6. Hoe sterk moet een swash plate servo zijn? 7. Welk merk servo moet ik naar kijken? Wat is goed spul? 8. Nog dingen die ik over het hoofd zie? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Voor de swash heb je 9 tot 12 grams servo's nog(of 16 gram metalgear servo's. sommige zijn wat zwaarder) liefst digitaal. ja, die passen zo in je frame. Voor de swash zou ik zeggen, rond de 2kg stelkracht en 0.10 seconden. Servos die werken: Align ds410M, Hitec 65MG of 5065MG(digitaal), Heb zelf Henge 922 en de 933 gehad. erg fijne dingen(te koop bij hobbyking, niet al te duur). Staartservo: minimaal 0.08 seconde of sneller, kracht, rond de 2kg.(iig niet een ds420 voor een 450). Bijvoorbeeld de DS520, Futaba S9257 MKS 9670(Nummer niet zeker).
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Ik blijft dit een lastig verhaal vinden... Ik twijfel tussen de volgende comby' s met een spartan quark gyro: 3x Hyperion DS11SCB 1x Hyperion DS11GCB Of 3x hitec HS65 MG 1x hitec .........?????? 1. Waarom hebben metal gears een voordeel? Zijn carbon gears niet goed genoeg? Die zijn toch goedkoper bij het vervangen? 2. Welke hitec servo is geschikt voor de staart? |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2010 Locatie: Twente
| Citaat:
Ik heb zelf op mijn KDS450S:
Al een paar keer uit de lucht gevallen maar de servo's hebben geen schrammetje.
__________________ Blade MCP X,Trex-250, KDS450S + Co-pilot II , Trex-600E + Flymentor, KKquad, Open Pilot Quad, Spektrum DX7, Phoenix, Traxxas 1/16 E-Revo VXL (TQ 2,4 Ghz) | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |