![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 november 2010 Leeftijd: 51
|
Gister een practige mooie nieuwe Futaba T8FG gekocht! ik begin inmiddels de soft ware een beetje te begrijpen maar er blijft zich een hartnekkig iets voordoen dat ik niet kan plaatsen. Als ik in het "Servo" menu kijk zie ik meerdere servos aangestuurd worden op één stick beweging. Ik ben al bij de mix functies ah kijken geweest maar daar kan ik ook niets bijzonders ondekken. Wat zie ik over het hoofd? |
| |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Maak even een nieuw model aan. Dan weet je zeker dat er geen mixers actief zijn. Als het verschijnsel zich dan nog voordoet, neem contact op met de Robbe servicedienst. Het adres en telefoonnummer staat achter in de handleiding. De servicedienst is onder de naam "Corrien" actief op het forum. Je kan hem ook via een PB (persoonlijk bericht) bereiken.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| |
| | #4 (permalink) |
|
Dat er geen adresgegevens in staan is raar. Is het soms "grijze" import uit bij voorbeeld Engeland en dus geen door Robbe geimporteerde zender? Op originele Robbe producten zit een sticker met de tekst Original Robbe-Futaba Germany.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 22 november 2010 Leeftijd: 51
|
Met de trottle: 1 (50%) 2 (50%) 3 (100%) 6 (50%) Tail 4 (100%) deze is de enige goed Roll: 1 alleen in het negatieve als ik naar rechts ga, en als ik naar links ga gaat 6 van +50% naar +100% En bij elev. 2 van +50% naar 0 het is voor een heli trouwens. |
| |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Heb je wel de juiste swashtypemixer gekozen? zie blz 32 http://rcdocuments.com/Futaba_8uafs-8uaps-manual.pdf gr Richard Laatst gewijzigd door Richardcj; 13 februari 2011 om 12:08 |
| |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Voor een heli zou dat kunnen kloppen... Als je een nieuw model pakt, mag je werkelijk niets instellen Dus niet heli modus aangeven of swash aangeven, Een leeg model pakken en daar op laten staan Waarschijnlijk doet ie het dan wel, dan mixt hij nl niets Dan heli modus aanzetten, en swashtype aangeven
__________________ |
| |
| | #11 (permalink) |
|
Maak anders even een vliegtuigmodel aan (dus geen heli) met de eenvoudigste configuratie (één aileron servo en geen V-staart). Daar zitten zeker geen mixers in.
| |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Als je heli kiest in het menu zie blz 54 van dieze manual http://manuals.hobbico.com/fut/8fg-2_4ghz-manual.pdf wordt er een swashplatemixer actief. je moet uiteraard wel de juiste kiezen voor jouw type heli gr Richard |
| |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| futaba t8gf, servo aansturing |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |