![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2010 Leeftijd: 40
|
Ik dacht onlangs laat ik eens een fatsoenlijke gyro met bijbehorende servo op m'n heli schroeven, dus mijn keuze viel op de GY611 met een S9256 servo. Als zender heb ik de Graupner MC-24. De hele handel geinstalleerd volgens de handleiding, maar ik krijg geen beweging in de servo..de knuppel lijkt morsdood. De servo draaide wel een keer bij het initialiseren na inschakelen en ik kan de gain ook wel via de zender regelen. Als ik roeruitslag geef dan verschijnt er wel een blokje in het display van de gyro dus hij krijgt wel signaal binnen..het komt er alleen niet uit? Heeft iemand een idee? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Staat het knopje digitaal en analoog goed? Heb je hem op 5 volt afgeregeld?
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Bij een futabazender moet je de ATV op 100% (rudder)zetten, maar is deze waarde hetzelfde bij jouw zender? Bij een futabazender moet je de ATV op 90% (gain)zetten, maar is deze waarde hetzelfde bij jouw zender Het is ook belangrijk dat je de rudder-trim in het midden heb staan. revolution mixer moet ook uit staan. Het kan ook zo zijn dat bij jouw zender het gainkanaal gereversed moet worden. bij inschakeling 3 sec. wachten en heli niet bewegen, wat staat er dan in het display? een A-tje of een N....A betekent heading hold en N betekend Normalmode(bijna in het midden van het regeltje) En tot slot... weet je zeker dat je het rudderkabeltje niet heb verwisselt met het gainkabeltje tijdens het aansluiten op de ontvanger? De gyro kan wel tot max 6volt hebben, maar de servo dus NIET. gr Richard Laatst gewijzigd door Richardcj; 15 februari 2011 om 19:26 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2008 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 42
|
weet niet of het mag maar kijk ook even op de site van heli zwartewaal, daar staat een simpele uitleg van deze gyro, heb hem zelf ook. stuur met een futaba ff9, en we kunnen de setting es nalopen. |
| | |
| | #6 (permalink) | |||||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb ik ook dacht ik. Dat is de mix pitch/hekrotor in het helimixprogramma neem ik aan. Citaat:
Citaat:
Dat weet ik zeker. Heb ik al een paar keer nagelopen. | |||||
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Op de display van de gyro moet het op 37%. Net zo lang met de zender ATV spelen totdat je dit hebt.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Op de site van de heliboer hierboven staat dat je voor een JR radio (ik heb een Graupner MC-24) de waarde op 66 moet zetten en niet op 37. Ik probeer vanavond even alle tips hier uit en laat het wel weten.
|
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Lees Zender, Lees Gyro display De Display is leading. Wat de zender aangeeft is NIET relevant. Dat een JR hiermee op 66% moet staan zal best. De gyro gain op de Display is wat je merkt tijdens het vliegen. Ik heb de 611 ook met verschillende zenders gehad en de zender gain was iedere keer anders. Daarvoor kun je de daadwerkelijke Gyro Gain ook van de Gyro display aflezen. Niet twijfelen, 37% is echt wat je hier moet hebben.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL Laatst gewijzigd door wrobijns; 16 februari 2011 om 10:19 |
| | |
| | #12 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
| |||
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Exact. Dan ook nog checken of hij op HeadingHold staat (A=AVCS) Of Normal Mode N Dit staat met één letter voor de gryo gin op de Gyro display. Dit zie je gelijk bij de 37% instelling. Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij moet de 611 ook in A = HH opstarten, net zoals de 401. Heel zeker weet ik dit niet meer aangezien ik het altijd al deed.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL Laatst gewijzigd door wrobijns; 16 februari 2011 om 12:31 |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Ik vond deze ook nog ergens. Ik denk dat ik hem even een reset geef naar factory default en dan overnieuw begin. Tail Waging - Page 1 - RunRyder RC Helicopter |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Nou, het probleem is gevonden. Of je draait de stekker van de servo andersom..niet te geloven. Dan zit dat stekkertje dus precies andersom als die van de gain en rx. Logisch ook. Maar het werkt nu! In ieder geval bedankt voor het meedenken! Laatst gewijzigd door Caliber50; 16 februari 2011 om 22:47 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |