![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 november 2010 Leeftijd: 51
|
Zo, ik heb de boel qua besturing wel zon beetje voor elkaar. maar ik krijg het niet voor elkaar om de trottle met een schakelaar uit te zetten. Volgens mij moet het kunnen om alles, bahalve de trottle, te laten werken. maar het lukt me niet. Trottle cut werkt niet in elk geval.. |
| |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Voor zover ik als nitroheli vlieger weet is throttlecut alleen van toepassing op brandstofmotoren om ze zonder gebruik van de trim af te laten slaan. Heb helaas geen ervaring met de T8fG aangezien ik zelf een T7C heb en dat is op de T7 heel makkelijk in te stellen. Groeten Merlijn
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! Laatst gewijzigd door Jonkje; 21 februari 2011 om 19:09 |
| |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009
|
Throttle hold is op de t8fg gewoon een pitch / throttle curve. Dus gewoon je throttle van die curve op 0% zetten en je pitch gewoon net als bijv idle1 of normal mocht je dat gebruiken. Dan toewijzen aan de schakelaar die je wenst.
__________________ Sponsored by AlfredoRC - Outrage 550-Scorpion PD 4025-1080-1.6mm-YGE100 v4-BLS251/451/VBAR 5.24 Pro- Voodoo 600-PD Scorpion 4225/530kv/1.32mm -bls255hv/bls256hv/Vbar+YGE120HV/Gryphon Hyper/mCPX BL C05M 8t |
| |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 22 september 2009 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 45
|
Als je een nieuw heli programma hebt aangemaakt, hoef je alleen aan de 'condition' een schakelaar te kopelen dubbelklik op [MDL] en kies condition, hier staan alle conditions (normal, idle1 - 2 - 3 en hold) die aangemaakt zijn. Wijs bij de condition hold een schakelaar toe, en klaar ben je. |
| |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
gelukt!! | |
| |
| | #9 (permalink) |
| Mooi, ook weer opgelost. Wat mij nog niet gelukt is dat bij het selecteren van een heli-programma de zender een melding geeft als de trottle hold aan staat, en niet als deze uit staat. Ik krijg dus geen melding als TH uit (= niet veilig) staat en wel als TH aan (wel veilig) staat. Volgens mij de omgekeerde wereld. |
| |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2010 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
Dat is idd een beetje raar standaard bij de T8FG Zie dit document hoe je het anders in kunt stellen http://downloads.hobbico.com/softwar..._0_ENG_web.pdf Staat rechtsonder pagina 1. Moet je dus wel de software updaten. FutabaŽ Software Downloads Maar op zich vind ik het niet zo erg dat hij begint te piepen bij het opstarten. Wordt je verplicht om extra op te letten bij de pre flight check daarna. |
| |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
ik vindt het niet erg als hij piept als Thr hold aan staan, maar vindt het veiliger als hij piept als TH niet aan staat. Wat de changelog betreft, ik heb versie 2.1 op de zender staan, en de changelog is naar versie 2.0 . Ik ga er even vanuit dat ze hem niet verwijderd hebben in versie 2.1. Wat ik ook instell in link/warning/thr hold (on or off), de zender blijft bij het aanzetten piepen als TH uit staat. Ik kan geen verschil vinden. Iemand anders misschien?? | |
| |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2010 Locatie: Breda Leeftijd: 26
| Throttle cut zit er standaard altijd in bij een heli model. @boldie, misschien eens een mailtje naar robbe of futaba sturen. Ik heb nooit de moeite genomen om de te updaten naar 2.0 of 2.1 Binnenkort komt wel 2.2 (of 3.0) uit als het goed is. Dan heb je opeens 10+2 kanalen ipv 8+2 dacht ik. En wat andere menus voor gebruik met de CGY750 |
| |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
mailtje naar futaba gestuurd. Nu kijken wie er eerst is, mail of software update. | |
| |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
antwoord van Futaba gekregen: The alarm sounds whenever you are not in the default settings. When throttle hold is on you are not in the default setting and the alarm sounds. Unfortunately, that cannot be changed. Niet het antwoord waar ik op hoopte. Nu is mijn engels niet zo best, maar ik begrijp er uit dat alles wat niet off staat (default) resulteert in een warning. Hierop volgde nog wat heen en weer gemail in gebrekkig engels, maar helaas hij blijft erbij dat het niet mogelijk is Wat ze bedoelen met de text in de changelog begrijp ik niet helemaal. (1e pagina, rechter kolom onderaan) Kan iemand mij hierbij helpen? in de geprinte handleiding (en die van internet ) staat helemaal niets over warnings, ik vermoed dat dit pas in versie 2.x erbij gekomen is. | |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |