![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2011
|
Ik had een vraagje ivm een coaxiale heli en meer bepaald de electronica er rond. Het betreft de air robbe s2508. Als 1 van de twee motoren throttle krijgt (begint te draaien) dan beweegt de servo die er net naast staat mee (staat er heeeel dicht bij). Naarmate ik maar gas geef, draait de servoarm proportioneel mee naar boven (zodat de swashplate de heli naar achter duwt). Ik vroeg me af of er zoiets bestaat als interferentie van de motor naar de servo toe? Alles is goed aangesloten zoals het moet, alle aansluitingen zitten op de juiste kanalen etc... Op de motor vanboven zie ik drie smd componentjes zitten. Zijn dit condensatoren? Kan het zijn dat één of enkele van deze stuk zijn en dit het probleem veroorzaakt? Hoe kan ik dit opmeten? D |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Die condensatoren zijn er om je motor te ontstoren. Als er 1 stuk is kan hij inderdaad storing veroorzaken.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |