![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2008 Locatie: Stekene Leeftijd: 31
|
Hoi, Er zijn veel mensen die een CC pro bec gebruiken op 12cellen ed. Maar ook niet zonder problemen... Ook een aparte ontvangeraccu met "regulator" vind ik raar... Is het niet mogelijk om een ιchte rx-accu, bijvoorbeeld een A123 6,6V accu rechtstreeks in de ontvanger te prikken? of bijvoorbeeld een 2cel lipo tesamen met een weerstand om de spanning naar 6V te brengen? Of zie ik nog iets anders over het hoofd? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Weerstand op 2s lipo.. heb je enig idee wat voor stromen servo's trekken???? Zou een 50W weerstand moeten zijn! een A123 kan inderdaad, als de servo's het aankunnen. Beste oplossing is toch een apparte lipo met een regulator.. desnoods de CC bec pro daarvoor gebruiken
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Een weerstand gebruiken werkt niet. De spanningsval over een weerstand is afhankelijk van de stroom die er door loopt (U=I x R). Bij een lage stroom staat er dus een hoge spanning op ontvanger en servo's Bij toenemende stroom daalt de spanning over ontvanger en servo's. Een heel geschikte onvanger accu, waarbij geen extra elektronica voor nodihg is bestaat gewoon uit vier Ni-Cd of Ni-Mh cellen. Twee A123 cellen hebben een spanning van ruim boven de 6 Volt. Voor veel ontvangers en servo's is dat te hoog.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen Laatst gewijzigd door N.P.S.; 10 maart 2011 om 13:46 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Het zou dienen om de ontvanger en servos van een trex 700 te voorzien... maw een simpele betrouwbare oplossing die ook nog eens weinig weegt. Ik denk dus dat een nimh pack te veel spannings val heeft voor deze toepassing . Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
__________________ Mikado Logo6003D, Align Trex 700E(rip) , Traxxas Slash 2WD, Tamiya TT-01 Silvia, Copterx 450Pro |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
700.. 4.5kilo heli, is 200 gram voor een 2s lipo+regulator dan echt teveel om mee te nemen??? lijkt me niet.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Het gaat mij niet enkel en alleen om gewicht... hoe minder parts hoe minder kans op uitval. Zijn er soms mensen die de cc bec pro op 6 cellen vliegen uit het 12 cellen pack ? Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
__________________ Mikado Logo6003D, Align Trex 700E(rip) , Traxxas Slash 2WD, Tamiya TT-01 Silvia, Copterx 450Pro |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Zijn er genoeg die ik ken. Het werkt. Hoe minder parts, hoe minder uitval.. ja, mogelijk, zelf heb ik liever 7.4v op mn ontvanger staan dan 22,2 mocht die bec uitfikken..
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Zo, bedankt voor de reakties . Ben weer al een beetje wijzer. Ik ga voor een pro bec dan. Kan ik nog alle kanten op. Ps zijn er veel mensen die het bijgeleverde weerstand je voor de staart servo gebruiken ? Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Dat is geen weerstand. dat is een diode. Aan te raden als je servo niet meer dan bv 5 volt verdraagt. ikzelf gebruik hem op een MKS BLS980 omdat die wat warmpjes wordt op 6v..
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Op het moment dat servo niet hoeft te werken trekt hij weinig stroom en is er geen spanningsverlies over de weerstand. De servo krijgt dan toch de volle spanning voor zijn kiezen. Geen goede oplossing, diode/weerstand.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
@Ron, de standaard tailstepdowns zijn allemaal diode's..
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
| Waarom zou dat zo zijn? Een pakket met 4 (of 5) cellen van goede kwaliteit en van voldoende capaciteit kan grotere piekstromen leveren dan de meeste BEC's.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Ik denk dan toch dat het iets meer is dan een recht-toe-recht-aan diode. Lijkt ook mij onwaarschijnlijk.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 10 maart 2011 om 16:50 |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Gewoon wat geduld hebben, er komen steeds meer "high-voltage" (8,4V) servo's op de markt en ook de veel ontvangers kunnen daar nu (officieel) al tegen ... en de rest van de benodigde apparatuur zal spoedig volgen (als het er al niet is) om "koud" aan een 2S LiPo (of andere Lithium variant) aangesloten te kunnen worden. Aan de onderkant (bij het "micro" spul) komt steeds meer dat op 1S LiPo nog goed functioneert.
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
4 align servo's in bijvoorbeeld een 700 size, kunnen met gemak 5A continue of meer, en 10 tot 15A pieken trekken... wordt een flink Ni-XX pack dan.....
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |