![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Hallo, ik was even een heli aan het bouwen. Ik had nog een hk401b gyro liggen, ligt al een jaartje nutteloos rond te slingeren. Iedereen lijmt deze gyro, dus om het zekere voor het onzekere te nemen had ik hem ook maar gelijmt ( ik bouw deze heli voor iemand anders ) Nu lijkt mijn heli net een Walkera, hoe ik de gyro ook instel, hij blijft heel rustig rondjes draaien. Is de gyro versleten van het niets doen? Voorheen hield ie de staart aardig strak. b.v.d.
__________________ RTF450 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Een gyro slijt niet, dat is het voordeel van de nieuwe gyro's waar wij mee vliegen. Hij kan door een crash oid wel kapot zijn. Maar meestal zit er een probleemje ergens in de afstelling
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 18
|
ik heb geen idee waar het aan kan liggen, maar ik heb evt. nog wel een hk401b gyro liggen ter overname mocht het nodig zijn..
__________________ Multiplex Parkmaster, Windrider FOx, SUltimate, Clik en een Swift II ! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Meestal heeft het met meerdere dingen in de afstelling te maken Dus in de zender, of hardware Check eens het volgende -slider in het midden -geen speling - geen governor aan - geen trim of subtrims - zo min mogelijk trillingen - loopt de staart echt soepel, dus geen stroeve plekken - etc En afstelling van een gyro wisselt van heli tot heli, het probleem hoeft dus niet per definitie aan jouw gyro te liggen
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Mwha, ik ben er wel achtergekomen nu, hoeveel ik van mijn GY520 houd. Die HK401b is niet meer goed denk ik: 60% tot 100% zelfde resultaat. Ik dacht het kabeltje naar de gyro zit verkeerdom ofzo, maar alles zit goed. Wat heb ik me ook laten aanpraten, om een goedwerkende gyro te lijmen.
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
| Citaat:
Heb je de opmerkingen van student al nagekeken?
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
De ongelijmde hk401b drift ook, en ik zie geen problemen aan de heli wat dit kan veroorzaken, behalve de gyro. Nog even wachten tot mijn nieuwe gyro, de GA-250 binnen is. Dan zal het probleem wel verholpen zijn met een MEMS sensor.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |