![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Op het land waar het leven goed is Leeftijd: 74
|
Goedendag. Ik ben een beginner !! Wie kan,wil mij helpen met het instellen van mijn zender. Ik had een DX6î en nu een Futaba T10CG. Met de DX6i kon ik goed overweg. Met de Futaba ik kom er niet uit. Als ik de gas stick naar mij toe heb loopt de motor volgas. Duw ik hem van mij af gaat de motor langzamer lopen en stopt. Bij zender instelling staat THR-REV op NOR. Bij parameter is de swash keuze HR3. Veel instellingen geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ook het instellen van nick en rol lukt mij niet. Wie o wie kan mij helpen. De heli die ik heb is een KDS 450 SV. Vr Gr Ludi Pesman |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
1)Controleer eerst of je zender in de juiste "MODE" staat (mode: 1,2,3..) m.a.w. de vliegmode die jij gebruikt. 2)Voor een elektro regelaar/motor combinatie moet je bij een Futaba zender vrijwel altijd je gas servo kanaal (THR.) in REV. (reverse mode) zetten. P.S.: Je kan je zender menu ook in het Nederlands zetten.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. Laatst gewijzigd door danny.act; 18 maart 2011 om 13:18 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Op het land waar het leven goed is Leeftijd: 74
|
Hoi Danny Dank voor je reactie Zender in mode 2 Thr op rev ingesteld. Gas is nu OK. Maar nu is er niets met de instellingen beginnen. Met servo ompolen alles geprobeerd en krijg het niet voor elkaar. Zowel pitch roll en nick zijn niet af te stellen . Het blijft een zooitje !! Heb je hiervoor ook een oplossing. Vr Gr Ludi |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hoi Gertjan. Handleidingen heb ik zowel in het duits als in het engels. In de engelse handl. staat op pag 17 bij zender inst. Thr NOR. Danny zegt zet op REV nu werkt het gas maar de andere inst. niet. Ra Ra Vr GR Ludi |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Danny Nog iets. Bij THR REV in gascurve menu geeft het vert.lijntje fout aan ook bij het pitch curve menu. Bij THR NOR is de aanwijzing OK maar de rest fout ???? Vr Gr Ludi |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009
|
Gewoon eerst even de servos goed zetten. Doe pitch up (throttle dus ook) gaan alle servos omhoog? Meestal moet je er 1 reversen. Nu je rechter stick. Je swash moet met je stick mee bewegen. Dus doe je naar voren dan gaat je swah voor naar beneden en achter omhoog. Niks aan de hand, je moet gewoon even de juiste servos reversen. Bij mijn t8fg moet bijvoorbeeld kanaal 1 t/m 4 gereversed worden. Mischien bij jou futaba ook zo.
__________________ Sponsored by AlfredoRC - Outrage 550-Scorpion PD 4025-1080-1.6mm-YGE100 v4-BLS251/451/VBAR 5.24 Pro- Voodoo 600-PD Scorpion 4225/530kv/1.32mm -bls255hv/bls256hv/Vbar+YGE120HV/Gryphon Hyper/mCPX BL C05M 8t |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Ludi, Kijk ook voor de zekerheid even na of je het juiste type SWASH PLATE hebt gekozen, hoe staan je servo's t.o.v. mekaar (van bovenaf gezien bvb.90°) en kies afhankelijk hiervan het juiste type Swash plate op je T10CG. Deze (graden) staat ook duidelijk aangegeven rechts boven in je scherm bij de schematische voorstelling. Zoals hier al eerder vermeld kan het zijn dat je een van deze swash plate servo's in "reverse" moet zetten.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 januari 2010 Leeftijd: 35
|
Ha Ludi, Ben zelf ook aan het proberen geweest en er zo uitgekomen, wel even motor afkoppelen als je bezig gaat! Trex 250 met Futaba T8FG, volgens mij zelfde instellen als de T10CG : 1 rol rev 2nick rev 3gas rev 4hek nor 5gyro nor 6pit nor Type heli HR3 (120) succes |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2009 Locatie: Raamsdonk Leeftijd: 29
|
kijk ook even in het menu "swash afr" in je zender. standaard staan daar de waardes: ail +50, ele +50, pit +50. het kan dus zijn dat je hier bepaalde funtie's negatief moet zetten (bijvoorbeeld ail +50, ele +50 pit -50) voor een goede uitslag op de swash. (alle 3 de servo's tegelijk omhoog/omlaag). succes. groeten Tim Laatst gewijzigd door meetimme; 19 maart 2011 om 15:56 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Goedenmorgen (zondag 10.00 uur) Na een slapeloze nacht van morgen opnieuw begonnen. Begonnen met een totale reset. Toen de vele tips en reacties nog eens doorgelezen en bij 0 begonnen. Na een poosje kwam er licht aan het eind van de tunnel!! Het werkt nu zoals het hoort. Ik heb nu de volgende instellingen gevonden. In het instelmenu Throttle op NOR. Tuimelschijf type HR3. Servo ompoling: Roll>NOR Nick>REV Gas >NOR Tail > " Giro> " Pitch>REV Swash Rate/Roll op -50% Nick op +50% Pitch op -50% Er moeten nu nog wat mech. fijn afstellingen gedaan worden en dan een de eerste testvlucht maken. Geweldig bedankt voor alle hulp ik was er alleen nooit uitgekomen. De belangrijkste hint was van meetimme daar was ik nooit op gekomen. Ik heb de zender ook nog maar 2 weken. Nogmaals bedankt ik ben een gelukkig mens! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2009 Locatie: Raamsdonk Leeftijd: 29
|
mooi dat het gelukt is. veel plezier ermee. ik had in het begin hetzelfde ik wist nog niet de helft wat je in de zender (futaba FF9) in kon stellen. nu ik het wel weet is het zoveel makkelijker om de heli af te stellen. tip: zorg dat je de functie's van de zender begrijpt . niet alleen theoretisch maar ook mechanisch op je heli. (gewoon uit proberen, stap voor stap veel vlieg plezier, groeten Meetimme |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |