![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Hallo, Ik vraag mij af in hoeverre servos van hetzelfde type onderling verschillen. Of hebben alleen sommigge merken dit? Best irritant als je een servo vervangt alles te moeten bijtrimmen, of lig dit aan mijzelf ( iets teveel geprutst aan de heli mischien ). b.v.d.
__________________ RTF450 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Stel, je hebt 3 servo's. Je vliegt een jaar, en moet er dan 1 vervangen.. Dan heb je grote kans op onderlinge verschillen. Stel, je vervangt ze alledrie tegelijk zou er niet veel verschil in mogen zitten. Het gaat ook een beetje om wat een servo in zijn leven heeft meegemaakt Maar dan hebben we het over een verschil in snelheid en sterkte tussen de drie. Wat moet jij dan bijtrimmen met een nieuwe servo? Op 0 zetten moet je ze altijd (die servohoorn even uitvogelen wanneer ze het beste 90 graden staan)
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Ik weet helaas niet meer presies hoe en wat ik heb gedaan met trimmen, wel dat ie niet gelijk hetzelfde stond, uiteindelijk heb ik alles aangepast. Ik kocht ook telkens een paar servotjes erbij, mischien is het beter om in 1 keer een hele lading te kopen.
__________________ RTF450 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Wat ik vaak doe als ik een nieuwe servo heb, is hem in kanaal 4 steken, gyro op normal, en dan de stroom op de ontvanger zetten. Dan zal de servo centreren, en dan kun je zonder problemen uitzoeken wat 90 graden van de servohoorn is. Ga je dat doen terwijl de originele trimming er nog in staat, komt dat niet goed. Ook niet als je hem niet eerst even laat centreren (dus stroom op de servo zet) En je kunt best veel servo's tegelijk kopen,maar die hebben dan niet het werkverleden van de servo's die meteen op de heli gaan Dus als je er 1 sloopt, en je gaat er 1 vervangen, zul je dus hetzelfde probleem houden: snelheid en stelkracht zal bij de oudere iets anders zijn Of je moet er iedere week of maand 1 slopen, dan is dit te verwaarlozen
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Zo kocht ik laatst 2 hitec servo's. Verschillende productie datums en dus ook snelheden
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |