![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 april 2011 Locatie: ureterp Leeftijd: 39
|
Hoi, Ik ben nieuw hier op het forum. Maar niet onbekend met modelbouw, ik ben een aantal jaren dealer geweest in nederland voor het duitse bigscale merk WWS. Nu heb ik een compleet nieuw project op gestart een HOVERCRAFT. deze wil ik bouwen van berkentriplex 3mm en 4mm en Polystyreen. En als aandrijving voor de lift had ik een Radiatorfan van een Wegmotor in gedachten, en als voorstuwing een Auto radiator fan. De groote van de hover is ong met skirt 700 bij 1100 mm en zal zo,n 9 Kg gaan wegen. iemand andere gedachten?? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2009 Locatie: Beneden Leeuwen Leeftijd: 52
|
Nee andere gedachten niet. Maar volgens mij ga je uit van de verkeerde dingen namelijk die fans. Weet je wat voor motor je nodig hebt om voldoende stuwdruk te krijgen? Het lijkt mij makkelijk er een geschikte motor te zoeken en daar dan weer een prop bij dan net andersom. Bovendien zie ik die fans nog wel uit elkaar spatten met hogere toerentallen.
__________________ Hong-Nor Ultra LX-ONE BB / RB S7 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
hallo brushlles motor met lipo en goede prop gebruiken. voor de schort kan je epdm gebruiken. dat is zwarte dunnen dakfolie die ze ook voor vijver gebruiken als folie. ps zet even je plaats bij de gegevens mvg hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2002 Locatie: Hoogvliet
|
Kijk eens naar complete edf fan-units. Motor, casing en fan bij elkaar en op elkaar afgestemd. Ik zie ze regelmatig voorbij komen bij Hobbyking met de meest absurde stuwdrukken. Danny
__________________ Laat komen wat komt, laat gaan wat gaat. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
voor het opblazen van je schort zal je een grote prop nodig met veel luchtverplaatsing. anders krijg je hem niet vol geblazen. aandrijving vise versa mvg hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 11 april 2011 Locatie: ureterp Leeftijd: 39
|
bedankt in ieder geval dat er gereageerd wordt. Mijn insteek was en is, om nu eens iets te bouwen met materiaal wat voor handen is, en niet door het kopen van allerij hitech shit. Ja dan zijn die fan die ik bedoel misschien wel heel erg niet modelbouw. Maar ik dacht dat deze aardig wat lucht verplaatsing hadden? Hoe je dit dan weer oplost met de stroom voorzienning dat is ook weer een ander punt. Wat zou een hover van deze groote zo ongeveer mogen wegen? zit ik met de 8 a 9 kg aan de hoge kant?? Bij nood gaan we dan over op een zenoah 4 bouter met een riem oid voor de aandrijving en met een klep voor de lift. deze motoren draaien al snel 12000 toeren zonder probleem en niet op top en met een overbrenging kun je dan wel een redelijk toerental bereiken, maar dan zul toch een geschikte prop moeten vinden. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Al op hovercraft OR hoovercraft gezocht in dit forum? Verscheidene draadjes met nuttige links.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |