![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 januari 2007 Leeftijd: 23
|
mede modelfreaks, ik heb een probleem met de jive 80 als ik me lipo'tje aansluit op me regelaar gaat de BEC prima zijn werk alleen geeft hij geen signaal af naar de motor. geen piepjes helemaal niks. heb al iets geprobeerd om de instellingen te veranderen met een progcard zonder succes. ook via het jumpertje werkt het niet. misschien iets stuk??? gr vincent
__________________ Logo 600 Vbar,Trex500 ESP, Swift 2, DX-7 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Heb je de throttle range al ingesteld? Als bij mij bijvoorbeeld het gas ietsje open staat dan geeft hij ook géén piepjes, en de BEC doet het uiteraard wel. Pas als het gas helemaal dicht is piept hij, en werkt hij. Vriendelijke groeten, Aldert |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
Hetzelfde heb ik ook gehad. de enige goeie oplossing is de Jive weer in mode 1 te programmeren om daarna netjes mode 4 of 11 te programmeren met een bereik van -100% tot + 100%. Daartoe moet je even zorgen dat je dat bereik eerst op je zender hebt geprogrammeerd. of er is geen connectie tussen je zender en de ontvanger..... Steven. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2010 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 35
|
Ik heb net een nieuwe motor besteld omdat ik een zelfde soort probleem had. Gaat dan wel om een Jazz 40 in een 450 sport. Bij mij weet ik echter zo goed als zeker dat de motor overleden is na mijn laatste aanvaring met moeder aarde.
|
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 januari 2007 Leeftijd: 23
|
ik heb hem weer aan de praat gekregen zat in de ATM/fixed instelling hij stond op fixed en heb hem nu teruggezet naar APM. alles doet het alleen je hoort het toch in fixed te zetten voor heli's???
__________________ Logo 600 Vbar,Trex500 ESP, Swift 2, DX-7 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2005 Locatie: hengelo Leeftijd: 46
|
klopt helemaal. je moet nu eerst je zender zo programmeren dat hij van -100% tot + 100% uitstuurt op het kanaal waar je de jive mee stuurt. Je "gas"-kanaal dus. Check bv. met een servo dat de zender ook daadwerkelijk de volle uitslag geeft! Let ook op dat je je gas-trim in het midden hebt (of daar waar jij het handig vindt). Sommige zenders hebben een menu waarin de servo uitsturing kan zien, dat is ook goed. Als je nu de jive naar mode 4 of 11gaat zetten, dan neemt de jive de uitstuurwaardes van je zender over voor -100% en + 100%. Als je zender nou niet goed geprogrammeerd is dan kan het zijn dat je de jive met bv. -80 en + 70% programmeert ,echter denkt de jive dat dat - en + 100% is. Ik heb hetzelfde gehad. De volegnde keer dat je de accu aan de jive aansluit krijgt de jive een signaal van je zender die hij niet verwacht en en dan gaat ie uit veiligheidsredenen niet werken. Steven. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |