![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2009 Locatie: ridderkerk Leeftijd: 39
|
ik heb sinds kort een gy-401 gyro, nu weet ik er zijn beter, maar voorlopig gaat dit wel weer even goed. nu weet ik dat de futaba s9257 op 760us narrowband werkt, en dus geschikt is. zijn er nog andere servo's die goed werken op de gy-401? ik heb nogal moeite met het vinden van servo's die werken met 760us. groet van ed |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Waar heb je de informatie vandaan dat ie op 760us werkt? zowel voor de gyro als de servo. Ze werken bijde op de 1520us Er zijn er wel een paar servo`s die werken op 760us, maar dan moet je ook een gyro hebben die dit ook kan aansturen. gr Richard |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2007 Locatie: Breda
|
Misschien heb je wat aan deze gegevens. Spartan RC |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
| Citaat:
Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
|
De Gy401. Digitaal draait hij op 760us narrowband Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juli 2004
| Citaat:
Uit de manual.....geef eens een link waar ik dat kan lezen. Uit mijn bevindingen kan je de GY401 instellen voor een analoge-of digitale servo. Dit heeft echter niets, maar dan ook niets van doen tussen het verschil in stuurpulslengte van 760- 1520us. De moderne gyro`s( de futaba`s GY601 )worden geleverd voor alleen een 760us servo, of (Spartan 720 en byv. futaba GY502) zijn omschakelbaar met switch of software tussen 760us en 1520us. Een Gy401 kan alleen maar servo`s aan van 1520us echter zit er een schakelaar op om te kiezen tussen analoog of digitaal, omdat als je een analoge servo zou aansluiten met de schakelaar op DS (digitaal) deze de snelheid van een digitaal servo niet kan volgen. Het verschil in 1520-760us is een factor 1/2 wat betreft de lengte van het PWM signaal. gr Richard | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |