![]() |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2011 Locatie: Kontich / belgie Leeftijd: 54
|
Knap gedaan zo te zien . NICE !! Ik heb momenteel ook zo een backlight van HK in bestelling ( wel groen kwestie van niet allemaal het zelfde te hebben ) maar ben van zin dit met een aparte 9v batterij te gaan voeden en met een schakelaar de mogelijkheid dit aan te doen of uit . Dit kwestie om mijn batterij niet extra te belasten . Als ik het binnen heb en geplaatst laat ik wel iets weten . Grtjs Blitske |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Bernard . Even een vraagje omdat jij ook dat backlight van HK hebt besteld . Daar zit normaal toch een fiche aan voor de Turnigy transmitter , welke draden heb jij gebruikt om je backlight aan te slioten op je Dx6i ? grtjs Blitske |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2011 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 61
|
Hallo Blitske, deze link heb ik als voorbeeld/handleiding voor de HK Turnigy backlight gebruikt. DX6i-Backlight Mod-Tutorial - HeliFreak Mvg.Bernard |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2011 Locatie: belgië of Vlaanderen liever gezegd Leeftijd: 44
|
zo ik heb alles binnen nieuw scherm zo gelaten niet aan geprutst. e-foil erachter inverter ertussen en schakelaartje met drie standen je weet nooit waarvoor ik de andere stand nog kan gebruiken en alles verbonden met de batterijklemmen. werkt perfect. nu kan ik kiezen of ik verlicht wil of niet, maar het staat bijna de hele tijd aan zeer gemakkelijk leesbaar zo. echte aanrader voor ieder DX6i bezitter. |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Ik had gisteren het backlight ook binnen van HK en ineens maar avondje wat geprutst en mijn Dx6i ook maar wat aangepast green backlight ingebouwd en heb dit met een aparte 9v NiMh batterij van 500 MAh gevoed en aangestuurd met een schakelaar en dan ook maar een laadfiche extra om de 9v batterij ook apart te kunnen laden , kwestie van een totaal onafhankelijk werkend systeem te hebben .Heb ook ineens een NiMh batterij pack in mijn zendertje gekregen van 2700 MAh zo ben ik even gerust kwestie van vliegduur Hier wat foto's Grtjs Blitske |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juni 2011 Locatie: Heerlen Leeftijd: 29
|
Hallo leden, Ook ik heb mijn Dx6i voorzien van backlight die ik ook hier wil delen En ook heb ik de Dx6i van lipo accu voorzien Grreeetttssss.... |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Backlight hoef ik niet zo nodig, maar ik zocht al een tijdje een passende lipo voor de DX6i. Protesteert de zender niet met 7,4 volt?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Citaat:
Back light is zeer handig vind ik, als je deze hebt wil je er eigenlijk niet meer vanaf.. Wat betreft het protesteren van de zender... Bij mij doet de Dx6i gewoon als voorheen, hij doet alles wat hij moet doen en heb (tot nu toe..) geen storingen, mankementen of iets dergelijks gehad. Heb de modificatie nu een kleine 3 maanden geleden gedaan en gebruik de zender bijna dagelijks, zowel met vliegen met verschillende modellen en simmen op de laptop. | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik heb er een tijd geleden de helpdesk van Spektrum over gemaild en die raadden me het sterk af. Ik kreeg toen het idee dat de zender er niet tegen zou kunnen, maar elke keer als ik lees over iemand die het toch heeft gedaan begin ik weer te aarzelen...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Ik eigenlijk ook weer voor de DX6 van mijn zoon (ook om reden dat ik het spuugzat ben om AA's op te laden) Je wilt niet weten hoeveel kinderspeelgoed (3 kids) op die dingen lopen..... Stevo
__________________ |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
@ Stevo en bdoets: Ik heb er geen spijt van dat ik de Dx6i van lipo hebt voorzien.. De Dx6i doet geen rare dingen (tot nu toe dan..) de lipo laad ik niet via de zender zelf maar die haal ik netjes uit de zender en laad hem dan via mijn eigen lipo lader. Ik heb 2 van die lipo's, dus wanneer de lipo in de zender leeg raakt dan verwissel ik hem gelijk en laad ik de lege gelijk op. Ik laat hem leeg trekken tot 20% van de capaciteit van de lipo.. Ik zie dat Blitske gewerkt heeft met een accupack van 2700 Mah...dat is denk ik ook niet slecht aangezien de Mah hoog is.. In ieder geval: ieder zijn ding en het is leuk om het te zien hoeveel mogelijkheden er zijn.. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |