![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 september 2011 Locatie: Breda
|
Hallo, Ik heb een vraag m.b.t. de zenderkeuze. Ik heb een Electro Trex 500 aangeschaft. Nu heb ik al een zender liggen, maar die is (volgens mij) antiek. Ik heb een Futaba T9CP Super, 35 MHz. 5 jaar geleden nieuw gekocht en nog nooit gebruikt. (Voor mijn Robbe Charter die nog steeds in aanbouw is, maar ooit wel moet gaan vliegen.) Ik weet dat er een 2.4GHz module voor te koop is, maar die zijn ook best aan de prijs. Dus zit ik te denken aan een nieuwe zender. Wat heb ik nu echt nodig? De FF-10 lijkt me wel wat, maar de T8FG heeft meer kanalen voor minder geld. Of is de FF-7 meer dan voldoende? Ik kom niet echt wijs uit de mogelijkheden die elke zender heeft. Omdat ik geen ervaring heb met heli's. Misschien wil ik nog wel met een brandstofheli gaan vliegen over een tijdje.
__________________ Blade mSR X & Blade 120 SR & mcpX (allen DX6i controlled)| Trex 500 | Logo 500SE |T8FG Super |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2010 Locatie: Wildervank Leeftijd: 17
|
Je hebt geen ervaring met heli's en dan koop je een Trex 500E?? Zou je niet eerst eens met een coaxiale heli beginnen om teleurstelling te voorkomen? Dit is misschien wel handig in dat geval:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...icro-heli.html Of neem je les met een instructeur aan de kabel?? Zo ja, dan zou die je moeten kunnen vertellen wat voor zender je nodig hebt. Er is op het forum volgens mij ook een topic over, volgens mij deze:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ke-servos.html Lees je eerst eens in op het forum. Linksboven vind je Startpagina, daarnaast forums. De onderwerpen staan gesorteerd. Als je dan nog vragen hebt, vraag eens wat rond. Vriendelijke groet, Jasper
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 mei 2009 Locatie: belgium Leeftijd: 48
|
Een 500size heli is best wel een goede keuze,zelfs voor beginners en zeker als je buiten wil vliegen. Die is stabiel genoeg om beginnersfouten op te vangen, best wel met een instructeur bij je. Individueel zou ik een microheli aanraden. Zelf vlieg ik m'n 500 met een futaba T6ex en zelfs nog op 35Mhz. 2.4 is wel meer in nu. Ik wil maar zeggen dat het eenvoudig ook kan. Later als je meer ervaring hebt, kan je een zender met meer mogelijkheden aanschaffen.t'Ligt hem toch aan de piloot wat je uit je heli haalt ![]() Voor een nitro heli heb je wel een 7 kanaals nodig denk.
__________________ blade mCPx,T rex 250se - 500esp, Mini titan E325se, Demoiselle,T rex 600Pro FBL |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
7 kanalen is minimum, aangezien je idd met een nitro snel een governor wilt schaalvliegen heb je evt al snel een landingsgestel wat in kan trekken, lichten aan/uit zetten etc etc je zender die je hebt is goed genoeg, als er tenminste heli mixers in zitten (denk het bijna wel) 2.4 ghz is geen must, het kan handig zijn. ik ben overgestapt omdat 35 mhz me continu storing gaf. 2.4 ghz heb ik nog geen storing gehad.. Maar 2.4 is wel weer heel kritisch op zn voeding, onder de 4 volt slaat de ontvanger uit en gaat resetten (brown out) Op 35 mhz gebeurt dat pas later
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Persoonlijk zou ik een Spektrum variant kiezen. Dus SPektrum of JR. Futaba is prima, geen enkel twijfel maar ik vind het handig dat Spektrum sataliet ontvangertjes heeft. Als je Flybarless gaat na een tijd dan hoef je er alleen nog maar satalietjes aan te hangen in plaats van alles door te lussen naar de ontvanger.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL Laatst gewijzigd door wrobijns; 5 september 2011 om 13:40 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Vlieg al 2 jaar met een FF7/7C. en hij heeft zat functies voor heli's. meer dan je nodig gaat hebben igg.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
SBUS, hoe is dit een antwoord? Kun je met SBUS een VBAR aansluiten met één kabel op een VBAR of BEASTX?
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Nieuwe zender- en ontvangeraccu kopen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2009
| Met sbus heb je van je ontvanger 1 kabel naar je vbar. Geen servo doorlussingen dus en een + het is ongeveer 2 keer zo snel als doorlussen (7ms).
__________________ Sponsored by AlfredoRC - Outrage 550-Scorpion PD 4025-1080-1.6mm-YGE100 v4-BLS251/451/VBAR 5.24 Pro- Voodoo 600-PD Scorpion 4225/530kv/1.32mm -bls255hv/bls256hv/Vbar+YGE120HV/Gryphon Hyper/mCPX BL C05M 8t |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Kampen Leeftijd: 32
|
Ik heb zelf een T8FG van Futaba, echt een super ding! Zelf te updaten, backlight, meer kanalen dan je ooit nodig hebt en ligt lekker in de hand, en nog voor een mooie prijs ook! Opzich werken de spektrum satelietjes icm een FBL controller mooier maar een 3kanaals Sbus ontvangertje werkt ook super! Kwa prijs maakt t niets uit dacht ik, 2 satelieten tov een 3kanaals fullrange Sbus ontvanger. Maar goed dit geld alleen indien je FBL gaat vliegen.
__________________ Logo 600, T-rex 450pro @ Futaba T8FGwww.RCpilotenforum.nl Sponsored by www.Hobbymaniac.com Proud to be a Maniac! |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
mvg, Erik
__________________ Blade mSR X & Blade 120 SR & mcpX (allen DX6i controlled)| Trex 500 | Logo 500SE |T8FG Super | ||
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Dat zou ik inderdaad gaan doen als ik deze zender zou houden. Maar thanx voor de reminder. Citaat:
Citaat:
Weet je toevallig een naam of nummer? Dan kan ik daar eens op gaan zoeken.
__________________ Blade mSR X & Blade 120 SR & mcpX (allen DX6i controlled)| Trex 500 | Logo 500SE |T8FG Super | ||
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Kampen Leeftijd: 32
|
Bij mijn weten is er maar 1 T8FG, de nieuwe versies hebben de nieuwere software standaard en daar staat geloof ik super ergens bij opgedrukt, hij is zelf te updaten en dus maakt t geen fluit uit of je de SUPER versie hebt of niet... T is ook handig om eens naar een meeting of club te gaan en eens wat zenders vast te houden en eens wat menu structuren te doorlopen. en kijken wat JIJ fijn vind. Zon zender koop je meestal wel voor een paar jaar...
__________________ Logo 600, T-rex 450pro @ Futaba T8FGwww.RCpilotenforum.nl Sponsored by www.Hobbymaniac.com Proud to be a Maniac! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |