![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2011 Leeftijd: 49
|
geacht forum. ben al een een tijdje besmet met het helivirus. al wat aan het oefenen op simulators. en voorbereiden op de aankoop van zender en een 450 heli. de zender dacht ik aan een futaba t7c. kwam hem bij een duitse shop voor een wel heel gunstig bedrag tegen. Futaba 7C (FF7) 2.4GHz M. R617 FS 7/7/0 wat denken jullie,het zal toch geen imitatie zijn? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juli 2011 Locatie: Deventer
|
Ik heb er vorige week € 299,00 in Nederland er zit dan wel een ontvanger en aan/uit schakelaar bij. Tonnie
__________________ Nine Eagles BravoIII,2x Blade MCX, Blade CX2, T-Rex 500,Blade mCPx Spectrum DX6i, Futaba FF7 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2006 Locatie: Alphen aan den Rijn
|
lijkt mij een goeie deal. dit is de combinatie met ontvanger Ik gebruik hem al een tijdje voor de vliegtuigen/heli. geen slechte keuze
__________________ Trex 450 Sport --- Trex 500 --- Multiplex Funcub |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 1 april 2010 Locatie: zoetermeer Leeftijd: 59
|
Hoi, Kijk eens bij 711.com. Futaba 7C 2.4Ghz 7ch Transmitter & R617FS Receiver w/ Tx Battery 199,75 euro prima zender voor de heli. groetjes, Ronald
__________________ trex 550E met beastx trex 450 pro v2 met beastx en futaba T8FG. www.modelhelicopter-review.nl Laatst gewijzigd door aproi001; 17 oktober 2011 om 11:19 Reden: 5 |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
bedankt voor de reactie's wat een prijsverschil kom je tegen. robbe zelf heeft een adviesprijs van 325 euro. en ik zie ze veel voor 299 of 269. maar vraag me bij de 229 euro en minder af of het geen imitatie's zijn. heb er wat over gelezen dat de zenders nagemaakt worden. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 juli 2011 Locatie: Deventer
| Citaat:
Voordeel is wel dat er met een winkel in de buurt (40 minuten rijden) misschien nog wat te druk gezet kan worden als er toch iets stuk blijkt te zijn. Je weet dat echter pas zeker als hij werkelijk stuk is. Ik heb altijd de DX6i nog met ontvanger. Succes met de keuze.
__________________ Nine Eagles BravoIII,2x Blade MCX, Blade CX2, T-Rex 500,Blade mCPx Spectrum DX6i, Futaba FF7 | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Het ziet er leuk uit maar: klein scherm, geen touchscreen, nog geen telemetrie, enkel via robbe in europa en dure ontvangers (tenzij je de hk-orange gebruikt). edit: Deze bestaat toch al veel langer dan m'n hitec? http://www.heli-addicted.nl/viewtopi...p=27378#p27378
__________________ trex 450 sport fb - blade mcp-x - atom 500 FBL-beastx - axn fpv plank - hk minimoa zwever / spektrum dx6i - hitec aurora 9 Laatst gewijzigd door chrisdv; 19 oktober 2011 om 08:51 | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Maar zowel uiterlijk, als touch screen als de afmetingen van dat scherm zijn absolute NON-issues: het is verdorie geen smartphone , staks moeten er ook nog spelletjes in zitten en "handige apps" voor als je effe niks te doen hebt tussen het vliegen door, ingebouwde MP3 speler voor een lekker muziekkie tijdens het vliegen, en kun je er ook je agenda nog op bijhouden.... (da's dan wél weer handig, geeft het ding een piepje als je naar huis moet omdat anders je eega boos word....)Telemetrie is discutabel (we hebben het voorheen nooit NODIG gehad) en hooguit verkrijgbaarheid van het apparaat en prijs van ontvangers zijn echt zinnige argumenten. Just my 2 cents.... Groet, Bert (enne, niet té serieus opvatten a.u.b....)
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
lol goeie ideeën Bert Zenderkeuze is toch persoonlijk en ik ben blij dat ik niet voor een mainstream set als een align heli en een spektrum/futaba zender ben gegaan Die spektrum roller vind ik wel handig maar dit vind ik persoonlijk nog beter en is niet duurder. (finless bob legt het tig keer beter uit maar die staan op helifreak) Telemetrie kan ook handig zijn voor een ontvanger-accu op een nitro heli, want mocht die inzakken dan krijg je een alarm en heb je nog kans om er iets aan te doen. Gewoonlijk vlieg je een accu natuurlijk niet te ver leeg maar meten is weten he
__________________ trex 450 sport fb - blade mcp-x - atom 500 FBL-beastx - axn fpv plank - hk minimoa zwever / spektrum dx6i - hitec aurora 9 Laatst gewijzigd door chrisdv; 18 oktober 2011 om 13:17 |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Echter gaat het net als met eerst Heading Hold en later FBL electronica (waar men tegenwoordig al mee aan de hobby begint en dus feitelijk niet meer echt leert vliegen, slechts "sturen"), die telemetrie gaat gewoon gebruikt worden als excuus om niet meer naar het laden te kijken, en niet meer de boel in de gaten te houden, maar gewoon door te vliegen tot het piepertje gaat. Klinkt zuur mischien, en de goeden niet te na gekomen, gaat dit wel de praktijk worden voor het grotere deel van de gebruikers. Dat is gewoon een gegeven, net als dat het niet tegen kunnen houden van de vooruitgang ook een gegeven is. Dat is gewoon een keihard feit: ondanks alle ABS, traction control, airbags, gordels, en andere veiligheidsfeatures die moderne auto's hebben gebeuren er nog steeds ongelukken omdat men nu denkt wel effe tijd te hebben voor een telefoongesprek, de TomTom, of gewoon denkt dat met al die veiligheid je toch niet op hoeft te letten. Uiteraard is er meer dan alleen Futaba en ieder voor zich moet zelf bepalen waar hij mee vliegt. Sterker nog, ik ben pertinent van mening dat er, op een paar helaas hele dure uitzonderingen na, geen echt goede zenders meer gemaakt worden. Wel veel zenders met een hoop overbodige gimmicks.... Maar mijn commentaar was (en is) uiteraard ook niet 100% serieus bedoeld, eerder als stof tot nadenken.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Als je hem NIET in europa komt, krijg je GEEN vervanging of Garantie van Robbe. en dus zul je hem ver weg moeten sturen en je bent m lang kwijt. Dat is de catch van de goedkope ebay en HK shops. en het feit dat als het even niet lukt met instellen de winkeliers je echt niet gaan helpen..
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
| Citaat:
hier heb je een punt Anko, stel er is iets mee dan kan je een hoop elende verwachten, ben zelf een T12FG kwijt!!! geraakt omdat ik deze terug had gestuurd omdat ie kapot was,en dus in europa een nieuwe T12FG gekocht(robbe) en voor dat geld had ik nu een T14MZ gehad Greetz, Jeroen
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
nee jongens de zender is te koop in duitsland in webwinkel of op duitse ebay. wat me verbaasd is het prijsverschil. 325 euro adviesprijs,en hier 219euro. heb bij de feedback gelezen dat het zou kunnen gaan om grijs geimporteerde exemplaren. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |