![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2011 Locatie: Aalten Leeftijd: 20
|
Hallo, Als ik mijn DJset heb verkocht zou ik er graag een protos 500 bij kopen. Nu ben ik beetje aan het rondkijken en kwam een Futaba BLS254 (ebay €80,-) voor de staart. Natuurlijk moeten er ook swash servo's bij, maar welke? Op internet kom ik er nog niet echt uit. Er zijn er zoveel en erg veel verschil in prijs. Ik wil servo's welke goed geschikt zijn voor een beetje stickbangen, maar ben niet van plan om nog eens €300 aan swash servo's uit te geven. De staart moet gewoon goed strak zijn, maar €150,- voor een setje swash servo's vind ik wel genoeg. Via ebay zijn er natuurlijk betere servo's te krijgen voor 200USD (=€150) dan in ons eigen landje. De kit en canopy wordt overigens gewoon in nederland kocht. Of zijn de DS510's goed genoeg voor wat ik wil? Als iemand een paar geschikte kandidaten weet hoor ik dat graag. Nu zie ik voor de BLS254 staan dat hij alleen geschikt is voor 4,8V. Valt hier iets aan in te stellen op je setup? Ook lees ik veel op internet over een externe BEC. Wat moet ik me hierbij voorstellen? De kit wordt geleverd met YGE of MSH esc. Heb je hierbij een andere bec nodig? Verder een stel Turnigy 2450mah 35C 6cell lipo's en een FBL setup van beastX. (hij ziet er overigens stukje kleiner uit dan een trex500. In hoeverre is hij hiermee te vergelijken, of met een trex450 qua grootte?) Hoor graag ook jullie ervaringen met een protos + beastx. Gr, Thijmen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2009 Locatie: België
|
Mijn Prôtos 500 (Carbon) blijft persoonlijk mijn favo veruit. Op de swash heb ik DS510 (Metal Gear) en S9254 op de tail icm BeastX V3 Kontronik Jive 80+ LV ESC Version 9 dus met interne BEC op 6S voor een 6S setup vind ik een externe BEC wel een beetje overkill. Over YGE kan ik niet oordelen omdat ik die zelf nooit heb gehad in geen enkele heli. Maar als ik de bouwverslagen van de 7HV's lees klinkt dat toch lovenswaardig. De originele MSH controller is wel bij mij in rook op gegaan reden onbekend. Ik zou toch niet voor de plastic versie gaan want mocht je die ooit willen stretchen moet je weten dat dat enkel met de carbon versie kan he. Mijn is trouwens verlengd en staat nu met EDGE 473mm blades.
__________________ TRex 450 Pro Vbar + BeastX -Compass 500 - Compass 6HV - Prôtos 500 BeastX - Logo 400 Vbar |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Was hij met de beastx met 425mm blades ook goed stabiel? Ook lees ik veel over dat het frame van de protos snel breekt bij een crash. Heb jij hier ervaring mee? En scheelt de protos veel qua grootte met de trex 450, trex 500? Zou je eventueel een fotoje kunnen uploaden/sturen voor een beetje beeldvorming. Hij ziet er namelijk niet gek veel groter uit. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
| Citaat:
De 6s3000/3300 lipo's zijn al goed 500gr. De 450 weegt vliegklaar ~850gr en de atom 500 ~1750gr. Op deze foto's had ik de atom 500 kit net binnen. Misschien geeft het een idee van '450 vs 500' formaat. Na de bouw heb ik eigenlijk geen vergelijkingsfoto's gemaakt. ![]() ![]() ![]() edit: 450 vs 5.5 (let maar niet op de foto kwaliteit) ![]() ![]()
__________________ trex 450 sport fb - blade mcp-x - atom 500 FBL-beastx - axn fpv plank - hk minimoa zwever / spektrum dx6i - hitec aurora 9 Laatst gewijzigd door chrisdv; 18 oktober 2011 om 23:29 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Bedankt voor je pics! Ziet er goed uit en een aardig verschil ja. Toevallig ooit naast een protos gezet? Kan iemand mij het verhaal van de voltages van de servo's uitleggen? Als ik een protos heb met YGE controller hoe zit dat daar dan mee met die voltages? Moet ik iets instellen? Als tail servo heb ik de BLS254 in gedachten. Op sommige sites zeggen ze dat hij op 4,8v moet en andere sites beweren dat hij meer kan. Maar hoe je stel dit überhaupt in? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
De yge heeft een bec die instelbaar is tussen 5 en 6V, standaard is dacht ik 6V. De 4.8V van de bls servo is gebaseerd op de oude norm van een 4 cellen nicad of nimh. De nieuwe specs geven aan dat hij ook op 6V gebruikt kan worden. Maar het standaard voltage van 5,6V is dus zeker goed.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ok dat is duidelijk! Alleen ben ik aan het kijken voor een (mocht het nodig zijn) gear setje voor deze servo. Is in nederland voor mij onvindbaar en wat ik vind is meteen €35,- voor een setje tandwielen, wat belachelijk. Misschien toch maar beter een andere tail servo pakken. Alleen moet een gear setje in nederland wel voor handen zijn. Ik lees opzich wel wat goeds over de MKS DS 8910 voor de tail. Laatst gewijzigd door thijmenj; 19 oktober 2011 om 17:17 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
De atom 5.5, stretch dus, is 114cm en een mooi stukje groter. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ok dan, klinkt goed! met zo'n stretch kit vlieg je misschien stabieler, maar de bladen zijn ook meteen een stuk duurder helaas. Wellicht dat ik er me in de toekomst toch aan waag. Inmiddels heb een setje (3) ds510's besteld op ebay voor €80,- inclusief verzenden=D. Nu de rest nog. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Klopt, maar standaard is het toch gewoon een goede heli. Mocht je eens crashen en toch nieuwe bladen nodig hebben dan kan je altijd nog beslissen van stretch of niet. Mooie deal met die ds510's want zo'n setje zit anders zo op 150,- (in nederland). Dus dat wordt binnenkort bouwen? is het toch ook lekker weer voor met dat herfstweer de laatste tijd |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ja dat is ook zo. Het volgende week vakantie en aan aangezien ik voor het eerst in mijn leven niet tot nauwelijks ga werken heb ik mooi tijd om rustig een heli te bouwen! Die servo's zijn overigens geen mg's. Bij een crash gaan de gears er toch wel aan of anders de behuizing.
|
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Zo, inmiddels heb ik alles besteld en dit gaat het worden: Protos carbon kit FBL 3 x ds510 MKS DS8910 A+ BeastX 3 x Turnigy 6Cell 2450mah 30C Gele struts/staartfin Nog te maken/bedenken custom fusuno. En heb een bevelbox besteld, nooit verkeerd! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |