![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2010 Locatie: Dinteloord Leeftijd: 38
|
Hoi Mensen, voor de tweede keer in korte tijd heeft m'n Align DS 410M van de T-rex 450 sport het begeven. Gelukkig zonder ernstige schade, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.................... Heeft iemand een zinnige opmerking over deze servo en wat zijn goede alternatieven? groeten
__________________ T-rex 600 EFL Pro, T-rex 450 sport, Blade mCPX v2, Futaba F7c |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 59
|
Ik heb goede ervaringen met de HITEC HS65 servo's. Ik heb de carbongears. Metal is er ook. Ik gebruik ze nu vanaf 2008 op de 450. Een keer een paar tandwieltjes moeten vervangen na een crash. Ze zijn snel genoeg, met ook voldoende kracht.
__________________ Carboon 450 FBL; SJM180 ;Atom550 FBL ; Minimustang P51D ; Spektrum DX7 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2009 Locatie: Hoorn - NH Leeftijd: 33
|
Inderdaad de HS65 van hitec zijn erg populair en goed voor de 450.. Ik heb zelf de HS5065's gebruikt.. dit is de digitale variant.
__________________ Gr. Björn www.myflydream.com |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Voor de toekomst 5065, als je ooit met een estab aan de gang wilt (fbl vliegen) moet je vaak digitale servo's hebben.. Is er een oorzaak voor het voortijdig overlijden aan te wijzen? Waren er alleen tandjes kapot, of stopte de servo er zelf mee? En ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ik die heli gezien heb (de bult?) Als het puur de servo is die overlijd, zou je moeten kijken naar overbelasting (kop die erg stroef gaat, balls stroef, etc) Of te hoog voltage, je hebt nu de bec in de regelaar nog actief? Als je ze open maakt (of de winkel) ruiken ze verbrand?
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2010 Locatie: Dinteloord Leeftijd: 38
|
Je kent die heli zelfs heel goed groeten
__________________ T-rex 600 EFL Pro, T-rex 450 sport, Blade mCPX v2, Futaba F7c Laatst gewijzigd door DannyvG; 30 oktober 2011 om 18:46 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Die "hik", was dat een plotselinge stop, waarna hij verder ging? Kan duiden op een afgebroken tand, of een potmeter die kapot is. Je had het er over dat hij bij de hooverstand trilde? Volgens mij waren het 410 mg's, oftewel metal gears, dus tandwielen zullen het niet zijn Blijft potmeter en motortje over Maar waarom er twee op dezelfde plek doorbranden/ de geest geven? Dat is gewoon raar, als dit uit je stroomvoorziening komt, zou de rest ook gefrituurd moeten zijn.. 410's zijn in principe best goede servo's voor de 450, het is dus niet zo dat er troep in zit en het daardoor komt
__________________ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2005 Locatie: Hengelo Leeftijd: 37
|
Ik gebruik power HD-1810MG servootjes voor de swash..
__________________ Modelbouw Shop Twente & Gens Ace lipos CopterX 450 Pro Torque Tube, Spektrum DX8, Power HD servo's, Spartan DS760 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2010 Locatie: in een huis in nederland Leeftijd: 36
|
Ik gebruik zelf de henge 933 servos van hobbyking zelfde Spec als align servo.s en kosten maar 9 dollar Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
__________________ Trex600 Esp BeastX 3.08 Trex600 Esp BeastX 3.08 Trex450 Pro V2 BeastX 3.08 http://www.mhc-eva.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |