![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2011 Leeftijd: 51
|
Hallo ik heb een vraag ,ik ben een leek op het RC gebied. nu heb ik een voerboot gebouwd voor het vissen op karper. nu komt de vraag .als ik de zender uitzet ,of de boot aanzet zonder dat de zender aanstaat begint een van de servos heftig te klapperen . kan ik dit verhelpen ? de zender is een graubner x-408 . graag hoor ik tips of advies .mvgr Ton |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dit is niet te verhelpen maar wel te voorkomen Ton. Je ontvanger ziet geen zendersignaal en pikt allerlei rotzooi/storing op met het door jou beschreven gevolg. De servo's kunnen zelfs strak in hoek gaan staan waardoor ze veel stroom gaan trekken en kapot gaan Beginnen door eerst zender aan te zetten en dan pas de ontvanger. Stoppen door eerst ontvanger uit te zetten en daarna pas de zender. Zo zal actieve ontvanger nooit zonder signaal komen. Ik weet niet op welke frequentie jij vaart, maar bedenk dat de 35MHz band sinds november '99 weer is gereserveerd voor vliegtuigen (boete en inbeslagname). 27, 30 en 40MHz, evenals 2,4GHz mag alles op.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2011 Leeftijd: 51
|
Hallo bedankt voor je reactie de zender zit op 40 mgh ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met instellingen ,maar nu weet ik dat ik in elk geval geen "bouwfout "gemaakt heb. Thankxx for de info. groet Ton |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Wat meer info over radiobesturing: Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl -> RC Techniek en elektronica -> Welke zender? Welke ontvanger? Welke servo's? En voor jou ook belangrijk, hoe te handelen bij gevalletje nattigheid, geschreven door de JR/Graupner, Hitec/Multiplex, Robbe/Futaba en Simprop servicedienst, op dezelfde pagina: -> Apparatuur heeft zwemles gehad
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |