![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2009 Locatie: Dedemsvaart Leeftijd: 35
|
Ik ben zins kort trotse bezitter geworden van een T12FG Futaba zender. Ik heb altijd met een T7C gevlogen,ben nu bezig om de T12FG te programeren voor mijn heli`s. Mijn vraag is nu? Ik vlieg heli mode2 en hoe moet ik de stuurknuppels programeren in Function menu? Zo heb ik ze nu staan: Aileron J1 T1 Elevator J2 T2 Throttle J3 T3 Pitch J3 T6 Gyro SA T5 Rudder J4 T4 Als swashplate heb ik HR3 selecteerd,maar nu gaat de swash in allerlei hoeken staan bij het programeren van een mini titan? Mijn 600 ESP heb ik al geprogrameerd die staat goed. Wat doe ik fout? Als gyro gebruik ik Align GP 750 En in het menu stat hij zo: ACT/INH On Type GY Switch ---- Group SNGL AVCS 40% Fine tuning heb ik niet ingesteld. De Gyro lockt de staart goed,zo kan ik toch gerust vliegen? Alles gaat de goede kant op. Deze zender is moeilijker te programeren dan ik dacht. Alle hulp is welkom. Ikheb de Manual ook al gedownload maar daar wordt ik niet wijzer van. Mijn engels ik ook niet zo om naar huis te schrijven ![]()
__________________ Align Trex 600 Pro Limited Edition Gasoline Conversion/Align Trex 600 EFL Pro 12S/Align Trex 700 E 12S/Align Trex 700 Nitro (Flying by RMF Friendship Dalfsen) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 42
|
Arjan, je hebt volgens mij een mix aan staan, als je een nieuw model aan maakt dan gebeurd dat. aileron to elevator blabla gedeelte b.v. Kan zo niet op de naam komen maar je hebt in de 12fg een aantal menu's met ele to aile en aile to blabla , nou daar staat dus een mix aan. had ik ook met mijn Yak , kreeg de hoogte niet goed waarna Asjen erachter kwam dat bij een nieuw model te nemen , installeren er toch een mix aan stond bij die functie to functie dingen. succes mvg Erik
__________________ Solo pro|W 36*2,60,v120d02|T-rex 100,700n,726g|Henseleit MP-XL-E|SAB goblin 700|FF10 Calmato*3|Cai Razor turbine|Saab viggen|Axar models yak 54|Super sirius|12FG| |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Ok bedankt oude vliegmaat Hoe is het nou daar in Dalfsen? Vlieggroeten: Arjan (mister Pyroflips)
__________________ Align Trex 600 Pro Limited Edition Gasoline Conversion/Align Trex 600 EFL Pro 12S/Align Trex 700 E 12S/Align Trex 700 Nitro (Flying by RMF Friendship Dalfsen) |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Nou Erik, Ik heb alle me`nu`s van deze zender doorgenomen,alle mixen staan op INH dus uit. Wat een baggerzender,denk dat ik dit ding maar een heel eind het veld op ga gooien T12FG Blehhhhhhhhhhhhhhh
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
volgende vraag: wat zegt je servo uitslag menu? Oftewel, dat menu waarin de zender laat zien hoeveel uitslag iedere servo hoort te krijgen als die hetzelfde weergeefd (dus alles in de hoek) komt het uit de zender laat de zender alles netjes zien, is het misschien iets in de ontvanger of de hevels misschien niet recht erop gezet en als je het menu van de tweede heli, degene die wel werkt kopieert? misschien heb je daar iets per ongeluk goed gedaan, terwijl het in de andere net niet goed zit de zenders tegenwoordig hebben veel te veel menu's waarin je alles om zeep kunt helpen..
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
ik denk dat velen met mij je ook een T8FG hadden aangeraden ipv de T12FG. De T12FG is gewoon achterlijk onlogisch en compleet overbodige functies voor de meeste heli vliegers. Ook is zoals je merkt de documentatie bij futaba gewoonweg onduidelijk. Maarja dat is nu niet geheel relevant (mosterd na de maaltijd). Je kunt hem altijd nog te koop zetten ipv over het veld gooien...
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Ik heb s'avonds nog wel een gaatje over.....
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Ik heb deze zender genomen omdat hij mij gewoon lekker in de hand ligt. En omdat er een groot digitaal scherm opzit,en alles te zien is op het display. Maar als ik geweten had dat het zo`n onding is....... Dus de T8FG is beter voor helivliegers? Heren laat mij het maar weten. Zet deze zo weer te koop.............. Staat inmiddels in het topic electronica TE KOOP
__________________ Align Trex 600 Pro Limited Edition Gasoline Conversion/Align Trex 600 EFL Pro 12S/Align Trex 700 E 12S/Align Trex 700 Nitro (Flying by RMF Friendship Dalfsen) Laatst gewijzigd door Arjantjuhhh; 18 november 2011 om 13:34 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Maakt echt niks uit wat voor zender je hebt.. de 8FG heeft dezelfde functies... Zoals ik al zei, ik kan je er wel bij helpen. (ik bedoelde geen gaatje als in: daar past ie wel in....
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
groet, bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
| Citaat:
Bij mij staat de gyro in rate 1: act/ina: aan Type GY schakelaar:sc mode:com. als ik de schakelaar naar rate 2 zet staat ie in AVCS mode Wat ik gedaan heb is 2 rate's geprogrammeert Rate 1 voor normal mode en rate2 voor AVCS mode wel je willekeurige schakelaar benoemen!!die je er voor wil gebruiken Ik heb je ook een PB gestuurt voor de nederlandse gebruiksaanwijzing want ik weet niet hoe ik deze pdf op het forum kan toevoegen Greetz, Jeroen
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
| |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Zender is uit de verkoop gehaald,het merendeel hier zegt toch dat dit de ideale helizender is Nu maar met jullie hulp deze zender goed programmeren en dan maar ff Stickbangen met de knuppeltjes haha
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Nou mensen...... Ik ben eruit hoor...........er stong iets niet goed als kanaalnummer in het Function menu Heb ik over het hoofd gezien........ik heb al vele zenders van leerlingen geprogrameerd en dan zo`n fout........ Hou het maar op een zwaar weekend gehad haha Ik heb net mijn Mini titan geprogrameerd in deze zender,en heb ff achterthuis een vluchtje gemaakt (grote achtertuin) en hij vliegt heerlijk. Gyro lockt ook mooi in AVCS Mode. Heb ook ff Idle 1 en 2 geprogrameerd,lekker 3D Machientje......voor een mini titan????? jaaaaaaaaaaa Iedereen hartelijk dank voor de hulp die ik van jullie mocht ontvangen.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
|
succes met de mooie zender,ik heb de Ned manual naar je gemaild Greetz, Jeroen
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |