![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 oktober 2011 Leeftijd: 42
|
Hallo Beastxvrienden, vandaag wederom geprobeerd mijn beast in te stellen. In het eerste setupmenu kan ik het ontvangertype kiezen, maar als ik daarna kort op de 'taster drucke' gaan alle ledjes gezellig samen knipperen. Dat vinden ze leuk en doen ze vreselijk hardnekkig, terwijl ik verwacht de puntjes b t/m h in te kunnen stellen. Waarbij voor mij eigenlijk alleen puntje h interessant is. Waarom doet de beast dat? En weet iemand hoe ik wel in instelpunt 'b' kan komen? Ik hoop van jullie te horen, Brian. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Heemskerk Leeftijd: 32
|
Misschien een gekke vraag maar moet er geen zender aan staan?Volgens mij moet de ontvanger en de zender wel binding hebben.Ik heb gister avond het grote beastx boek door gelezen Groeten Peter
__________________ ALIGN Trex 600EFL Pro 3GX Jive 80HV/ALIGN Trex 700E V2 Beastx V3 PowerJive 120 HV/ TDR Mini vbar Helijive 120HV Pyro 700-52 WOH edition/Scorpion 4525Ultimate Futaba 8FG 14ch. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
stel voor dat je toestel eens compleet reset. als je dan e gewone RX gebruikt is die klaar om in te stellen. Er zijn 2 mogelijkheden om in de lichtjes te komen met 2 verschillende uitkomsten. zijnde parameter (knippert) en setup (blijft branden). http://www.beastx.com/manuals/MICROB..._3.0.2_ENG.pdf maar! wat ik ook had, dat ik de foute versie vd manual gebruikte! (had duitse oude versie en nieuwe engelse liggen...) in de oude beastx kan je de rx helemaal niet kiezen, in de nieuwere wel
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2011 Locatie: Meppel Leeftijd: 28
|
en dat boek doorspitten is een eitje... download anders de engelse versie... Normaal gesproken moet je zender aan staan, je ontvanger aan en moet gelinkt zijn met je zender... Je moet dan oppassen met het drukken.. kort drukken is het eerste menu, lang drukken het instelmenu van je swash en dergelijke... als je gewoon een futuba ontvanger hebt aangesloten moet je het A lampje uit zetten... dan druk je verder en moet hij naar B springen.... je kabels moeten natuurlijk wel goed zitten.... met oranje bruin rood op de plus kanten van de ontvanger.... groet Marcel
__________________ Trex 700E LE FBL 80HV - TDR Scorpion 4525-530 120HV - Kasama Srimok 90E FBL 120HV- Trex 600pro efl 80HV - All Kontronic - BeastX - Full Edge - Scorpion |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Heemskerk Leeftijd: 32
|
Ik vond het een heel boek werk.Als ik kijk naar mijn 3gx dat is 1.5 pagina en 5 lampjes ipv a tot en me n. Het is wel zo dat de setup instellingen beter belicht worden bij de beast.
__________________ ALIGN Trex 600EFL Pro 3GX Jive 80HV/ALIGN Trex 700E V2 Beastx V3 PowerJive 120 HV/ TDR Mini vbar Helijive 120HV Pyro 700-52 WOH edition/Scorpion 4525Ultimate Futaba 8FG 14ch. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
| Citaat:
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hoi jongens, bedankt voor de reacties, en jouw opmerking snijdt hout Danny. Het ontvangertype stond op standaard, en nog nadat ik de beast uit de bosjes heb teruggezocht. Wat twee vragen doet oproepen, waarbij de eerste natuurlijk is "wat doet een beastx in de bosjes? En.. waarom stond de instelling op standaard ontvanger, want ik heb een futaba? Omdat de gyro als stand alone niet s-bus was aangesloten. Dus wat bedoelt dat megaboekwerk dat beastxmanual heet nou precies? Is een futaba ontvanger een standaard ontvanger, of een futaba / futaba S-bus? Wie dem auch sei, de beast zat op een protos, die vanwege een tailwagprobleem niet verder kwam dan wat laag hoveren. De tail wagde in een hele rustige frequentie door alle instellingen heen. Gain op 45%, gain op 100%, de tail bleef in een rustige frequentie wagen, ongeveer een keer per seconde. TOTDAT DE PROTOS BESLOOT OM VOLPITCH OP TE STIJGEN Dat vond ie wel een goed idee. Ik niet; dus volpitch naar beneden.. met verwoestende gevolgen voor de protos, en de beast in de bosjes. Staart dubbel, plastic frame gedestintegreerd, en een van mijn mooie savoxjes kapot. Dus ik kan even niet nakijken wat de instelling standaard ontvanger precies doet.. Onderdelen besteld, en de protos maar weer opbouwen denk ik. Misschien heeft iemand een idee hoe het kan dat een heli ineens volpitch omhoog springt... Zelf denk ik statische elektriciteit... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2011 Locatie: Meppel Leeftijd: 28
|
Sowieso staat je gain veel te hoog... Futuba en protos kom je rond een gain van 30 uit... Die van mij stond op 27 geloof ik... En ja... Een futuba 7 kanaals ontvanger is een standaardinstelling, gebruik je de s-bus dan moet hij naar sbus gezet worden.. Ik heb zelf nooit problemen gehad omtrent statische ladingen.... Met de protos... Dus waarom opeens vol pitch is mij onduidelijk... Jammer maar helaas, uithuilen en opnieuw beginnen... Heb ik dit jaar ook 3x moeten doen door stuurfouten... Groet Marcel
__________________ Trex 700E LE FBL 80HV - TDR Scorpion 4525-530 120HV - Kasama Srimok 90E FBL 120HV- Trex 600pro efl 80HV - All Kontronic - BeastX - Full Edge - Scorpion |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ja.. Nee.. Interessant, toen ik de gain lager zette dan 50 hield de heli op met sturen. De uitslag van het staartrotortje werd een millimeter en niets meer. De wondere wereld die elektronica heet.. En de staart werd bij 50% al wel heel vaag en begon heel rustige maar ongecontroleerde draaien van zeker negentig graden te maken. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Ik vind t zo prachtig dat die waardes allemaal zo genoemd worden, Geen enkele heli is gelijk, en het verschilt ook nog eens tussen de zenders... Een spektrum werkt vanaf 0 tot 100, waarbij 0 100% gain in rate mode is, en 100 is 100% gain in HH mode. Bij 50 zal er dus niks gebeuren.. omdat de gyro dan geen gain van beide kanten heeft. Futaba werkt van -100 naar +100, waarbij -100 100% rate mode gain is, en +100 100% HH mode gain.. Bij de meeste futaba's kan je de rate mode uitzetten en dan is de gain gewoon de waarde in t scherm.(schaal loopt dan van 0 tot 100 Makkelijkste is om hulp te zoeken bij iemand die hem voor je af en in kan stellen, en er dan ook mee kan testvliegen.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Eerst maar weer opbouwen dan.. Mijn Trex 450 vliegt perfect, en dus zou de protos dat ook moeten toch? Onderdelen zijn besteld, gelijk maar de hoofd en rotoras vervangen, en hopen op het beste.. En nu ik gelijk naar fbl ga met de protos is het idd handig om mijn instellingen te laten controleren.. VOOR JULLIE DE BESTE WENSEN VOOR TWEEDUIZENDTWAALF... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |