![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Ik ben een HK500 opnieuw aan het opbouwen. Nu heb ik de servos aangesloten op mijn ontvanger maar deze haperen soms, soms doen ze het wel soms hapert er 1 of 2. Dacht eerst dat mijn servos naar zijn grootje waren maar toen heb ik mijn cheapass flysky aangesloten en hier doet wel alles wat het moet doen. Kan dit komen omdat het battery nivo van mijn aurora9 te laag is59%? Zender is nieuw en nog nooit gebruikt. Groet, Dave Laatst gewijzigd door dcb103; 2 januari 2012 om 12:29 |
|
| | #3 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Het vreemde is alleen dat die flysky het wel goed doet met de zelfde test opstelling.(alleen dan natuurlijk de FS ontvanger) gr, Dave | |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Wat zegt de handleiding over dat niveau?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
| Voor dat losse battery houdertje om de servos aan te sluiten kan ik niks vinden (behalve de aansluit opstelling). Ik heb even 4 andere penlites geprobeerd deze waren wat leger, maar ik denk dat het puur om het vermogen gaat wat geleverd wordt. En dat het ene merk ontvanger meer vermogen nodig heeft dan de andere. En misschien dat de samenstelling batterij ook meespeeld. Opstelling1 4xphilips batteryen 900Ma, wanneer aangesloten geeft ingebouwde tele in zender aan 5,9V (wat klopt want deze waren nieuw). Servos aangesloten op optima7 ontvanger. De servos haperen/stotteren of doen soms niks bij beweging van de sticks. Accunivo Aurora9 95% Opstelling2 4xAlign (uit trex100 zender) 1600Ma, wanneer aangesloten geeft ingebouwde tele in zender aan 4,8-4,9V. (klopt want waren al tijdje in gebruik) Servos aangesloten op optima7 ontvanger. De servos werken geruime tijd zoals het moet (met minimaal 1x haperingetje), Accunivo Aurora9 95% Opstelling met Flysky ontvanger 9kanaals en FS9TX zender geven bij beide opstellingen totaal geen problemen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat straks met gewone lipo het probleem ook niet meer aanwezig zal zijn aangezien deze meer power levert. Maar vind het wel vreemd dat de ene set wel problemen heeft en de andere niet. Wanneer iemand nog advies heeft hoor ik dit natuurlijk graag. Groet, Dave |
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
zou die 5.9V misschien te hoog zijn voor de aurora ontvanger? edit, volgens specs moet je tot 7.4V kunnen gaan. misschien is het voor de servos gewoon teveel. Probeer die philips batterijen eens wat te ontladen, of die andere op te laden.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Operating Voltage: 4,8-7,4V from a receiver battery or a speed control (ESC) power Dus ik ga ervan uit dat hij eerder met de 4,8 als de 5,9 een probleem zou hebben. Alleen denk ik dat het meer het vermogen is wat een rol speelt aangezien het lage voltage meer power leverde. En de servos kunnen ook als het goed is 6V aan edit: als het voor de servos te veel zou zijn, zouden ze ook problemen met de flysky ontvanger hebben in dezelfde opstelling en hier was het niet. Gr, Dave Laatst gewijzigd door dcb103; 2 januari 2012 om 12:23 Reden: flysky toevoeging | |
|
| | #8 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
De optima ontvangers kunnen tot 36V ! input krijgen via de SPC poort als voeding voor de ontvanger alleen (dus niet de servos)......als voorbeeld...... Penlites en plastichouders met veercontacten zijn rommel voor onze toepassingen ( als zitten ze nog steeds bij de standaard zender sets). Penlites zijn wereldtop voor de afstandbediening van je TV... Probeer eens een toegewijde opstelling (want het is wel deze die je heli zal doen vliegen..) Het zou kunnen dat de éne servo wat gulziger is dan de andere en je penlites het gewoon niet trekken. Stevo
__________________ | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
|
Ik heb die zender ook met een 6 kanaals op de 450 en een 7 kanaals op de (stretched) atom 500. Zoals de specificaties aangeven is 6 volt geen probleem en zou je ook de 'high-voltage' servo's op een 2s lipo kunnen gebruiken. Die haperingen zijn wel vreemd. Ik heb wel eens getest met 4 (oude oplaadbare) batterijen en daarmee bewogen de servo's langzamer en minder krachtig maar haperingen of niet reageren heb ik niets van gemerkt. Als je in het model menu naar pagina 2 gaat en dan voor monitor kiest kan je ook een servo test uitvoeren. Naast test tik je op INH om die te activeren (niet doen met aangesloten motor! want hij test alle geconfigureerde kanalen). Wellicht goed om zo nog eens een test te doen met de bec van je esc of eventueel een losse als je die op de esc niet gebruikt. De accu in de zender zal niet van invloed moeten zijn tenzij die echt te ver leeg is. Ik heb wel gevlogen met rond de 40% op de accumeter en geen probleem gehad maar dat is wel ongeveer het minimum dat ik aanhoud. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Versie zender? Versie module? Versie optima ontvanger? ..... Stevo
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
@chris Zal hem vanavond nog een keer aansluiten met gewone opstelling lipo heli esc/bec zonder motor en kijken wat hij dan doet. (blijft vreemd dat met andere oetjebal zender en ontvanger geen problemen zijn waar te nemen.) Keep you all posted. gr, Dave | |
|
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Oké Module zit aan versie 3.0 Zender versie is 1.08 Het hoeft niet vreemd te zijn, het belangrijkste is de deugdelijkheid in de lucht (wat je van die prutzenders niet altijd kan zeggen) Kijk ook nog eens waar je ontvanger probe zit/ligt/hangt. Er moet een minimumafstand zijn tussen zender/ontvanger probe. Voor de beste ontvangst tevens de probe 90° haaks op de ontvanger plaatsen (om blind spots te vermijden). We horen het wel. Stevo
__________________ | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
| In ieder geval ieder bedankt voor zover. Zal vanavond verder testen, en de uitkomst hier mededelen. gr, Dave ps. beter nu haperen dan straks in de lucht.(al zie ik het al voor me dat straks bij de eerste vlucht het 1 en ander hapert en ik mijn eerste crash mee ga maken , maar voorlopig moet eerst dit euvel weg of opgelost/bekend zijn voordat ik hem maar uberhaubt probeer te vliegen)
|
|
| | #14 (permalink) |
| Guest
|
Even een korte update. Heb gisteren de batterijen(align) opgeladen. Alles leek goed te werken even de servo test vanuit de zender gedaan en de servos deden het goed. na een tijdje bleef toch weer 1 keer de elevator servo hangen en heb ik besloten om deze toch maar uit te wisselen met mijn spare servo heb hem maar even gechecked maar leek goed te gaan. Besloot om mijn lipo een turnigy 5s 3000 op te laden om het geheel daarmee proberen te testen, echter bij het opladen gaf mijn lader een "input vol error", wat verschillende zaken geprobeerd en nu blijkt dat ik hem wel op kan laden met 2,4A 18,5V maar niet op 3,0A 18,5V dus denk dat ook de lipo niet is wat hij zou moeten zijn en heb ik gisteren het testen maar even gestaakt en zodra ik een nieuwe lipo heb om verder te testen vervolgt dit testen en zal ik mij eerst verder richten op de opbouw. (is kijken wat ik nog allemaal tegen kom Als ik een nieuwe lipo heb(duurt wel even, want geld is op) gaat het testen weer verder en zal ik een finale update geven. gr, Dave |
|
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Stevo
__________________ | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |