![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 april 2011 Locatie: Doesburg Leeftijd: 36
|
Hoi allemaal, Ik hoop dat jullie mij van de juiste kennis kunnen voorzien... Ik heb vanochtend een RPM sensor in m'n Trex450 gezet en ik zie daar, voor mij, verontrustende resultaten. Ik zou namelijk verwachten dat bij een flat throttle curve het toerental niet mag fluctueren maar dat zie ik dus wel. Het toerental is continue aan het schommelen tussen de 3450 en 3480 rpm. De teller blijft maar op- en aftellen. Op het moment dat ik deze meting doe dan heb ik de hoofdrotor verwijderd, de motor zit wel op het hoofdtandwiel aangesloten. Volgens mij zou dit trillingen kunnen veroorzaken wat ook weer zou verklaren dat ik een drijvende tail heb. Want ook daar heb ik last van.... Om meer duidelijk te krijgen hier wat technische info: Regelaar: Turnigy plush 40A Motor: Scorpion 2221-10 Throttle Curve: 0/45/80/80/80 Accu: 3S lipo welke netjes op 12volt uitgelezen wordt Zender: Spektrum DX8 met AR8000 Telemetry: TM1000 met brushless RPM sensor Gyro: Futaba GY401 Zouden mijn problemen kunnen zitten in een defecte regelaar? Of zijn die schommelende waardes normaal? Hopelijk kan iemand mij helpen! Groeten, Ralf |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juli 2009 Locatie: leiden Leeftijd: 33
|
ik denk dat dit wel meevalt. je hebt immers geen ice regelaar met govener. daarbij natuurlijk de vraag ga je dit merken in je vliegen
__________________ GP ultimate-piper j3cub rip -Decathlon-extra 3.25- T-rex 450 - blade mcpx - nine eagle solo pro bumper chopper |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Ook nog even een opmerking over het type van uitlezing: Zoals in de auto:kilometer/snelheidsmeter. Een analoge wijzer geeft de snelheid aan. Maar of je nu 99Kmh rijd of 101 Kmh weet je niet omdat de meter op 100Kmh staat. Echter als je een digitale uitlezing in je auto zou hebben, wordt je helemaal gek. Het constand veranderen van cijfertjes. Snelheid toerental etc. Net zoals: cruisecontrol...ingesteld op 100Kmh, op de wijzerplaat is het 100Kmh echter als je echt digitaal gaat meten zie je heel andere dingen. Mvg Richard |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 7 april 2011 Locatie: Doesburg Leeftijd: 36
|
Top heren! Bedankt voor jullie duidelijke antwoord. Ik ben weer gerustgesteld |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Gaat hier om minder dan 1%.... te verwaarlozen.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |