![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 mei 2002 Locatie: Zutphen Leeftijd: 44
|
Ik heb een Align 450 Sport kit besteld, daarin zit een Align RCE-BL35X 35A Brushless ESC X1 regelaar. Nu vlieg ik mij huidige heli naar volle tevredenheid met een Castle Creations Phoenix 35 (al mijn regelaars zijn CC Phoenix) en deze laat zich makkelijk programmeren via de PC. Bv lipo cut-off en Governor mode laten zich eenvoudig en flexibel instellen. Nu is mijn vraag; welke regelaar (Align of CC) is de betere voor op de 450 Sport?
__________________ Groet, Rob. FF9Super Assan 2.4GHz, 450 Sport DS410-GY401/S9257/CC35, KingV2 HS65HB, Parkmaster, Formosa, Holiday |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Als je de Align regelaar instelt op de standaard(of aangeraden) waardes volgens de manual, ga je er een hoop plezier van beleven
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Die van align werkt bij mij nog steeds geweldig Ik heb er alleen een externe bec aan gehangen, dit scheelt veel warmte in de regelaar Tegenwoordig komt hij nog steeds koud uit de lucht
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Het liefste zou ik de CC blijven gebruiken maar de reacties tot nog toe pleiten voor de Align regelaar. Het instellen van de CC regelaar gaat vanwege de USB link erg gebruikersvriendelijk en makkelijk. Heb me er nog niet in verdiept hoe dat met de Align werkt, heb je daar een programmer voor nodig?
__________________ Groet, Rob. FF9Super Assan 2.4GHz, 450 Sport DS410-GY401/S9257/CC35, KingV2 HS65HB, Parkmaster, Formosa, Holiday |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Nee, dit werkt met de gasstick op de zender, en piepjes volgen De eerste keer is ff eng, maar je krijgt er handigheid in
__________________ |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Sorry maar het gaat hier niet over een andere regelaar dan in mijn vraagstelling... Bedankt, het programmeren middels de zender kan bij de CC ook, dus ik zal er bij de Align regelaar ook wel uitkomen. Ik had het gevoel dat de CC regelaar een klasse beter zou zijn dan de Align regelaar, maar dat gevoel wordt niet bepaald ondersteund door jullie reacties. Het is dus blijkbaar eerder andersom. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat weinigen ervaring met bijde regelaars hebben...
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 19 september 2010 Locatie: 't Harde Leeftijd: 46
|
Ik heb zelf een ice50 op mijn 450 pro zitten en die bevalt erg goed. Ik vlieg mijn 450 met governer. mvg. Freddie
__________________ KDS 450/SV, Align T-Rex 550E FBL BeastX, Align T-Rex 450 Pro FBL BeastX, Spektrum DX8 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Om je een keuze te laten maken: Wil je een Governor -> Castle. wil je geen governer zou ik lekker de Align gebruiken.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Dan bedoel je waarschijnlijk een aparte sensor, dat is niet mijn bedoeling. Volgens mij hebben beide regelaars de mogelijkheid in 'Governer mode' om 3 toerentallen te programmeren (motor en tandwielinfo ingeven). Of heeft de Align regelaar dat niet?
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 12 december 2011 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 33
|
Volgens horen en zeggen, schijnt het dat de governers van align niet al te geweldig werken. Vandaar wat Anko zei. Om je een keuze te laten maken: Wil je een Governor -> Castle. wil je geen governer zou ik lekker de Align gebruiken. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Heb het alleen van anderen gehoord. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
De align regelaar pakt zijn governor waarde van de throttle curve, die dan ook plat moet zijn als je gorvernd wil vliegen Of hij goed is of niet, bij mij werkt hij niet lekker Veel rammel in de staart Bij Brutus vliegt hij wel goed, maar die vliegt lage toerentallen
__________________ |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Het is wel mijn plan om governor mode te blijven gebruiken, 'constant' toerental lijkt me toch het beste. De CC regelaar gebruikt feitelijk ook de throttle curve om te bepalen welk voorgeprogrammeerde toerental hij moet pakken (bv rpm1 throttle < 30%, rpm2 30-80% en rpm3 > 80%) en je kunt vervolgens de governor gain en throttle response time etc aanpassen voor een optimaal gedrag van de heli. Dat lijkt me dus een stuk verder gaan dan de Align regelaar en pleit weer voor de CC regelaar. Dus op basis van governor wens kan ik dus beter de CC pakken...
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
|
Die CC lijkt me meer mogelijkheden te bieden mbt governor. Bij veel esc's is het toch gewoon maar aan of uit. Zelf heb ik enkel ervaring met de governor van een turnigy superbrain 60a op een 450 heli (juist die 60 en niet een 40 vanwege de bec), en een hobbywing platinum 60a op de 500. Een voordeel van een governor vind ik dat wanneer je met een volle accu gaat vliegen op bv 80% throttle, de governor er dus rekening mee houd dat de spanning van de accu zal dalen. Het voorkomt dat je bijvoorbeeld begint met 3000rpm die zakt naar 2600 maar het dan een meer stabiele 2700rpm zal zijn. Bij de turnigy merk ik bij kort pitch geven wel dat de reactie net iets achter de feiten aan loopt dus dat is een punt waarbij de kwaliteit van de governor een verschil zal maken. Met de hobbywing valt me dat niet op dus die zal beter werken. Zo'n CC esc kan je met een usb link en software instellen waarbij de software ook bepaald welk toerental haalbaar zou moeten zijn en die gov zal ook wel beter dan gemiddeld zijn. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Lijkt me toch een voorzichtige conclusie dat de CC governer-mode beter (instelbaar) is dan die van Align op z'n plaats. De reactie van de CC governer kun je instellen met de gain etc. Het is zeker de bedoeling dat de gekozen rpm wordt vastgehouden door de governor, ook al daalt de lipo spanning. De verwachtte spanning moet je mede ingeven en er wordt dan inderdaad door de Castle Link software bekeken of de headspeeds te governen zijn. Het eenvoudig kunnen instellen van diverse governer parameters (en opslaan op HD) en bv het vrij kiesbare lipo cut-off voltage, vind ik erg goed. Je kunt settings makkelijk aanpassen en weer teruggaan naar een dag ervoor als het niet bevalt. Denk dat ik maar de CC op de 450 Sport ga zetten, nog een weekje wachten...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |