![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 mei 2009 Locatie: Leiden Leeftijd: 38
|
Wie weet raad? Voorheen met alle plezier met de Futaba 6ex gebruikt,nu, heb ik mijzelf de T10CG aangeschaft. De vraag: In de 6ex gyro menu is de gain 1 tot 100% waarvan 1 tot 49 % normalmode is, de gain 50 tot 100% is headinghold. Dat was duidelijk voor me ik vloog met 66% Nu in de T10cg gyro menu staat een curve van -100 naar + 100. Volgens handleiding: Mix -ACT MODE-GY SW-F MIjn gain kan ik dus over een langere baan van 0 naar 100% voor HH gebruiken. Moet ik nu terugrekenen? want bij de 6EX was het 50 naar 100 en vloog ik 66% ? Moet ik nu de gain in de T10cg op een 30 tot 35% zetten? Ter info de set up is GY520 en S9253 combo. Wie weet raad? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
omdat je het gyro menu makkelijk kunt koppelen aan de idle ups. en ben jij toevallig een spektrum gewend pieter bas? Als je de GY mode gebruikt dan kun je inderdaad stellen dat je nieuwe gain rond de (66-50)*2=32 moet liggen. Maar begin voor de zekerheid wat lager, dus op 25% oid.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Ik heb zelf ook een ff10, hierin kun je erg veel koppelen wbt gyro modussen etc probeer de gyro modus aan vluchtmodus te koppelen. dan kun je per vliegmodus , dus hold, normal, idle 1 t/m 3 een gain waarde toekennen. schakel je van normal naar idle 1, neemt hij alles automatisch mee en hoef je niet met meerdere knoppen te gaan werken of meerdere functies op 1 knop te zetten. gear kanaal kan wel, maar geloof me als ik zeg dat dat juist een omweg is in dit geval
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2011 Locatie: Beverwijk Leeftijd: 36
|
Ik vlieg altijd maar in 1 mode en dat is idle 2.
__________________ I don't have a short temper, i just have a quick reaction to bullshit. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |