![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 44
|
Voor diegene die de Spartan 760 gebruiken i.c.m. de Futaba 9257 op de trex500, de vraag welke instellingen jullie hebben in het rood omcirkelde gebied? Zelf heb ik de metalen plaat onder de gyro geplakt. Jullie? *Andere servo's en instellingen zijn misschien handig (voor derden) maar ik beperk me even tot de acceleration-, deceleration profile, clockwise- en c.clockwise stop gain. Edit: Gain instellingen ook welkom. ![]() B.v.d.
__________________ McpX - T450SE - T500 - 6HV fbl. - DX8 Laatst gewijzigd door Helihabit; 4 november 2008 om 23:04 |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Ahaa, klasse. Dus toch eerder dan geplanned? Gefeliciteerd! (meer dan 1 besteld?) Tja, nadat ik hem had besteld bij Fast Lad gaf iemand de link naar Revolution M.. Scheelt toch weer zo'n beetje de verzendkosten! Snel is FL zeker. Woensdag besteld en de maandag erop in huis. Heb je de flash-link erbij besteld? Alvast een tip als je gaat werken met die flash-link. Houdt er zoveel mogelijk rekening mee als je de gyro plaatst dat je de stekker v/d flash-link er nog in kan steken. Ik moet een klein beetje druk zetten, de servo iets schuin kantelen, om de stekker in de gyro te steken; ken net
__________________ McpX - T450SE - T500 - 6HV fbl. - DX8 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2008 Locatie: Genk - Belgium Leeftijd: 41
|
Ik neem de tijd om het rustig te bekijken hoe ik 'm ga installeren. De wedersamenstelling van de 500 is toch nog niet voor de eerste weken - de 2 nieuwe servo's komen pas begin december samen met de T250. Flashlink meebesteld ja, dus ik volg dit topic met argusogen. Ik heb die link ook van iemand gekregen Nu nog ff rustig rondkijken voor een nieuwe staartservo (BLS251 of 9254, zien wat het meest interessante is). Heb trouwens ook de nieuwe Align pgrades meebesteld : tail blade holder en servo bevestiging in alu. Einde offtopic... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: Ruurlo Leeftijd: 34
|
Wat heb je de deceleration nog hoog staan, als ik hem zo heb staan dan hoor ik mijn gears als ik snel stop. acceleration heb ik ook lager staan overigens. deadband heb ik op 10 staan dan is ie iets minder gevoelig rond je midstick
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
ja, nog wel. Ik heb verder nog niets ingesteld. Ook nog maar 1x een minuut of wat gevlogen terwijl ik afgeleid werd door een omwonende die tegen me begon te kletsen. Je kent dat waarschijnlijk wel... Voorlopig moet ik eerst de gain goed afstellen, denk ik. Hij lijkt wat te hunten en verder ook wat vertikale uitslagen te maken. Deadband..deadband...waar zie ik die instelling? Die gevoeligheid rond midstick kan je toch zowel in je zender als in dit scherm afstellen onder 'exponential' ?! Maak jij ook gebruik van de 9257? Edit: Je bent van harte uitgenodigd om je instellingen te plaatsen
__________________ McpX - T450SE - T500 - 6HV fbl. - DX8 Laatst gewijzigd door Helihabit; 7 november 2008 om 01:35 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
| Citaat:
Een full-speed pirouette moet je zo niet abrupt stoppen. Maar dat kon ik ook al niet bij mijn 611. Ik ben gewend om zo te vliegen dat al mijn stops door mijzelf worden "afgeremd". Hierdoor heb ik wel een strakke setup als ik het nodig heb. Expo gebruik ik niet.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL | |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
@nwolsink, geen probleem. Ik twijfelde ook even tegen wie je het had maar aangezien mijn deceleration nog hoger staat, nam ik maar aan dat je mijn instelling bedoelde. Ik werk (nog) niet met expo instellingen en was ook niet van plan daarmee te expirimenteren op de tail. Zeker niet nu ik het bij deze gyro via de flash-link in kan stellen. Voor wat betreft de deadband, sorry zeker een vuiltje in m'n ogen. Het staat er gewoon.
__________________ McpX - T450SE - T500 - 6HV fbl. - DX8 |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
| Citaat:
Werkt precies hetzelfde als bij al je andere functies. Ik zal binnenkort ff bekijken hoe ik mijn instellingen heb, is al een tijdje geleden dat ik hem heb ingesteld. Ik vlieg trouwens met een 9254 op de TRex500. Beetje zwaar maar doet zijn werk goed.
__________________ - | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2008 Locatie: Reuver Leeftijd: 26
|
Ik heb nu ook een spartan gyro op mijn vibe90, hopelijk morgen even testen Ik heb de instellingen van w.robijns overgenomen (met andere endpoints natuurlijk) Ik vlieg alleen wel graag met 20~25 expo op de staart. Dit kan dus gewoon nog op de zender ingesteld worden? Heeft dit nadelen?
__________________ Compass Team Pilot - Paul Dunn MKS Servo / Helicanopy.nl / KBDD / MTTEC |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |