![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
weet iemend de instellingen om met een hirobo schuttle te vliegen met deze zender of hoe je met deze zender (welk menu) de graden van de rotorbladen kunt verkleinen of vergroten en natuurlijk de NEDERLANDSE HANDLEIDING?????????????????? |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2004 Locatie: Houten Leeftijd: 42
|
hi, Al tijden geen heli meer aangeraakt maar toch even reageren.... Sorry maar als ik 'graden van de rotorbladen kunt verkleinen of vergroten' lees, dan ben ik bang dat je wel wat meer hulp kunt gebruiken dan alleen bij het instellen van je zender.... Je refereert aan wat we 'pitch' noemen; de hoek van de rotorbladen. Om in een zender je pitch (en direct ook nick en roll) te regelen zul je eerst wel het juiste mixprogramma voor je swashplate moeten hebben ingesteld. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kent de hirobo schuttle een H1 aansturing. Pas als je dit in je zender hebt gezet kun je weer verder... Overigens zul je wel eerst al je 'linkjes' naar de servo's netjes mechanisch moeten hebben afgesteld, je servo's eventueel gereversed en mogelijk ook nog wat bijgetrimd voordat je uberhaupt kunt beginnen met je zender setup. Klinkt je dit als 'redelijk onbekend' in de oren? Zoek dan contact met iemand die je hierbij kan helpen. Klinkt een beetje flauw maar een heli die niet goed mechanisch is afgesteld zal uiteindelijk een forse uitdaging blijken te zijn. Het is een werkje van nog geen uur.... Natuurlijk kun je heel veel lezen op dit forum en op het web. Toch zou ik je adviseren om even naast een ervaren persoon te gaan zitten. Simpelweg instellingen uitvoeren die je leest is mijns inziens niet genoeg; begrijpen waarom zaken worden ingesteld brengt je vooral in de toekomst verder.... Laatste opmerking; het staat me bij det er nu ook beginnersdagen worden georganiseerd waar dit allemaal wordt uitgelegd. Lijkt me een uitgelezen kans... Heel veel succes maar vooral ook plezier ! Groet, vincent
__________________ Keep the best, improve the rest........ Op wat kleine dingen na bijna uit de RC hobby.... Laatst gewijzigd door winkje; 30 april 2009 om 08:35 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2008
|
1 gouden raad!!! neem de graupner spectrum om met je heli te starten. hele slechte ervaringen gehad met de C7 en een pokkeding qua instellen. Is naar mijn mening en ervaringen toe! Rob
__________________ Traxxas revo 3, ,raptor 50.,vario xvl,vario bell 230,...powercat in opbouw |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juli 2008 Locatie: Soesterberg Leeftijd: 41
| Citaat:
En ook nog van een fabrikant met een goed werkend systeem die niet steeds een anders 2.4 Ghz systeem gebruikt waardoor je oude apparatuur niks meer waard is (zals graupner bv) De Futaba T7C is een perfecte zender en erg makkelijk te programmeren. Ik heb zelf zonder heli ervaring in no time 2 heli's ingesteld en afgesteld. Ik gebruik de 35 Mzh versie al jaren en sinds begin dit jaar ook een 2.4 versie, een makkelijkere zender ben ik nog niet tegengekomen. Enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat er maar 10 modellen in kunnen. Als je graupner gewend bent is het misschien effe wennen, maar daarom is het nog geen slechte zender.
__________________ PH-1320 MSF Ls-4a wl Totally electric ! | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2009 Leeftijd: 31
|
Ik heb de Futaba T7C 2,4 ghz zender met kabel naar de pc op usb. Nu herkent mn pc de zender niet hij ziet een standaard usb apparaat. (heb met xp/vista/7 geprobeerd) Heb FMS en PhoenixRC geprobeerd aan de praat te krijgen maar helaas, ook MFS doet het niet. Werkt dit wel met een echte zender? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |