![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 april 2008 Locatie: Reuver Leeftijd: 26
| Citaat:
Uiteindelijk is de swash recht in low - mid - high en zal er geen extra interactie moeten optreden omdat dan fysiek de travels evenver zijn.
__________________ Compass Team Pilot - Paul Dunn MKS Servo / Helicanopy.nl / KBDD / MTTEC | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Ik heb gisteravond met Damige nog even gebrainstormd, en nu geloof ik eigelijk wel dat het kan. Potmeters kunnen qua tolerantie onderling altijd iets verschilllen. Verder heb ik een paar maanden terug voor het eerst pas een heli afgesteld met swash leveler.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Helaashelaas, er zal (bij)gestuurd moeten worden Visualiseer/teken maar eens de niet-lineairiteiten van de servo-uitslagen, dan is het meteen duidelijk. Oplossing: zender calibreren op de betreffende heli zodat hij niet-lineaire uitslagen verdisconteert, veel rekenwerk verrichten in de zender,
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 26 september 2009 om 20:12 |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 juli 2009 Locatie: Oss Leeftijd: 28
| Citaat:
Ik heb net nog even een grove liter door mijn nitro monster gejagen, nadat ik mijn end points aangepast heb. Ik heb nog geen climb out gedaan(net nieuw mijn beestje) dus later hierover mijn bevindigen. Hij zou dus in principe loodrecht omhoog moeten gaan. Deze tool heb ik trouwens: Fast Lad Performance Deze werkt perfect en is zeer nauwkeurig.
__________________ | |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 augustus 2007 Locatie: Breda
| Citaat:
Fast Lad Performance ook van Fast Lad | |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 juni 2006 Locatie: Brussel - B Leeftijd: 43
| Citaat:
Interactie heb je als 1 of 2 servos niet exact hetzelfde "sturen" als de anderen waardoor je swash niet goed in positie blijft bij verschillende pitch.
__________________ 14MZ --> Srimok 90 (soon v-stabi), Vibe 50 v-stabi, 500 v-stabi, 450 pro, Yak54 (88") http://www.rcpilotenforum.nl | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 28
|
Veel heli's hebben een fase ingebakken. Vraag me niet waarom, maar m'n 500 had een vaste fase van 2 a 3 graden. Fase geeft interactie op ele en roll. Bij een flip zal de heli dan lichtjes rollen. Dus bij een ele beweging is een klein beetje aileron 'gemixt' als het ware. M'n 600 had dit ook. Bij de XLE was de fase niet instelbaar via een swashdriver maar moest ik de swash 1 graad verdraaien via de software. Denk dat het vooral opvalt bij systemen zonder paddles aangezien die uitgaan van een (bijna) perfecte fase.
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Dus als ik het nu goed begrijp, moet ik mijn probleem dus oplossen door mijn end points aan te passen. Want mijn basis is verder goed. Eerst alles mechanisch goed ingesteld en daarna in mijn zender alles afgeregeld met swash afr en daarna heb ik pas de end points aangepast. Mijn rods heb ik ook gewoon goed, dus eigenlijk heb ik geen fase probleem alleen dan een beetje interactie. Die ik nu dus eigenlijk heb opgelost. Heb ik dat zo goed?
__________________ |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2006 Locatie: Brussel - B Leeftijd: 43
|
Yup...
__________________ 14MZ --> Srimok 90 (soon v-stabi), Vibe 50 v-stabi, 500 v-stabi, 450 pro, Yak54 (88") http://www.rcpilotenforum.nl |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 augustus 2007 Locatie: Breda
| Citaat:
CSM Ltd mooi speelgoed erbij success | |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Wat een techniek joh allemaal. Dit zou inderdaad een uitkomst bieden in de toekomst als ik wat meer gevordert ben in het 3D vliegen. Nu heb ik het nog niet meteen nodig denk ik. Ja, toch bedankt voor de info, weet ik weer dat ze voor dit probleem ook iets hebben uitgevonden.
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |