![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2009 Locatie: Gelderland Leeftijd: 33
|
Heren en dames, Ik heb onderstaande zender accu gekocht ![]() Deze wil ik gaan gebruiken voor mijn zender de 2.4 Ghz KDS-K-6X-1 zie link KDS-450S 2.4Ghz RTF Nu vraag ik mij af of ik nog een speciale lader moet gaan gebruiken of dat ik de standaard bijgeleverde lader kan gebruiken die ik ook voor de 11,1V li-po gebruik? (De stekker van deze lader past in de zijkant van de lader) Op mijn huidige lader/stekker staat de volgende tekst: Input: 100-240V~50/60Hz 0,5A Output: +12V 2,0A Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven? Alvast bedankt voor jullie reacties Gr Padre |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2002 Locatie: Het Oldambt Leeftijd: 45
|
De pack moet je laden met een gewone nimh lader. Welke lader heb je nu? I heb een special lipo lader en die heeft ook van die kleine stekkers om meerdere laders aan elkaar te verbinden. Als ik op die stekkers een accupakket zou aansluiten, dan mag ik nieuwe laders kopen. Dus vooral van belang, welke lader heb je nu? Johan |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Ho Johan, Allereerst bedankt voor je reactie. De enige lader die ik heb is de KDS balancer charger voor de li-po's(standaard in leveringsomvang). Voor de zender heb ik nu losse penlights en als die op zijn vervang ik ze. Voor de Robbe nimh zender accu heb ik op dit moment geen speciale lader. In mijn optiek heb ik dus 2 opties: 1. De Robbe nimh accu in de zender doen en vervolgens de zender aansluiten op netstrooom zodat de accu opgeladen wordt (weet dus niet of dat mogelijk is) 2. Een aparte lader kopen om de Robbe nimh accu op te laden. Hoop dat je hier iets aan hebt.. Gr Padre |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 3 juni 2007 Locatie: Peize
|
Padre, even een tip, kijk uit met NiMh accu´s en het laden hiervan, terwij lhet pack in de zender zit. Als het pack nml. nog ´bijna´ vol is en je gaat dan (bij)laden, dan is de kans zeer reeel dat ze ontploffen, heb ik een keer gehad. zenderpack geladne op het veld, thuisgekomen nog ´even bijladen´. Ontplofte accu´s tot gevolg. Dat kwam omdat mijn Infinity ´automatische´ lader de deltapiek niet zag (volgens Schulze kan dat herkennen wel 10 minuten duren na aankoppelen). Omdat dit niet herkend werd, is de lader gaan laden met een gigantische A. Kostte mij mijn zender vanwege de inhoud van de accu´s. Sinds die tijd laad ik via de bijgeleverde druppelaar en - mocht ik de NiMh toch moeten laden zonder computerlader - dan haal ik het accupack uit de zender. hopelijk heb je hier iets aan. groet |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Na het verhaal van Peter ga ik niet laden terwijl de accupack nog in de zender zit. Ik ben gaan zoeken en heb onderstaande lader gevonden. Is dit de goede? http://www.4rc.nl/webshop/Electronica/Laders-Balacers/Lader-voor-accupacks-7-2-8-4-en-9-6V.html Gr Padre http://www.4rc.nl/webshop/Electronica/Laders-Balacers/Lader-voor-accupacks-7-2-8-4-en-9-6V.html | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2002 Locatie: Het Oldambt Leeftijd: 45
|
Ja, dat is een simpele lader die het wel gaat doen. Hoewel ik ook meer moderne laders heb, laadt ik mijn zender altijd aan de druppelaar, gewoon een nachtje eraan en klaar. En ja, accus willen wel eens gaan branden. Ik laadt mijn accus altijd in een pan. Gewoon een oude afsluitbare pan. Als ze dan ontploffen of afbranden blijft de schade beperkt. Johan Laatst gewijzigd door J o h a n; 28 september 2009 om 22:42 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Neem toch geen risico's met snel delta-laden van de o zo belangrijke zend- en ontvanger accu. Corrien heeft hier ooit foto's van gesmolten zenders geplaatst waarbij het snel laden fout was gegaan. Gewoon laden met 0,1C, kan nooit mis gaan. Verder zijn er nog de 'accu en laad' FAQs, nuttig leesvoer: Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |